Automaatti-ilmastointi, miksi tämän minulle teet?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Movetron
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2010 17:01
Paikkakunta: Tampere

Automaatti-ilmastointi, miksi tämän minulle teet?

Viesti Kirjoittaja Movetron »

Voi puuuuuuh.

Automaatti-ilmastointi päätti että kaikki on liian tylsää sekä tasaista ja kuski pysyy parhaiten valppaana kun vähän höökii mitä sattuu.

Eli '93 CSE-tonnarin automaagio toimii osan ajan ihan oikein ja lämmittää riutuneita luitani juuri niin kuin haluan, välillä käytännössä kaikilla lämpötila-asetuksilla tulee kylmää. HI puskee lämmintä, 27 astetta yleensä, 26 ehkä, siitä alaspäin it's anyone's guess. Kalibrointi menee välillä läpi kivasti, välillä tulee vähän virhettä, joskus kesken kalibroinnin numerot ja valot alkavat iloisesti välkähdellä. Termistorin tuuletin pyörii ja itse asiassa putsasin koko termistorituuletinkonstruktiopaketin muutama kuukausi sitten.

Ekana tulisi mieleen että ko. lodju on rikki, onko muita ideoita? Jos ei ole niin olisiko kellään ylimääräistä automaagi-ilmastoboxia myydä, mieluiten mallia toimiva?
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Automaatti-ilmastointi, miksi tämän minulle teet?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Movetron kirjoitti:Voi puuuuuuh.

Automaatti-ilmastointi päätti että kaikki on liian tylsää sekä tasaista ja kuski pysyy parhaiten valppaana kun vähän höökii mitä sattuu.

Eli '93 CSE-tonnarin automaagio toimii osan ajan ihan oikein ja lämmittää riutuneita luitani juuri niin kuin haluan, välillä käytännössä kaikilla lämpötila-asetuksilla tulee kylmää. HI puskee lämmintä, 27 astetta yleensä, 26 ehkä, siitä alaspäin it's anyone's guess. Kalibrointi menee välillä läpi kivasti, välillä tulee vähän virhettä, joskus kesken kalibroinnin numerot ja valot alkavat iloisesti välkähdellä. Termistorin tuuletin pyörii ja itse asiassa putsasin koko termistorituuletinkonstruktiopaketin muutama kuukausi sitten.

Ekana tulisi mieleen että ko. lodju on rikki, onko muita ideoita? Jos ei ole niin olisiko kellään ylimääräistä automaagi-ilmastoboxia myydä, mieluiten mallia toimiva?
Katsoppa onko siinä acc boxin liittimessä vikaa,puhdista liittimen kosketinpinnit,kokeile virrat päällä taivutella varovasti johtoja,pätkiikö? Varovasti heiluta liitintä ylös/alas,pätkiikö? Vielä voit varmuuden vuoksi purkaa boxin ja tinata juotokset uusiksi.
Itsellä oli pari kylmäjuotosta.

Olen tapellut nyt pari kuukautta ongelman kanssa,että pätkii virtoja poikki paneelilta,liitintä taivuttelemalla ja puutikkuja väliin tunkemalla pärjää aina päivän kaks..pitäis rakentaa uusi liitin.
Siks joudun kalibroimaan päivittäin lodjun,koska virtojen katketessa se menee sekaisin..kalibroinnin jälkeen yleensä pelaa oikein seuraavaan pätkimiseen asti..
siinä nyt omia kokemuksia tuosta saabin ilmastoinnista.. :oops:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
jemmasta
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2014 15:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Automaatti-ilmastointi, miksi tämän minulle teet?

Viesti Kirjoittaja jemmasta »

Miten tuo pätkiminen siulla ilmenee? Vilkkuuko kuin joulukuusi? :)
Saab 9000 CC 2,3T A -91 Projektisivu
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Automaatti-ilmastointi, miksi tämän minulle teet?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Näinhän se oli et joulukuusen valot siellä silloin vilkkui..korjaantui ainoastaan vaihto yksiköllä.
Tarkempi tutkiminen johti tulokseen että vanhan yksikön "filminauhassa" oli katkos.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Swataia
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Syys 08, 2014 21:27

Re: Automaatti-ilmastointi, miksi tämän minulle teet?

Viesti Kirjoittaja Swataia »

Mulla tuuppas tänään suht viileetä sisään vaikka oli kone lämmin ja pyyntiä 21C. Nostin lämpötilaa aina 27C asti ja sit alko jo tulla lämmintäkin. Et perkele alota nyt temppuilemaan! :saab:

Putsasin juuri äskettäin kabiinin anturin ropelin ja rasvasin. Pyöri herkästi ainakin heti putsauksen jälkeen. Pitäis kait mitata onko siinä nyt joku anturivika sitten. Kalibroitu on useita kertoja ja ei tuu vikakoodejakaan. Voiskohan se sekoittaja-anturi kanavassa olla likainen. :roll:
Vastaa Viestiin