Ostinpa tonnarin. Taas.
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
No -98 malliksi kait kohtuu hintainen. Vahingosta viisastuneena en enää ostanut niinsanottua hyväkuntoista kun niihin täytyy myös tehdä samat kuin halvempaan. Olisi ehkä kannattanut ostaa tuo Bremerin tonnari, kun siihen on kaikki tehty ja vielä vähän ylikin. Onneksi suurimman osan teen purkuosilla, joten kustannus ei ainakaan tällähetkellä ole hirveä. Uutta vaan lämppärin osat ja sytkäkasetti. No huolto-osat tietty on uusia.
Valintaan eniten vaikutti korin ruostettomuus, vain takaluukun reunassa sisäpuolella hieman ruostetta.
Valintaan eniten vaikutti korin ruostettomuus, vain takaluukun reunassa sisäpuolella hieman ruostetta.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Ruostehan se on paskamaisin fiksattava. Ite olin tuossa kovin femmafarkkua olevinaan hommaamassa mutta mitä hittoa kun tuo tonttu on niin hyvässä kunnossa niin ajelen sillä. Leimalle kun nuo pikkujutut saa kuosiin niin voikin sanoa että parempikuntoista saa hakea. Saksantuontipeli tosiaan niin ruostettakaan ei ole. Eikä varmaan mittariakaan ruuvattu kun nyt näyttää 345tkm.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Mittariston vika ei ainakaan virtalukonpohjasta johtunut, elikä seuraavaksi kokeillaan toista mittaristoa.
Mikä aiheuttaa pärinän tankin lukkomekanismissa kun laittaa ovet lukkoon? Onko kellään ollut moista oiretta?
Lämmityslaitteen kennon vaihto meni persiilleen. Motonetista ostettu AVA laatikossa oleva kenno näköjään taitaa vuotaa, koska huurtuu tuulilasi edelleen. Samoin teki edelliseen tonnariin ostettu kenno, minkäänlaista valmistajan nimeä tai valmistusmaata kennon päädyissä ei ole. Täytyy vissiin hankkia jokin muu kenno. Tulee vielä ihmeellinen käry sisään.
Mikä aiheuttaa pärinän tankin lukkomekanismissa kun laittaa ovet lukkoon? Onko kellään ollut moista oiretta?
Lämmityslaitteen kennon vaihto meni persiilleen. Motonetista ostettu AVA laatikossa oleva kenno näköjään taitaa vuotaa, koska huurtuu tuulilasi edelleen. Samoin teki edelliseen tonnariin ostettu kenno, minkäänlaista valmistajan nimeä tai valmistusmaata kennon päädyissä ei ole. Täytyy vissiin hankkia jokin muu kenno. Tulee vielä ihmeellinen käry sisään.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Tuli tuosta huurtumisesta mieleen pari ärsyttävää juttua ACC:stä. Sillä kun on taipumus järjestään aina auton käynnistyksen jälkeen laittaa sisäilmankierto päälle (valo syttyy ja surina kuuluu sisään) ja sit taas heti perään pois. Samoten takalasinlämppärin se tempasee päälle melkein aina. Tiedän itse milloin niitä tarvitsee ja milloin ei. Vai senkö takia se sitä sisäkiertoläppää liikuttelee ettei jumiudu, kuten oli käynyt edellisessä tonnarissa...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23993
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
senh'n saa ohjelmoitua toimimaan eri tavalla..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Niin sinnehän saa manuaalikonffit mutta jos se on auto-asennossa niin eikös se jyrää kaikki omatkin konffit? Vai saako sitä ohjelmoitua jollain softalla?
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Onko ohjekirja hanskalokerosta luettu, käynnistysasetukset saa ohjelmoitua ihan ACC: ohjauspanelin omista nappuloista.
Toisaalta, eihän se sisäkiertoläpän liikuttelu mitään haittaa, kunhan ei pitkäksi aikaa jää sisäkierrolle. Eipähän jumitu se kääntömoottori. Ja takalasin lämmityksenhän saa helposti painettua pois päältä silloin kun tuntuu tarpeettomalta.
Toisaalta, eihän se sisäkiertoläpän liikuttelu mitään haittaa, kunhan ei pitkäksi aikaa jää sisäkierrolle. Eipähän jumitu se kääntömoottori. Ja takalasin lämmityksenhän saa helposti painettua pois päältä silloin kun tuntuu tarpeettomalta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Manuaali on saksaksi, tuontivehje. Se on kyllä totta että sisäilmankiertoa on hyvä käytelläkin, pysyy ehjänä. Edellisessä tontussa (-97 180tkm) se oli jo täysin jumissa.
