Nyt pääsi käymään näin, auto kärsi viikolla ahtojen nykimisestä ja lopuksi täydellisestä puutteesta. Joten tein tämän magneettiventtiili testauksen eli W-letku irti ja pieni lenkki.
Letkun takaisinlaiton jälkeen ahdot olivat taas normaalit, eli venttiili oli kai hieman jumissa. No, kaikki hyvin kunnes ajattelin iha mielenkiinnosta varovasti vertailla että kuinka paljon tämä "rajoittamaton ahto" käytännössä tuo eroa normaalille ahdoille ja otin letkun vielä kerran irti.
3. vaihteella kaasua inan enemmän antaessa joku porsi.
Tilanne on nyt tämä: Vetää alipaineelle normaalisti, viisari myös nousee myös mutta päästessä keltaiselle alueelle alkaa rahina,puksutus tai tuksutus. Kaasua lisää painaessa ahtaa kyllä, en osaa sanoa ahtaako normaalisti mutta ahtaa kuitenkin, mutta ahtaminen on ns. heijarimaista peruspaineilta eteenpäin.
By-bassin letkusta jo imaisin mutta ilmaa en saanut kulkemaan, eli sen pitäisi olla ehjä?
Mitäs tässä pitäis lähteä tutkimaan tai vaihtamaan? Auton jäähdyttyä ajattelin kurkata turbon imupuolelle jos sieltä selviäisi jotain, epäilen kuitenkin että itse puhallin olisi ottanut itseensä.
Ilolla otan vastaan kaikki mietteet.
Ahdoilla rahisee/puksuttaa/tuksuttaa
Ahdoilla rahisee/puksuttaa/tuksuttaa
9000 cs 2.3T -92
Re: Ahdoilla rahisee/puksuttaa/tuksuttaa
veikkanpa että joku alipaine letku on joko päässyt irti taikka rikoutunut eli päästää ilmaa läpi
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
heijaavat ahdot voisi viitata tukkoiseen pakoputkeenkin. tai ehkä jotenkin kierosti mietittynä tulppiin tai sytkäkasettiin. Tai IC:n päädyt on ratkenneet.
ahtopuolen testi: imutorvi irti turbolta, turbon kaula umpeen ja painetta mankkuvenan C-letkusta järjestelmään, vuotaako reippaasti jostain ?
ahtopuolen testi: imutorvi irti turbolta, turbon kaula umpeen ja painetta mankkuvenan C-letkusta järjestelmään, vuotaako reippaasti jostain ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Mysteeri ratkesi, vaikeimman kautta tietenkin.
Tuli ensin tutkittua imupuolta, turbon palopesää ja pakosarjaa halkeamien varalta pidemmän aikaa kunnes huomasin että kannesta lähtevä, huohotinletku?, mikä menee imusarjaan sellaisen L- mallisen liittimen kautta oli singahtanut pois paikoiltaan. Menikös minun pikku kokeilussa paineet jotenki väärään paikkaan vai kuinkas se on voinut pullahtaa pois, en tiedä. Hävettää kyllä että oli noinkin olematon "vika"
Mutta nyt toimii, tai siis toimi taas hetken ja olettaen magn.vena ei taaskaan suostu nostamaan peruspaineita korkeammalle.
vesa67 sulle mä soitinkin sillon yks päivä siitä T5 -> T7 hommelista mutta ilmeisesti mulle se ei luonaa ku täppäsin konehuoneen tarrasta merkinnän M-92 ja myöskin IMM löytyy, trionicissahan sitä ei ole?
Tuli ensin tutkittua imupuolta, turbon palopesää ja pakosarjaa halkeamien varalta pidemmän aikaa kunnes huomasin että kannesta lähtevä, huohotinletku?, mikä menee imusarjaan sellaisen L- mallisen liittimen kautta oli singahtanut pois paikoiltaan. Menikös minun pikku kokeilussa paineet jotenki väärään paikkaan vai kuinkas se on voinut pullahtaa pois, en tiedä. Hävettää kyllä että oli noinkin olematon "vika"
Mutta nyt toimii, tai siis toimi taas hetken ja olettaen magn.vena ei taaskaan suostu nostamaan peruspaineita korkeammalle.
vesa67 sulle mä soitinkin sillon yks päivä siitä T5 -> T7 hommelista mutta ilmeisesti mulle se ei luonaa ku täppäsin konehuoneen tarrasta merkinnän M-92 ja myöskin IMM löytyy, trionicissahan sitä ei ole?
9000 cs 2.3T -92
Joo ei ole tiedossa miten noihin pre-trionic järjestelmiin saisi tehtyä T5->T7 mankkukonversion. M92 ja immu ei tosiaan ole T5 aikakautta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style