SCC asennus / mahdollinen korjaus ?
SCC asennus / mahdollinen korjaus ?
Huomenta, olen saamassa 97vm autosta SCC lisäajotieturia vm98 tontuuni. Tarvitsisin laitteen kytkentäohjeet.
Lisäksi laitteessa on ongelma että päivänvalossa kuulema näe näytöstä oikestaan mitään ja pimeellä taas näkee, onko mimmillä tai jollain tietoa miten tällainen vika fiksataan ?
Lisäksi laitteessa on ongelma että päivänvalossa kuulema näe näytöstä oikestaan mitään ja pimeellä taas näkee, onko mimmillä tai jollain tietoa miten tällainen vika fiksataan ?
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Pitäisi mennä aivan heittämällä paikalleen. Vanhassa kellossa on yksi moninapainen liitin, joka sopii tähän uuteen versioon suoraan. Lisäksi kojelaudan sisällä on nippusiteellä johonkin johtonippuun kiinnitettynä toinen johtosarja, joka liitetään myös ajotieturiin.
Tuo valaistusongelma on 99% varmuudella siinä valaistusta tarkkailevassa silmässä. Kylmäjuotos?
Tuon ajotietokoneen saa purettua takakautta muutaman ruuvin avaamisella.
Itsellä ei jäänyt kasausvaiheessa kuin yksi osa ylimääräiseksi käteen, mutta laite toimii normaalisti
Tuo valaistusongelma on 99% varmuudella siinä valaistusta tarkkailevassa silmässä. Kylmäjuotos?
Tuon ajotietokoneen saa purettua takakautta muutaman ruuvin avaamisella.
Itsellä ei jäänyt kasausvaiheessa kuin yksi osa ylimääräiseksi käteen, mutta laite toimii normaalisti

Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Vm 97 ja 98 SCC:ssä on ainoastaan YKSI liitin.
Vika on tosiaan siinä "silmässä", joka on fototransistori. Ajanmyötä se jotenkin muuttuu epäherkäksi pävänvalolle, tuskin juottaminen auttaa.
Ongelma on vaan siinä, että tavallisimmin myytävät fototransistorit toimivat IR-alueelle ei näkyvällä valolla.
Jostain Bebekistä tai YE:stä saattaisi löytyä päivänvalo transistoreita. Ainakin Farnel:sta löytyy. En usko,että sillä tyyppimerkinnällä on tässä tapauksessa kauheasti merkitystä.
Vika on tosiaan siinä "silmässä", joka on fototransistori. Ajanmyötä se jotenkin muuttuu epäherkäksi pävänvalolle, tuskin juottaminen auttaa.
Ongelma on vaan siinä, että tavallisimmin myytävät fototransistorit toimivat IR-alueelle ei näkyvällä valolla.
Jostain Bebekistä tai YE:stä saattaisi löytyä päivänvalo transistoreita. Ainakin Farnel:sta löytyy. En usko,että sillä tyyppimerkinnällä on tässä tapauksessa kauheasti merkitystä.
2 rivinen liitin tulee käyttöön SCC:ssä, yksirivinen ei. Sille yksiriviselle on tosin paikka SCC:n alareunassa, johon sen voi kiinnittää, ettei turhaa rapise kojelaudan sisällä.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Jep, niinhän siinä kävi että EDU ja SCC molemmat palaa täydessä päivän valossa tosi himmeästi, joten viikonloppuna vähän kolvailin valoisuus-antureita päikseen. SCC:n anturissa oli 3 jalkaa ja 2 niistä oli juotettu. Kellon anturissa oli vain kaksi jalkaa anturi oli eri näköinen. Ongelmana on nyt että SCC ja EDU palaa täydellä kirkkaudella koko ajan. Menikö anturit kolvatessa rikki vai mikä on pielessä. Yritin kolvata nopeasti rikkomatta lämmöllä anturia.
Eli apua edelleen tarvitaan.
Eli apua edelleen tarvitaan.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Yleismittari näytti kokoajan navoista mitattuna 0.22 M ohmia eikä luku vaihtunut valaistuksen vaihtuessa...LR kirjoitti:Käy hakemassa elektroniikkaliikkeestä uusi, ota vanha malliksi. Voi olla, että olet tehnyt piirilevylle nyt "hyppylangan" eli valot palaa täysillä...
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
LDR-vastuksen resistanssi muuttuu ympäröivän valon voimakkuuden mukaan. Valaistusvoimakkuuden kasvaessa resistanssi pienenee. LDR-vastuksia käytetään yleisesti mm. hämäräkytkimissä.
Kytke siihen säätöpotikka/tavallinen vastus ja kokeile jos toimii niin vika on LDR-vastuksessa. jos ei niin sitten jossain muualla.
Kytke siihen säätöpotikka/tavallinen vastus ja kokeile jos toimii niin vika on LDR-vastuksessa. jos ei niin sitten jossain muualla.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#