-96 vuoden tonnarin virtalukko ja virtalukonpohja

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Jone^^
"Kaasari"

-96 vuoden tonnarin virtalukko ja virtalukonpohja

Viesti Kirjoittaja Jone^^ »

jeppis jepulis.

Homma olis nyt sellanen että tonnarista meni virtalukonpohja. Sain toiselta Saabistilta halvalla uuden mutta se ei käynytkään kyseiseen virtalukkoon koska lukkosylinterin ja pohjan välissä olevassa osassa "pykälät" olivat juurikin väärinpäin. Osa joka minulla on autossa kiinni on 4062783 (jos oikein muistan) ja osa jonka ostin on 4062782. Motonet ja toinen paikallinen varaosaliike myy vastaavaa osaa (sopivuus 85-98) mutta siinä pykälille tarkoitetut kolot ovat juuri samat kuin tuossa minun uudessa osassa joka ei siis sovi autoon.

Saab-huollossa sanoivat että 4062782 on 85-93 vuotisiin ja 4062783 on 94-98 valmistettuihin, mutta molemmat numerot ohjautuu uuteen varaosanumeroon.

Kyssäri kuuluukin että onko tietoa millainen tämä korvaava osa on? Kiinnostaisi myös että onko 85-93 vuotisissa lukkosylinterin ja pohjan välinen osa muuten samanlainen mutta "pykälät" vaan toisinpäin? Onko kellään nurkissa -96 vuoden tonnariin sopivaa virtalukonpohjaa (toimivaa) tai tätä väliosaa (85-93 vuotisiin) mikäli se tuohon pakettiin menee?
jus
"Saabisti"

Re: -96 vuoden tonnarin virtalukko ja virtalukonpohja

Viesti Kirjoittaja jus »

94 alkaen virtalukon pohjan osanumero on ollut 4085783. Kaikille vuosimalleille tarjotaan korvaavaksi osaksi 4946315. Ei pitäisi voida olla mitään merkitsevää eroa pykälissä, kun kerran kaikkiin sopii sama korvaava osa.

Mitä pykäliä tarkoitat? Jotain virtalukon pohjan kiinnityksen osia vai avaimen/virtalukon mukana kääntyvän rattilukon karan ja virtalukon pohjan kääntyvän keskiosan pykäliä? Toimiiko autossasi rattilukko OK? Sen karan kai saa laitettua paikalleen 180 astetta väärin päinkin.

http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... ohja1.html
http://nenivrot.tripod.com/9k/virtalukk ... lukko.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jone^^
"Kaasari"

Re: -96 vuoden tonnarin virtalukko ja virtalukonpohja

Viesti Kirjoittaja Jone^^ »

juurikin tuota karaa tarkoitan. rattilukko toimii ihan normaalisti ja olen koittanut laittaa karaa juurikin tuon 180 astetta erisuuntaan mutta ei tunnu sopivan. Lisäksi olen yrittänyt laittaa ensin avainsylinterin ja keskiosan kiinni ja sen jälkeen sovittaa pohjaa mutta eipäs mee.

On varmaan avattava paketti vielä jo pyöritellä vielä muutama tunti niitä ja katsoa jos ne menisi paikoilleen tai sitten ostaa vastaava "uusi" osa, tai jotain.
Vastaa Viestiin