Takalasin- ja peilienlämppärin automaattikytkeytyminen on vähän hazardia helvetin kovalla pakkasella jos akku sattuu muutenkin huokailemaan. Tykkään startata auton niin että virta päälle, muutama sekka että heräilee ja sitten vasta pyöritystä. Siinä ajassa ACC vetää jo sulattimet päälle ja saa aina olla napsimassa pois. Mutta eiköhän se noilla ohjeilla...
Takalasin- ja peilienlämppärin automaattikytkeytyminen on vähän hazardia helvetin kovalla pakkasella jos akku sattuu muutenkin huokailemaan. Tykkään startata auton niin että virta päälle, muutama sekka että heräilee ja sitten vasta pyöritystä. Siinä ajassa ACC vetää jo sulattimet päälle ja saa aina olla napsimassa pois. Mutta eiköhän se noilla ohjeilla...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Itse teen samanlailla,mut tuolla ohjelmoinnilla sen saat mieleiseksesi..itse olen ohjelmoinut Econ tilan käyttöön ja sopivan puhallusnopeuden,ja jättänyt nyt nuo lämmittimet pois,tietysti jos akkua käytät irti tai acc paneelia niin muista kalibroida ja ohjelmoida uudestaan.dj_pirtu kirjoitti:Manuaali on saksaksi, tuontivehje. Se on kyllä totta että sisäilmankiertoa on hyvä käytelläkin, pysyy ehjänä. Edellisessä tontussa (-97 180tkm) se oli jo täysin jumissa.
Takalasin- ja peilienlämppärin automaattikytkeytyminen on vähän hazardia helvetin kovalla pakkasella jos akku sattuu muutenkin huokailemaan. Tykkään startata auton niin että virta päälle, muutama sekka että heräilee ja sitten vasta pyöritystä. Siinä ajassa ACC vetää jo sulattimet päälle ja saa aina olla napsimassa pois. Mutta eiköhän se noilla ohjeilla...
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Kompuraakin pitäis välillä käytellä ettei sen tiivisteet kuivu. Toki pakkasilla se nyt ei muutenkaan starttaa vaikka ilmastointi olis AUTO-asennossa, että toi ECON-ohjelmointi on talviaikaan sinänsä viraton. Jos on kosteaa plussakeliä, niin kompuran päällä oleminen auttanee huurteen poistossa. Luulis että vakio puhallusnopeuskin olis ok vain jos ulkona on vakiosää.. no, tämä onkin vain yksittäisen taistelijan mielipidejannevillepetteri kirjoitti: Itse teen samanlailla,mut tuolla ohjelmoinnilla sen saat mieleiseksesi..itse olen ohjelmoinut Econ tilan käyttöön ja sopivan puhallusnopeuden,ja jättänyt nyt nuo lämmittimet pois,tietysti jos akkua käytät irti tai acc paneelia niin muista kalibroida ja ohjelmoida uudestaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
karg kirjoitti:Kompuraakin pitäis välillä käytellä ettei sen tiivisteet kuivu. Toki pakkasilla se nyt ei muutenkaan starttaa vaikka ilmastointi olis AUTO-asennossa, että toi ECON-ohjelmointi on talviaikaan sinänsä viraton. Jos on kosteaa plussakeliä, niin kompuran päällä oleminen auttanee huurteen poistossa. Luulis että vakio puhallusnopeuskin olis ok vain jos ulkona on vakiosää.. no, tämä onkin vain yksittäisen taistelijan mielipidejannevillepetteri kirjoitti: Itse teen samanlailla,mut tuolla ohjelmoinnilla sen saat mieleiseksesi..itse olen ohjelmoinut Econ tilan käyttöön ja sopivan puhallusnopeuden,ja jättänyt nyt nuo lämmittimet pois,tietysti jos akkua käytät irti tai acc paneelia niin muista kalibroida ja ohjelmoida uudestaan.
En nyt ilmeisesti ymmärrä tuon acc toimintaa.. Eli econ toiminnollahan pitäisi säätö tapahtua manuaalin mukaan niin,et pumppu on pois käytöstä,ilmavirtausta ohjataan automaattisesti,mutta jos nyt esim.ohjelmoin omat säädöt ja econ käyttöön niin siinähän ne pysyy..ainoastaan puhallinnopeus on suurempi kuin ohjelmoituna käynnistäessä..
