Olis tiedossa hyväkorinen -95 2.3i tonnari, josta kone on leiponut kiinni. Tallilla taas seisois -91 2.0i-koneella oleva raato. Miten paljon on tiedossa sähköjumppaa, jos vaihtaa tuon pikkulohkon tuohon hajallisen tilalle?
Vai onko helpompaa alkaa etsimään ehjää 2.3 konetta?
Koneen vaihto tonnariin
Koneen vaihto tonnariin
Entinen jäsen#2331
Re: Koneen vaihto tonnariin
Paljon. -91 on B202 eli pitkälohko, -95 taasen lyhytlohko. Uusiksi mennee siis apurunkoa, moottorinohjausta ja voimansiirtoa myöten palikkaa. -94 tai uudempi pitäisi sopiman vähemmällä työllä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Koneen vaihto tonnariin
Juu, taidan laittaa koneen etsintään, ennekuin aloitan tuon jumpan. Jollei löydy sopivaa, vaihdetaan sitten keulan palikat tuosta varaosa-autosta.
Entinen jäsen#2331
Re: Koneen vaihto tonnariin
Moottorinkannakkeet apurunkoon + ruiskun sähköt riittää itseasiassa. Pakoputken alkupää ehkä myös. Muutoskatsastukseen tehtaan todistus vanhan lohkon päästöistä.
Tai sitten laitat 2.3-venakopan vanhaan koneeseen etkä puhu mitään.
Tai sitten laitat 2.3-venakopan vanhaan koneeseen etkä puhu mitään.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Koneen vaihto tonnariin
Vaihdelaatikotko sittenkin sopii ristiin? :O
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Koneen vaihto tonnariin
Oletin toki, että tallin nurkassa on kokonainen ruosteinen 9000i, josta moottorilaatikkopaketti nostetaan.. :-)
Unohdin myös vetarit, bensalinjan liittimet luultavasti eri moottorin päässä, ohjaustehostimen pumppu pitää ottaa vanhasta autosta, ..
Kyllä tuon viikonlopussa vaihtaa jos tekee pitkää päivää, eikä mikään osa vittuile irroitettaessa.
Unohdin myös vetarit, bensalinjan liittimet luultavasti eri moottorin päässä, ohjaustehostimen pumppu pitää ottaa vanhasta autosta, ..
Kyllä tuon viikonlopussa vaihtaa jos tekee pitkää päivää, eikä mikään osa vittuile irroitettaessa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)