täristys tyhjäkäynnillä
täristys tyhjäkäynnillä
mistä voi johtua täristys tyhjäkäynnillä, n. 950 rpm.
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998.
Re: täristys tyhjäkäynnillä
Mm:
-Perusjutut, kaikki sähköliitokset ja liittimet kunnossa? Ilmamassamittarin johdotukset ja liitin, tyhjäkäyntimoottorin liitin ja toiminta, suuttimien johdot ja liittimet.
-Kansipahvi entinen tai kansi halki jolloin moottori joutuu yrittämään polttamaan jäähdytysnestettä, josta voi seurata seuraava ja pahimmassa tapauksessa käräyttää sytytyskasetin jos auto on sellaisella varustettu
-Sytytyshäiriö
-Joka voi johtua myös siitä että ohipuhallusta sylintereissä on liiaksi tai venttiilinvarren kumit laskevat allensa tai turbo päästää öljyä läpi jolloin vielä pahemmassa tapauksessa voi tapahtua seuraava
-Orastava venttiilivika
Ja omana lukunaan:
-Viallisilla rattailla hyppivä tasapainoakseliston ketju
Sekä näitä voimistamassa mahdollisesti:
-Vialliset moottorintuennat, lähinnä rungoilleen vajonneet vaimennusöljynsä ulos oksentaneet hydrauliset tukityynyt moottorin jakopään puoleisen pään alla, tai revennyt vaihdelaatikon pään kumiripustus.
-Perusjutut, kaikki sähköliitokset ja liittimet kunnossa? Ilmamassamittarin johdotukset ja liitin, tyhjäkäyntimoottorin liitin ja toiminta, suuttimien johdot ja liittimet.
-Kansipahvi entinen tai kansi halki jolloin moottori joutuu yrittämään polttamaan jäähdytysnestettä, josta voi seurata seuraava ja pahimmassa tapauksessa käräyttää sytytyskasetin jos auto on sellaisella varustettu

-Sytytyshäiriö
-Joka voi johtua myös siitä että ohipuhallusta sylintereissä on liiaksi tai venttiilinvarren kumit laskevat allensa tai turbo päästää öljyä läpi jolloin vielä pahemmassa tapauksessa voi tapahtua seuraava

-Orastava venttiilivika
Ja omana lukunaan:
-Viallisilla rattailla hyppivä tasapainoakseliston ketju
Sekä näitä voimistamassa mahdollisesti:
-Vialliset moottorintuennat, lähinnä rungoilleen vajonneet vaimennusöljynsä ulos oksentaneet hydrauliset tukityynyt moottorin jakopään puoleisen pään alla, tai revennyt vaihdelaatikon pään kumiripustus.