Sit sen econ voi myös poistaa käytöstä eli ei pala valo auto eikä econ napissa,mitäs vaikutusta tällä pitäisi olla?
Olen nyt käytellytkin tuota ilmastointia kun kelit lauhtui,just sen takia ettei jumiudu..
Aika turhaa pitää just näillä 0-10 aste pakkaskeleillä ilmastointia päällä kun eihän se automatiikka ymmärrä jos ikkunat meinaa huurtua et pitäis lisätä puhallinnopeutta..surraa vaan pienellä nopeudella ja jalkotilaan mistä lisää lunta höyrystyy ikkunoihin..
Sit jos laitan huurteenpoiston päälle niin auto toiminto sammuu..
No eiköhän kesällä se suurin hyöty tuosta varmaan on..
Joo..niinhän se on,toinen tykkää sinapista ja toinen ketsupista..mielipidejutskia..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Onko tuossa M98 mallissa EDUn polttimot jotain spesialia kun vaaleassa pohjassa on pienet polttimot? Olikohan -92 mallissa ihan tavalliset 1,2 W mutta tässä vissiin erilaiset.
Täytyy ilmeisesti vaihtaa varamittaristosta pa/lämpömittari ja edu tuohon vanhaan niin säilyy entinen kilometrilukema ja ehjä suojamuovi. Onko edulla ja pa/lämpömittarilla jotain yhteistä, kun virrat katkeaa samaan aikaan vaikka kummallekin tulee omat liittimet?
Täytyy ilmeisesti vaihtaa varamittaristosta pa/lämpömittari ja edu tuohon vanhaan niin säilyy entinen kilometrilukema ja ehjä suojamuovi. Onko edulla ja pa/lämpömittarilla jotain yhteistä, kun virrat katkeaa samaan aikaan vaikka kummallekin tulee omat liittimet?
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
EDU ohjaa bensa- ja lämpömittaria.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Ok. Elikä pelkän edun vaihto voi auttaa tuohon vaivaan.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Sillon ei olla eko-moodissa (eli kompura voi pyöriä), mutta ei myöskään täydellä automagialla.jannevillepetteri kirjoitti:Sit sen econ voi myös poistaa käytöstä eli ei pala valo auto eikä econ napissa,mitäs vaikutusta tällä pitäisi olla?
Pakkasella ei ilmastointi (=kompura) pyöri muutenkaan. Tonnarin ACC sylkee muistaakseni kylmimmillään +6C lämpötilaan viilennettyä ilmaa - sitä kylmempää ilmastointi ei siis lämpösemmästä tee eikä sitä kylmemmällä päästetä kompuraa pyörimään. Tuosta ylöspäin sen sijaan systeemi kuivattaa ilmaa, kunhan kompuran päästää pyörimään, kunnes ollaan tarpeeksi lämpimässä että kaivataan myös kylmennystä.jannevillepetteri kirjoitti:Aika turhaa pitää just näillä 0-10 aste pakkaskeleillä ilmastointia päällä kun
IMO ekomoodilla on virkaa tasan niillä keleillä, kun ilmastointi tekee sisäilmasta liian kuivaa (esim. jotkut kuivat syyskelit (joo, niitäkin on olemassa)). Joskin nää kelit on aika harvassa.
Ja tajuaa sen ekomoodissa?jannevillepetteri kirjoitti: eihän se automatiikka ymmärrä jos ikkunat meinaa huurtua et pitäis lisätä puhallinnopeutta..surraa vaan pienellä nopeudella ja jalkotilaan mistä lisää lunta höyrystyy ikkunoihin..
Onneksi napista saa lisää vauhtia, jos ei automatiikka tajua vaihtaa tarpeeksi ilmaa.
Automagian merkkivalo sammuu, koska ei voida enää puhua automatiikasta, kun olet ottanut käskyn itsellesi. Kuitenkin jos käsket puhallinnopeutta, pitäisi suunnanvalinnan toimia vielä automaattisesti - vice versa, jos käsket käsin pelkkää puhalluussuuntaa, valikoituu nopeus automagialla.jannevillepetteri kirjoitti: Sit jos laitan huurteenpoiston päälle niin auto toiminto sammuu..
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla