Hukkaportin tangon jäykkys
Hukkaportin tangon jäykkys
Ahdot ollu peruspaineilla ja ryömin auton alle ja siellä oli tanko irti. Kuinkahan jäykän tuon tangon kuuluu olla? Tanko liikkuu sivuttain, mutta se tuntuu tosi jäykältä. Eli yhdellä kädellä roplaamalla huonossa asennossa oli vaikeuksia saada tanko siihen lirputtimeen paikalleen tangon jäykkyyden takia.
Re: Hukkaportin tangon jäykkys
Ihan normaalilta kuulostaisi. Tuota liitosta korjatessa itse hukkis ahtimen puolella on se joka liikkuu kevyesti ja tangossa on selkeä vastus. Jos on suuria vaikeuksia saada nuo yhteen, voi tietysti olla että tanko on pitkän ajan kuluessa hiukan jämähtänyt, mutta jos tuo nyt ei kuukausia ole ollut irti niin ei pitäisi...
Saitko nuo lopulta yhteen? Jos sait, niin ei muuta kun varovasti kokeilemaan ahtojen nousua. Huom! Jos tuo on ollut irti pidempään, Trioninc on jo sopeutunut tilanteeseen ja nyt ahtoja taas löytyykin, antaa se parilla ekalla täyskaasuvedolla paineiden nousta fuel cutille asti. Suosittelen siis ruiskun nollausta (=akkukengän irrotusta n. 15min:ksi) ennenkuin lähdet koevedoille.
Saitko nuo lopulta yhteen? Jos sait, niin ei muuta kun varovasti kokeilemaan ahtojen nousua. Huom! Jos tuo on ollut irti pidempään, Trioninc on jo sopeutunut tilanteeseen ja nyt ahtoja taas löytyykin, antaa se parilla ekalla täyskaasuvedolla paineiden nousta fuel cutille asti. Suosittelen siis ruiskun nollausta (=akkukengän irrotusta n. 15min:ksi) ennenkuin lähdet koevedoille.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Hukkaportin tangon jäykkys
Kävin uudelleen räpeltämässä paremmilla välineillä ja paikallaan on. Ahdot nousi sopivasti sinne punaisen rajalle. Eli tässä on kyse vanhasta -89 turbosta, ei taida olla trionicia vielä näin vanhoissa. Ostin tuollaisen eilen harrastepeliksi. Tanko on voinut olla irti vuosia, mutta hyvin ahdot käyttäytyi, kun sain kiinni. Nytkyttelin sitä tankoa jonkin aikaa ennen kiinnittämistä, oli ehkä vähän jumissa, kun se alkoi paremmin liikkumaan. Kyllä muuttui auton luonne täysin!
Re: Hukkaportin tangon jäykkys
Hyvä että onnistui! Kyllä siinä tosiaan muuttuu auto ihan toiseksi; turbo ilman ahtoja kun ei tosiaankaan vastaa esim. samankokoista vaparia.
M89:ssä ei ole vielä Trionicia ei. Itsellä oli aiemmin -89 myös. Sekä siihen että nykyiseen Aeroon olen joutunut tuon tangon kiinnittämään uudelleen. Aerossa se irtosi hiukan vaivihkaa talvella kun ei tehoja juuri tarvita. Alkoi vasta päiviä myöhemmin epäilyttämään nuha olemus ja kumea käyntiääni. Tuossa vanhemmassa se lähti tienpäällä kahden rekanohituksen välissä; eka meni totuttuun tapaan lennokkaasti ja toinen jäikin sitten yritykseksi. Hämmästys oli suuri.
Tuolla korjauksella on muuten aika hyvä hv/€ ja hv/käytetty aikayksikkö-ratio...
M89:ssä ei ole vielä Trionicia ei. Itsellä oli aiemmin -89 myös. Sekä siihen että nykyiseen Aeroon olen joutunut tuon tangon kiinnittämään uudelleen. Aerossa se irtosi hiukan vaivihkaa talvella kun ei tehoja juuri tarvita. Alkoi vasta päiviä myöhemmin epäilyttämään nuha olemus ja kumea käyntiääni. Tuossa vanhemmassa se lähti tienpäällä kahden rekanohituksen välissä; eka meni totuttuun tapaan lennokkaasti ja toinen jäikin sitten yritykseksi. Hämmästys oli suuri.
Tuolla korjauksella on muuten aika hyvä hv/€ ja hv/käytetty aikayksikkö-ratio...

Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Hukkaportin tangon jäykkys
On tää mainio foorumi, muutaman otsikon, kun lukaisee, niin löytyy apu ongelmaan eli itselläkin turbo oli muuttunut vapariksi ja ylläluetuin oirein autonkimppuun, pieni ongelma, kun ei ole ennen turbolla varustettua kulkupeliä ollut, että mikä ja missä se hukkaportti oikein on, foorumillakin sattui olemaan "kenraali errori" juuri eilen aamulla, no sen täytyy olla jossain ahtimen seutuvilla päättelin. Käsikopelollahan siitä yläkautta tuntui valtoimenaan liikkuva vipu ja auton alle ryömittyäni tuo tankokin löytyi ja takaisin paikalleen, ahdasta on, kakkulat päähän, jaa siihen tarvisi sokankin, ettei irtoa uudestaan, no rautalanka saa nyt paremman puutteessa korvata sokan. Eipä sitten tarvi tänään vaivata ketään ongelman suhteen Nokian renkaitten parkkipaikalla...
Re: Hukkaportin tangon jäykkys
mulla taas vastakohtainen ongelma..oli hukkiksen kello löysä ja vaihdoin kellon uuteen, tarjolla ei ollut kuin kello jonka kyljessä luki 21psi
kello paikoilleen ja testaamaan...puolella kaasulla 1.3bar
huomenna säätelemään niin että kun täyshönkä päällä nii ahdot jäisi 1.1-1.2bar, tuntuu vetävän ihan hyvin noillakin ahdoilla.


Mercedes benz s211 320cdi -käyttis-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-
Mercedes benz 190 2.5 20V superturbo -harrasteauto-