Auto ei ole nyt itselläni, mutta siihen syttyi kuukausi sitten check engine valo, muistaakseni väläyksien määrästä päätellen intake air temperature sensor. Korjaus tietenkin jäänyt ja nyt pitäisi siirtyä pitempi siirtymä, uskaltaako ajaa? Mihin vaikuttaa? Onko osa vaihdettavissa helposti ja helposti ostettavissa? Ohjeistin puhelimessa irroittamaan akun mutta syttyy kuulemma uudestaan heti.
9000 CSE 2.0 -96 vapari.
Voiko ajaa, intake air temperature sensor
Re: Voiko ajaa, intake air temperature sensor
En keksi syytä miksi olisi fataali ongelma. Seoksen säätö tapahtuu muistaakseni 20 asteen vara-arvon perusteella jos anturi on poissa pelistä ja se mikä näillä keleillä tuosta eroaa imulämmöissä, lambdakorjaus kyllä korjaa.
Todennäköisesti ei edes siis tunnu moottorin käytöksessä tai näy kulutuksessa.
Todennäköisesti ei edes siis tunnu moottorin käytöksessä tai näy kulutuksessa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Voiko ajaa, intake air temperature sensor
Kannattaa tutkia onko anturin johto liittimen juuresta ehjä, anturi lienee imuputkessa.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su Huhti 17, 2011 22:07
- Paikkakunta: Joutseno (siis ei Lappeenranta)
Re: Voiko ajaa, intake air temperature sensor
Anturi on ilmaputkessa (se metallinen) ennen läppäkoteloa hyvin näkösällä ja helppo vaihtaa. Lieneeköhän jollain vastusarvoja mitä tuon pitäisi missäkin lämpötilassa näyttää, niin voihan sen mitata onko vika anturissa vai johdoissa?
Hintaa anturilla on marmoritiskillä ~130€, enkä tiedä mistä muualta mokoman saisi.
Ihan fataalihan tuo ei ole, mutta ainakin itselläni kun mokomaa Saappi valitteli niin joutui pari kertaa ottamaan tien sivuun mietiskelemään kun meinasi veto loppua. Eli ihan avutonta isoäitiä en kehtaisi komentaa ajelemaan. (Tiedä häntä sitten oliko minulla oikea häiriö jossakin muualla... Vesan viestissä on asian ydin, eli ei pitäisi vaikuttaa niin paljoa ettei pysty ajamaan.)
Tuntuu nämä helteet syystä tai toisesta aiheuttavan enemmänkin imuilman anturin sekoamisia. Nouseneekohan ahdetun ilman lämpötila sellaiseksi ettei ohjausboksi enää voi uskoa annettuja mittauksi. Kertokoot viisaammat.
Itsellä meni "vika" ohi itsestään kun vähän CRC:llä suihkutteli ja johtoja putsaili (Oli kesän ensimmäisillä helteillä eikä vika ole uusinut).
Hintaa anturilla on marmoritiskillä ~130€, enkä tiedä mistä muualta mokoman saisi.
Ihan fataalihan tuo ei ole, mutta ainakin itselläni kun mokomaa Saappi valitteli niin joutui pari kertaa ottamaan tien sivuun mietiskelemään kun meinasi veto loppua. Eli ihan avutonta isoäitiä en kehtaisi komentaa ajelemaan. (Tiedä häntä sitten oliko minulla oikea häiriö jossakin muualla... Vesan viestissä on asian ydin, eli ei pitäisi vaikuttaa niin paljoa ettei pysty ajamaan.)
Tuntuu nämä helteet syystä tai toisesta aiheuttavan enemmänkin imuilman anturin sekoamisia. Nouseneekohan ahdetun ilman lämpötila sellaiseksi ettei ohjausboksi enää voi uskoa annettuja mittauksi. Kertokoot viisaammat.
Itsellä meni "vika" ohi itsestään kun vähän CRC:llä suihkutteli ja johtoja putsaili (Oli kesän ensimmäisillä helteillä eikä vika ole uusinut).
Re: Voiko ajaa, intake air temperature sensor
pmj kirjoitti:Auto ei ole nyt itselläni, mutta siihen syttyi kuukausi sitten check engine valo, muistaakseni väläyksien määrästä päätellen intake air temperature sensor. Korjaus tietenkin jäänyt ja nyt pitäisi siirtyä pitempi siirtymä, uskaltaako ajaa? Mihin vaikuttaa? Onko osa vaihdettavissa helposti ja helposti ostettavissa? Ohjeistin puhelimessa irroittamaan akun mutta syttyy kuulemma uudestaan heti.
9000 CSE 2.0 -96 vapari.
Kts. oheinen linkki
http://www.saabsportclub.com/site/ssc_t ... 94-95-.pdf
s. 4 on anturin resistanssiarvot lämpötilan funktiona
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB