Moron! velipojan pommariin tehdään turbo päivitystä garretista mitsuun. Ongelma on että uusi ahdin joka tuli, niin imuputki ei käy suoraan.
Uusi ahdin(mitsu td 04-15) joka tuli on siis semmoinen, joka käy 9-5 ym. uudempiin jossa se "cobra" eli metallinen imuputki. Eli miten olis viisas edetä, onko saatavana jotain adapteria,että sais sovitettua tonnarin imuputkeen tai vastaavaa? Vai vaihettava koko fööni vai miten?
Potilas 9000 cd 2.0t vm-97
onkelma mitsun kanssa?
onkelma mitsun kanssa?
Saab 9-5 Aero wagon -02
Ex: 9000cc -88 ng900 2.3 Talladega -97
Ex: 9000cc -88 ng900 2.3 Talladega -97
Re: onkelma mitsun kanssa?
Onnistuuko imuputken katkasu ja liittäminen sopivalla 90silikonimutkalla turbolle?
Ite tein juurikin näin mitsun asennuksessa kun jouduin katkaseen tuon alumiinisen imutorven. Tosin kyseessä oli ysikolmonen.. Mutta tuohon tapaan on ainakin toiminut erittäin hyvin eikä kustantanut kun tuon silikonimutkan verran
Ite tein juurikin näin mitsun asennuksessa kun jouduin katkaseen tuon alumiinisen imutorven. Tosin kyseessä oli ysikolmonen.. Mutta tuohon tapaan on ainakin toiminut erittäin hyvin eikä kustantanut kun tuon silikonimutkan verran
Re: onkelma mitsun kanssa?
Ei taida tonnarin kanssa 90 asteen mutkat ja muut auttaa, kun imuputki tulee suoraan putsarilta. Olis kai tuohon mahdollista viritellä joku patentti, jolla saisi joku silikonijatkon suoraan kiinni ahtimeen tai sitten samanlaisella laippakiinnityksellä joku adapteri, johon alkuperäinen mahtuu kiinni. Tosin olikohan vielä niin, että pitäisi kääntää kompurakoteloa eri asentoon, kun ahdin on toisin päin 9-5:ssä verrattuna tonniseen. Kaikkein helpointa olisi varmaan myydä tuo ja ostaa oikea tilalle.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: onkelma mitsun kanssa?
Koita saada ostettua jostain tonnarimitsun kompurakotelo ja hukkaportin kello.9airo5 kirjoitti:Moron! velipojan pommariin tehdään turbo päivitystä garretista mitsuun. Ongelma on että uusi ahdin joka tuli, niin imuputki ei käy suoraan.
Uusi ahdin(mitsu td 04-15) joka tuli on siis semmoinen, joka käy 9-5 ym. uudempiin jossa se "cobra" eli metallinen imuputki. Eli miten olis viisas edetä, onko saatavana jotain adapteria,että sais sovitettua tonnarin imuputkeen tai vastaavaa? Vai vaihettava koko fööni vai miten?
Potilas 9000 cd 2.0t vm-97
Muuten kyllä jos mahdollista niin koita vaihtaa tuo ahdin sopivampaan tai myy eteenpäin, eiköhän 9-5/9-3 puolella riitä kysyntää.
Re: onkelma mitsun kanssa?
Aikoinaan sovitin tonnariin ko. turbon.
Imuputken saa sopivasti kuumailma puhaltimella lämmittämällä laajenemaan kaulukseen.
Kompura pesää joutuu kääntämään ja hukkaportin kellon joutuu sovittamaan yhdellä pultilla/tuenta lohkoon. Kompurapesän ohjaintapit pitää poistaa, jotta sen saa kääntymään oikeaan asentoon.
Imuputken saa sopivasti kuumailma puhaltimella lämmittämällä laajenemaan kaulukseen.
Kompura pesää joutuu kääntämään ja hukkaportin kellon joutuu sovittamaan yhdellä pultilla/tuenta lohkoon. Kompurapesän ohjaintapit pitää poistaa, jotta sen saa kääntymään oikeaan asentoon.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: onkelma mitsun kanssa?
Kiitoksia vastauksista!
Apua saatiin Lpr:n proturbolta,ei tarvinnut ahdinta vaihtaa.
Kompurakoteloa kääntäessähän vasta tajuttiinkin tuo imuputken kiinnitys ongelma, mut ens viikolla pääsee laittamaan auton kasaan kun töiltä ehtii.
Kiitokset myös lappeen suuntaan!
Apua saatiin Lpr:n proturbolta,ei tarvinnut ahdinta vaihtaa.
Kompurakoteloa kääntäessähän vasta tajuttiinkin tuo imuputken kiinnitys ongelma, mut ens viikolla pääsee laittamaan auton kasaan kun töiltä ehtii.
Kiitokset myös lappeen suuntaan!
Saab 9-5 Aero wagon -02
Ex: 9000cc -88 ng900 2.3 Talladega -97
Ex: 9000cc -88 ng900 2.3 Talladega -97