moottorin tukikumet
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
moottorin tukikumet
Minkäs laisia tuki kumeja kanssa saabistit suosittelisivat moottorille ja kuinka monta niitä sieltä syvyyksistä löytyy, sekä hyvää ostopaikkaa ja hintaa noin osapuilleen.
Oli meinaan ainakin ne ylimmät melko ruvella ja haljenneet, ei siis ihme kun pakkaa nytkähtelemään liikkeelle lähdettessä.
Saab 9000cd 2.3T my:92
Oli meinaan ainakin ne ylimmät melko ruvella ja haljenneet, ei siis ihme kun pakkaa nytkähtelemään liikkeelle lähdettessä.
Saab 9000cd 2.3T my:92
Saab 9-5 A 2.3t stw
Re: moottorin tukikumet
Alempia löytyy 2. Orkkiset varmaankin olisivat paras vaihtoehto, mutta hintaa oli 360e/kpl, kun viimeksi kysyin. Ne alemmat ovat hydrauliset, eikä niitä turhaan kannata uusia. Ylemmät momenttituen puslat eivät kaiketi orkkiksinakaan montaa kymppiä kustanna.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: moottorin tukikumet
Okei, täytyypi ainakin näin aluksi uusia ne ylimmäiset koska olivat siis ihan p....na ja kuuluu selvä lonksahdus kun lähtee liikkeelle.t.t.j kirjoitti:Alempia löytyy 2. Orkkiset varmaankin olisivat paras vaihtoehto, mutta hintaa oli 360e/kpl, kun viimeksi kysyin. Ne alemmat ovat hydrauliset, eikä niitä turhaan kannata uusia. Ylemmät momenttituen puslat eivät kaiketi orkkiksinakaan montaa kymppiä kustanna.
Olen vain kuullut ja lukenut vanhoista viesteistä että ne uretaaniset eivät olisikaan niin hyviä kestävyydeltään, ainakaan tuolla alustan puolella, hmmm.. mene ja tiedä, mielipiteitä on kylläkin monenlaisia
Saab 9-5 A 2.3t stw
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: moottorin tukikumet
Enpä ole nyt dollarin kurssia seurannut, mutta itse tilasin jokunen vuosi sitten Eeuropartsilta amöriikasta Cortecon valmistamat hydrauliset kumit. Hintaa noille tuli parille n 360€, tulleineen ja rahteineen, eli noin puoleen hintaan vrt. marmoritiski.
(Nyt näyttäs kumit olevan 154$ ja 164$, silloin oli mun mielestä joitain kymppejä halvemmat. Rahti muistaakseni 100$+ ja tulli jotain 60€. Yht kuitenkin se 360€)
Laatikon ja yläpään kumipuslat ostin suoraan Saabilta.
Mitään ongelmia ei muutaman vuoden aikana ole ilmennyt.
Ps. minulla on vielä yksi vanha tukikumi tallessa, molemmat oli silloin ehjät, ääni aiheutui muualta. Jouten on...
(Nyt näyttäs kumit olevan 154$ ja 164$, silloin oli mun mielestä joitain kymppejä halvemmat. Rahti muistaakseni 100$+ ja tulli jotain 60€. Yht kuitenkin se 360€)
Laatikon ja yläpään kumipuslat ostin suoraan Saabilta.
Mitään ongelmia ei muutaman vuoden aikana ole ilmennyt.
Ps. minulla on vielä yksi vanha tukikumi tallessa, molemmat oli silloin ehjät, ääni aiheutui muualta. Jouten on...
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: moottorin tukikumet
Onko mahdollista ja kannattaako yrittää vaihtaa noi ylimmät kumet paikallaan, varsinkin se toinen (etunmainen) kun näyttää olevan se "tukirauta" tai mitä sitten onkin niin moottorissa ja laturissa kiini, joten joutuis muuten ilmeisesti irottaan kokonaan että saa pöydälle ja toinen pää onkin sitten helpompi kun lähtee sen varren mukana.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Re: moottorin tukikumet
Kyllä se toinen vaihtuu siel moottoritilassa paikallaan, kunhan on oikee työkalu.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: moottorin tukikumet
Moottorin ylätukikumien vaihdosta sillä oikeahkolla työkalulla vanhaa tarinaa:
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ulosvedin/
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ulosvedin/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: moottorin tukikumet
Jep hyvät oli ohjeet , näin mä jo mielessäni suunittelin sen työkalun olevan.jus kirjoitti:Moottorin ylätukikumien vaihdosta sillä oikeahkolla työkalulla vanhaa tarinaa:
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ulosvedin/
Thanks: eikun toimeksi, kunhan tulevat marmoritiskille osat, olivat jotain 30euron pintaan kappale.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Re: moottorin tukikumet
Tuo työkalu on myynnissä klubikaupassa.
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: moottorin tukikumet
Hmm.. mitä kautta ton vois tilata jos löytyy ja minkälaiseen päivänhintaan.jus kirjoitti:Tuo työkalu on myynnissä klubikaupassa.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Re: moottorin tukikumet
http://www.saabclub.fi/www/klubikauppa.htmlTurboTurpa kirjoitti:Hmm.. mitä kautta ton vois tilata jos löytyy ja minkälaiseen päivänhintaan.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: moottorin tukikumet
Pitäisi itsekin vaihtaa nuo kumit. Onko noita kumeja erilaisia? Ainakin tuotenumeroilla 7576333 löytyy Speedpartsilla ja 7577554 taas ebaystä. Paljonhan tuon työkalun hinta on klubikaupassa?jus kirjoitti:Moottorin ylätukikumien vaihdosta sillä oikeahkolla työkalulla vanhaa tarinaa:
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ulosvedin/
Autohan on Saab 9000 CS 2.0 tA -98 ja moottori B204.
EDIT: Kumit on nyt vaihdettu. Osat ja työkalun ostin PCS:ltä. Hintaa tuli yhteensä 80e.