-95 2.0i tonnari hyytyi Oulus. B-pumpun kannen työk lainaan?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Tume34
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 10:31
Paikkakunta: Oulu

-95 2.0i tonnari hyytyi Oulus. B-pumpun kannen työk lainaan?

Viesti Kirjoittaja Tume34 »

Eli 2.0i vaparitonnari hyytyi lauantaina lyhyehkön ajon jälkeen. Auto sattuu olemaan isäukkoni niin tarkempia vikakuvauksia minulla ei ole antaa.

Sunnuntaina olivat käyneet kiikuttamassa tankkiin reilut 10l bensaa jonka jälkeen auto oli hörähtänyt käyntiin ja n.puoli minuuttia pyörinyt kohtuuhyvin kunnes käynti oli tasaisesti alkanut huononemaan ja lopulta sammui kokonaan eikä suostu enää käynnistymään. Tässä vaiheessa isäni toi auton minulle, enkä itse ole saanut autoa enää käyntiin, vaikka pari kertaa kokeillessa kovasti yritti hörähtää.

Bensapumppu oli sunnuntaina kuulemma surissut hyvän aikaa ennen starttia, joten olen hieman skeptinen sen suhteen.

ECT-anturin resistanssin mittasin ja se asettui sallittuihin rajoihin, samoin kampiakselin asentoanturi vaikuttaisi resistanssimittauksen perusteella olevan ehjä. Seuraavaksi pitänee mittailla map-anturi sekä b-pumpun rele yms.

Jos Oulussa jollain on antaa kokeeksi toimivaa DI-kasettia niin olisin hyvilläni, saisi ainakin suljettua pois di-kasettivian. Muutkin hyvät neuvot kelpaisi kyllä.

edit: Ilmeisesti se kuitenkin on bensapumppu joka nikoittelee. Kansi istuu niin tiukasti kiinni ettei ole toivoakaan saada sitä auki kuin oikean työkalun kanssa. Kellään oulun tienoilla sellaista?
Viimeksi muokannut Tume34, La Heinä 30, 2011 23:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.

"To strive, to seek, to find, and not to yield."
Tume34
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 10:31
Paikkakunta: Oulu

Re: -95 2.0i tonnari hyytyi - Oulussa DI-kasettia lainata kellä?

Viesti Kirjoittaja Tume34 »

Noniin, mittailin eilen kaikki anturit ja tuntuivat olevan ok. Sen sijaan bensapumpulle asti kyllä tuli jännite mutta pumppu ei tuntunut pyörivän eli pumppuvika.

Nyt tarvitsisi erikoistyökalua pumpun kannen avaamiseen, se kun ei lähtenyt varovasti vasaralla ja taltalla naputtelemalla.
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.

"To strive, to seek, to find, and not to yield."
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: -95 2.0i tonnari hyytyi - Oulussa DI-kasettia lainata kellä?

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Nyt tarvitsisi erikoistyökalua pumpun kannen avaamiseen, se kun ei lähtenyt varovasti vasaralla ja taltalla naputtelemalla.
Kannattaa tehdä joku työkalu esim. lattaraudasta tuohon aukaisuun ja vaikka suihkia jotain CRC:ta väliin.

Tossa oma työkalu aiheeseen: https://picasaweb.google.com/jouni.miet ... 7556899746

Ja jotain bpumppu jumppa kuvia: https://picasaweb.google.com/jouni.miet ... uttimetJne#
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Vastaa Viestiin