Kenen entinen CDE V6?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Kenen entinen CDE V6?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Niin,tunnustaisiko kukaan et onko kenenkään entinen tonnari tämä nykyinen pelini? Ei sillä että mitään negatiivistä mut tietäis et onko esim. laatikkoon tehty remppoja tai polttoainesuodattimen vaihtoa,tulppia ym..kun ei kaikkea huoltokirjoihin ole merkitty.. :roll:

Ja kun kyseessä vielä tämä Opelin moottori,niin liekkö tarvinnut kansihommia tehdä..yleensä Opelin MV6:ssa 200tkm kohdalla joutunee jo kansihommiin..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Koskinen
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: La Touko 07, 2011 12:30
Paikkakunta: Imatra

Re: Kenen entinen CDE V6?

Viesti Kirjoittaja Koskinen »

Onko autosi oikeasti CD-malli, eli porrasperä? Itse olen törmännyt vain CS- eli viistoperämalliin tuolla kuutoskoneella. Tai sitten en vain ole kiinnittänyt huomiota..

- Jyri
Saab 9000 2.3T -95 Imola Red RE85
#5359 Jyri Koskinen
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Kenen entinen CDE V6?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Kyllä,ihan normaali konttiperä malli,ja CDE.Historia tietojen mukaan yli 10 vuotta oli Saab-Scanian omistuksessa,ja nyt välissä 3 omistajaa.
Sitä vaan mietin kun ikkunassa on saab klubin tarra ja rekisterikilven alla saab klubin nettiosoite tarra,et varmaan on ollut foorumilaisen omistuksessa..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Koskinen
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: La Touko 07, 2011 12:30
Paikkakunta: Imatra

Re: Kenen entinen CDE V6?

Viesti Kirjoittaja Koskinen »

Aivan, millaisia kulutuslukemia tuolla koneella olet saanut kaupunkiajossa? :)
Kyllähän tuo sitten on klubilaisella ollut. Ehkei välttämättä edellinen mutta jossain välissä ainakin.

- Jyri
Saab 9000 2.3T -95 Imola Red RE85
#5359 Jyri Koskinen
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Kenen entinen CDE V6?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Koskinen kirjoitti:Aivan, millaisia kulutuslukemia tuolla koneella olet saanut kaupunkiajossa? :)
Kyllähän tuo sitten on klubilaisella ollut. Ehkei välttämättä edellinen mutta jossain välissä ainakin.

- Jyri
Nyt on ollut jotain 14l/100km :wink: Tosin vähemmällä pikkaisen pääsisi kun on tuota laatikon toimintaa tullut testailua,kickdownin testausta ym..luulisin että siihen 12l/100km olisi mahdollista päästä..
Maantiellä on aika bensapihi,jotain 7.2-7.8l/100km.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Koskinen
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: La Touko 07, 2011 12:30
Paikkakunta: Imatra

Re: Kenen entinen CDE V6?

Viesti Kirjoittaja Koskinen »

Itse olen nyt lähinnä kaupunkiajoa ajanut viikon verran ja tietsikan mukaan 10.8/100km keskikulutus, veikkaan että vähän näyttäisi alakanttiin.
Joo kyllä nämä maantieajossa ovat aika taloudellisia omistaa, vääntö senverran reilusti että tuohon 8 litraan ei ole mikään mahdottomuus päästä kun sopivalla pykälällä painaa. :)

- Jyri
Saab 9000 2.3T -95 Imola Red RE85
#5359 Jyri Koskinen
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Kenen entinen CDE V6?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

joo,ei tuo laatikko vieläkään pelaa oikein..kylmänä toimii hyvin,sit alkaa D:llä reistailee..paikallaan esim.liikennevaloissa "hyökkii" välillä ja jopa sammuu..pitää laittaa 3 tai 2 asennolle tai vapaalle.

Välillä vaikka ajaa 3 asennolla niin ei aina meinaa tiputtaa pienemmälle,joutuu manuaalisesti 2 laittaa.Kyllä varmaan ne keskipakosäätimen kumit on sit seuraava projekti.. :?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Kenen entinen CDE V6?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Varmaan olet jo "etsi":llä tähän linkkiin törmännytkin, mutta tässä kertauksen vuoksi; http://townsendimports.com/Web/transmis ... sealsb.htm

Itse homma ei vaadi tosiaan kuin puhtaudesta huolehtimisen siksi ettei laatikkoon pääsisi likaa eli sivukopan, ympäristönsä ja eritoten yläpuolensa pesun/siivouksen ennen kopan avaamista, ja "erikoistyökaluiksi" momenttiavaimen ja 36mm hylsyn sekä kuumailmapuhaltimen. Käytännössä puhallinta ei kuitenkaan juuri tarvitse laakerikoolin nyppäämiseksi esim. liukuvasaralla pois, sovite on melko löysä. Auto suht. vaaterissa laatikosta lurahtaa noin litra ölyä sivuposkea avattaessa jos ei ole laskettu ennalta tyhjäksi, nuuka mies nostaa autoa kuskinpuolelta niin kallellensa ettei lurahda yhtään.

Tiivisteitä tilattaessa kannattaa muistaa tilata myös päätykopan paperitiiviste. Asennuksessa ei tule käyttää mitään silikoneja tai muita tiivistettävien tasojen sisäpuolelle palkoja muodostavia ja mahdollisesti irtoavia sekä venttiilikoneistolle kulkeutuvia tiivisteaineita. Ohjesäännön mukaisesti vain vaseliinia tiivisteen pitämiseksi asennuksen ajan paikoillaan. Epävarmoille tai varmuuden vuoksi varmistelijoille niukasti annosteltu anaerobinen sekä muualla kuin tiivistepinnoissa paineen alaisena kovettumaton Hylomar lienee ainoita turvallisia tiivisteitä.
Meazza
"Aero"
Viestit: 344
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 08:50
Paikkakunta: Imatra

Re: Kenen entinen CDE V6?

Viesti Kirjoittaja Meazza »

Minun vanha auto. Kuukausi sitten lähti pihasta ja arvasin, että myydään eteenpäin. Minulla oli 5 v /75 tkm. Sitä ennen pankinjohtajalla. Vastasinkin jo yv:llä kysyjälle. Pitää muistella kirjaamattomat huollot ja raportoida.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Kenen entinen CDE V6?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Meazza kirjoitti:Minun vanha auto. Kuukausi sitten lähti pihasta ja arvasin, että myydään eteenpäin. Minulla oli 5 v /75 tkm. Sitä ennen pankinjohtajalla. Vastasinkin jo yv:llä kysyjälle. Pitää muistella kirjaamattomat huollot ja raportoida.
Aivan,se olikin ihan hieno homma et ne kannet on vaihettu äskettäin,nehän tuppaa menemään noista ooppelin V6:sta yleensä..

Olin katsovinaan huoltokirjasta et 30tkm sitten oli laatikko öljyt viimeksi vaihdettu,mut samallahan nuo vaihtaa kun vaihdan tai vaihdatan ne o-renkaat.Ei oikein noita remontti tiloja ole kuin pihalla..

Jakopäänkopat pitänee ehkä vielä aukaista vaikka äskettäin remppa tehty liikkeessä,outo korina kuuluu kaasuteltaessa..aivan kuin joku hankaisi koppaan..tai sit se on vaan tuo ooppelin kone.. :roll:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin