Vein vm 95 tonnarin lasin vaihtoon. Siellä havaittiin, että pelti on pahoin ruostunut lasin alareunasta. Palstalla on näkynyt aikaisemmin kuviakin vastavan laisista tapauksista. Muistakohan joku keskustelun aiheen. En onnistunut löytämään.
Nyt olisin halukas kuulemaan vastaavaan tilanteeseen joutuneilta miten ko. vaurio saatiin menestyksekkäästi korjattua ja mitä haasteita siinä ilmeni. Aiheutuneet kustannuksetkin olisi kiva kuulla.
Lisäksi kaivataan vinkkejä pätevästä peltisepästä Turun talousaluuella.
Ruostetta ikkunan alaosassa!!!
Ruostetta ikkunan alaosassa!!!
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Ruostetta ikkunan alaosassa!!!
Jos vaurio on kovin laaja, parasta lienee etsiä purkuautosta ehjä alareunakotelon pintapelti ja vaihtaa se koko auton leveydeltä. A-pilaritkin mukaan tarvittaessa.
Laajasti vaihtaessa konepelti ja etulokasuojat on otettava pois. Vähiten hitsaussaumaa suoraan peltiin tulee kun ottaa korjauspalan ihan sinne konepellin saranoiden viereen asti. Mätää on voi yllättäen olla myös siinä A-pilarin ulkosaumassa katto/ovitiivistelistan alareunan jälkeen missä pilari kääntyy vaakasuuntaiseksi.
Pistehitsit kohdeautosta avataan hiomalla jotta alla oleva pelti säästyisi. Luovuttaja-autosta voi porata ja laikata aluksi vaikka laajemman kappaleen rintapeltiä mukaan. Kattoluukkukasetin tyhjennysputkia A-pilarissa kannattaa varoa.
Paikalleenhitsaus on syytä yrittää osumaan melko tarkkaan oikeaan kohtaan jotta lasin reunalista ja lasi istuu kuten kuuluu. Lasiliimakerros toki tasaa jonkin verran vääriä muotoja.
Auton sisusta, lämmityslaitteen kanavat, akvaario, ohjausyksiköt, raitisilmasuodattimen kotelo, sivuikkunat jne kannattaa suojata erityisen huolella.
Jotain olennaista varmaan unohtui, mutta tässä muutamia muisteluita.
Laajasti vaihtaessa konepelti ja etulokasuojat on otettava pois. Vähiten hitsaussaumaa suoraan peltiin tulee kun ottaa korjauspalan ihan sinne konepellin saranoiden viereen asti. Mätää on voi yllättäen olla myös siinä A-pilarin ulkosaumassa katto/ovitiivistelistan alareunan jälkeen missä pilari kääntyy vaakasuuntaiseksi.
Pistehitsit kohdeautosta avataan hiomalla jotta alla oleva pelti säästyisi. Luovuttaja-autosta voi porata ja laikata aluksi vaikka laajemman kappaleen rintapeltiä mukaan. Kattoluukkukasetin tyhjennysputkia A-pilarissa kannattaa varoa.
Paikalleenhitsaus on syytä yrittää osumaan melko tarkkaan oikeaan kohtaan jotta lasin reunalista ja lasi istuu kuten kuuluu. Lasiliimakerros toki tasaa jonkin verran vääriä muotoja.
Auton sisusta, lämmityslaitteen kanavat, akvaario, ohjausyksiköt, raitisilmasuodattimen kotelo, sivuikkunat jne kannattaa suojata erityisen huolella.
Jotain olennaista varmaan unohtui, mutta tässä muutamia muisteluita.