Kun kaikki kielletty on aina kokeiltava, niin tälläkin kertaa.....
Tankkiin lorahti 55 litraa E85:sta hintaan 1,15€/L ja hetihän Check engine-valo syttyi, muuten meno ihan ok. Kylmäkäynnistyvyydessä huomasi eron, vaati kaksi tai jopa kolme starttausta, että hörähti käymään. Tankin vajuttua, lisäys 95E10 about 25 litraa palautti käynnistyksen normaaliksi.
Seuraava tankkaus piti tehdä bensiinillä, kun ST1:n asema Kuopiossa kiukutteli ja ei suostunut antamaan menovettä vaikka seteleillä yritti houkutella. Nyt häiriövalo on sammunut.
Olisikon apua bensanpaineen korottamisesta? Kannattaisiko vaihtaa AWS:n vai mikä se nyt olikaan se paineensäätimen säädettävän kannen toimittaja esim Alppilan autohuollosta vai millaista paineensäädintä studiojoukkue suosittelisi 2,3 Turboon vm-92 ja tämä ihan lisäbowerin toivossa hengitystä parannettuun voimanlähteeseen?
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
lämpimälle koneelle käy suutinten tai bensapaineen nosto 30%:lla mutta kylmäkäynnistysrikastuksia ne temput ei muuta riittävästi e85:lla ajoa varten. Jokin fuskukytkentä kylmästarttia varten moottorin lämpöanturin rinnalle voisi toimia manuaaliryyppynä jos oikein aletaan innovoimaan vaihtoehtoisia rakennelmia noihin muihin kuin trionic ohjausjärjestelmiin.
Centar kirjoitti:Kiinnostais kovasti kuulla ihmisten kokemuksia E85 käytöstä alkuperäiskunnossa tai pienellä muutostyöllä (mitä pitäisi vaihtaa) olevissa tonnareissa.
Erityisesti kiinnostaa E10 ja E85 sekoituksen käyttäjät vakiotonnareissa, esim n. E20 - E40 ? Onko kukaan kokeillut ja millaiset kokemukset jäi?
Mersuforumilla on ilmeisesti kokeiltu enemmänkin tällaista n. 20-30% seosta ja mietin tuon soveltuvutta tonttuun...
T5 koneeseen sitä e85 kannattaa tunkee jos aikoo alkaa tehoo repiin enemmän irti. Ei nimittäin nakuta. Noi sekotuksilla ajelut on huru-ukkojen touhua.
Centar kirjoitti:Kiinnostais kovasti kuulla ihmisten kokemuksia E85 käytöstä alkuperäiskunnossa tai pienellä muutostyöllä (mitä pitäisi vaihtaa) olevissa tonnareissa.
Erityisesti kiinnostaa E10 ja E85 sekoituksen käyttäjät vakiotonnareissa, esim n. E20 - E40 ? Onko kukaan kokeillut ja millaiset kokemukset jäi?
Mersuforumilla on ilmeisesti kokeiltu enemmänkin tällaista n. 20-30% seosta ja mietin tuon soveltuvutta tonttuun...
Tonnarilla (T5 koneiset) ajat joko E85:llä tai bensalla. Et niiden sekoituksella.
Itse asiassa ei sitä mikään rajoita jos läppäri, T5Suite ja can-usb on autossa koko ajan mukana.
Sen kuin arvioi tankkauksen perusteella mikä etanoli/bensa seos tankkiin muodostui ja säätää suutinvakiota sen perusteella. Ei todellakaan mikään flexifuel mutta hoidettavissa eikä takuulla tunnu lämpimällä koneella mitenkään.
En ota kantaa miten syövyttäviä sitten jotkin fifty-sixty seokset on järjestelmän osille.
Perusteellisemmin tehden mm. kylmäkäynnistyskarta pitäis kanssa skaalata joka seossuhteelle aina uudestaa.
Kyllä noi T7 biopower softat on ainoita järkeviä arkikäytössä huolettomia flexifuel softia, siitä ei pääse mihinkään. Onneksi niitä saa päivitettyä mihin tahansa T7 autoon.
Erimerkkisten autojen vakiosoftalle etanolipitoisuuden lisääminen ja testailun lopputulokset riippuu siitä miten softa adaptoituu aineen muutokseen ja lähtee käyntiin isommalla etanolipitoisuudella ja miten laitteisto kestää etanolia.
vesa67 kirjoitti:Itse asiassa ei sitä mikään rajoita jos läppäri, T5Suite ja can-usb on autossa koko ajan mukana.
Sen kuin arvioi tankkauksen perusteella mikä etanoli/bensa seos tankkiin muodostui ja säätää suutinvakiota sen perusteella. Ei todellakaan mikään flexifuel mutta hoidettavissa eikä takuulla tunnu lämpimällä koneella mitenkään.
En ota kantaa miten syövyttäviä sitten jotkin fifty-sixty seokset on järjestelmän osille.
Perusteellisemmin tehden mm. kylmäkäynnistyskarta pitäis kanssa skaalata joka seossuhteelle aina uudestaa.
Kyllä noi T7 biopower softat on ainoita järkeviä arkikäytössä huolettomia flexifuel softia, siitä ei pääse mihinkään. Onneksi niitä saa päivitettyä mihin tahansa T7 autoon.
Erimerkkisten autojen vakiosoftalle etanolipitoisuuden lisääminen ja testailun lopputulokset riippuu siitä miten softa adaptoituu aineen muutokseen ja lähtee käyntiin isommalla etanolipitoisuudella ja miten laitteisto kestää etanolia.
Juurikin tätä mitä "vesa67" tuossa jo kirjoittikin ajoin takaa. Eli siinä menee kanssa hyödyt vähän fifty-sixty, jos pitää läppäri olla jatkuvasti autossa mukana ja miettiä noita tankkauksen yhteydessä muodostuneita polttoaineen sekoitus-suhteita.
Centar kirjoitti:Kiinnostais kovasti kuulla ihmisten kokemuksia E85 käytöstä alkuperäiskunnossa tai pienellä muutostyöllä (mitä pitäisi vaihtaa) olevissa tonnareissa.
Erityisesti kiinnostaa E10 ja E85 sekoituksen käyttäjät vakiotonnareissa, esim n. E20 - E40 ? Onko kukaan kokeillut ja millaiset kokemukset jäi?
Mersuforumilla on ilmeisesti kokeiltu enemmänkin tällaista n. 20-30% seosta ja mietin tuon soveltuvutta tonttuun...
Hyvin toimii vakio T5:ssa sellaiset 30L 95e10/20L re85 tankkaukset vielä näissä lämpötiloissa, ilman starttiongelmia (ja CE:tä). Kesälämmöissä tuli ajettua paljonkin "vahvemmilla" sekoituksilla sitten CE:n kanssa mutta muuten ongelmitta.