Vaimo väitti
Vaimo väitti
Vaimo väitti ajaneensa vanhalla 2.0 normisaabilla lähes 200kmh. Nyt nyt meillä tuli väittely josko nykyinen -97 9000 aero menisi 240. Olen väkevästi sitä mieltä ettei mene. Toisaalta myyjä väitti, että on 224 heppaa joka on manuaalissa. Mutta raskas auto silti ja luulen, että vaimo liioittelee.
Paljonko OIKEASTI tuollainen 97 automaatti aero kulkee? (2,3 turbo) Kesällä kyllä käydään vaarmistamassa radalla. Harmittaa jos kulkee sen 240, joudun sitten tiskaamaan vuoden!
Paljonko OIKEASTI tuollainen 97 automaatti aero kulkee? (2,3 turbo) Kesällä kyllä käydään vaarmistamassa radalla. Harmittaa jos kulkee sen 240, joudun sitten tiskaamaan vuoden!
Re: Vaimo väitti
automaattiaerossa on vakiona 200hp. On monia keinoja välttää tiskivuoro.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Vaimo väitti
Sopivan happirikkaalla kelillä joutunet tiskivuoroon, turhan kuivalla et. (Ilmoitettu huippunopeus 235kmh)Simiti kirjoitti:Paljonko OIKEASTI tuollainen 97 automaatti aero kulkee? (2,3 turbo) Kesällä kyllä käydään vaarmistamassa radalla. Harmittaa jos kulkee sen 240, joudun sitten tiskaamaan vuoden!
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Vaimo väitti
A) Katso nopeus GPS:stä äläkä mittarista. Sinänsä pieni mutta suhteellinen mittarivirhe korostuu kovissa nopeuksissa (2% mittarivirhe nostaa 235km/h -> 239,7km/h).
B) Osta jo se tiskikone.
B) Osta jo se tiskikone.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Vaimo väitti
Ei se tiskaaminen tule tuntumaan miltään kun nautit tiedosta että autosi kulki 240
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Re: Vaimo väitti
1. Laitata autoon mieto "stagetus" -> 240hp
2. vedä ihan pokkana abouts 250 kmh ja vältä tiskaaminen
Helppoa ! mutta epärehellistä.
2. vedä ihan pokkana abouts 250 kmh ja vältä tiskaaminen
Helppoa ! mutta epärehellistä.
Re: Vaimo väitti
Paitti että tuolloin joutuu varmasti tiskaamaan.Kaide kirjoitti:1. Laitata autoon mieto "stagetus" -> 240hp
2. vedä ihan pokkana abouts 250 kmh ja vältä tiskaaminen
Helppoa ! mutta epärehellistä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Vaimo väitti
Juu kannattaa mieluummin vaikkapa irrottaa magneettiventtiilin sähköliitin.tetammi kirjoitti:Paitti että tuolloin joutuu varmasti tiskaamaan.Kaide kirjoitti:1. Laitata autoon mieto "stagetus" -> 240hp
2. vedä ihan pokkana abouts 250 kmh ja vältä tiskaaminen
Helppoa ! mutta epärehellistä.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Vaimo väitti
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Vaimo väitti
kyllä on muuten se 240 sitten aika pitkän suoran jälkeen.
Itsellä ei riittänyt mielenkiinto enää kiusata, kun mittari toppasi provinssiyönä siihen 235:n kohdalle, ja hei mulla oli sillon se stage1 softa koneessa.
Veikkaan, että se 230 on aika huiput gps:n mukaan tuolle vakiolle.
Manuska onkin sitten ihan eriasia, kun on se välitys eri, tehoa reilu 20hp enemmän ja ennen kaikkea edes hiukan suurempi ahtimen pakopuoli, kuin tuossa T25:ssa
noh yksilöitähän nämä kaikki on, mutta rajoitinkin tullee vastaan 245tjtn. laskutaitoiset sen varmaan nopeasti kertoo.
ediiitti... hei sielä luki että radalla... harvassa ne radat ainakin tällä niemellä, missä automaattitontulla otetaan maksiminopeus. ei tarvi tiskata...
Itsellä ei riittänyt mielenkiinto enää kiusata, kun mittari toppasi provinssiyönä siihen 235:n kohdalle, ja hei mulla oli sillon se stage1 softa koneessa.
Veikkaan, että se 230 on aika huiput gps:n mukaan tuolle vakiolle.
Manuska onkin sitten ihan eriasia, kun on se välitys eri, tehoa reilu 20hp enemmän ja ennen kaikkea edes hiukan suurempi ahtimen pakopuoli, kuin tuossa T25:ssa
noh yksilöitähän nämä kaikki on, mutta rajoitinkin tullee vastaan 245tjtn. laskutaitoiset sen varmaan nopeasti kertoo.
ediiitti... hei sielä luki että radalla... harvassa ne radat ainakin tällä niemellä, missä automaattitontulla otetaan maksiminopeus. ei tarvi tiskata...
Viimeksi muokannut turkkaki, Ma Tammi 23, 2012 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: Vaimo väitti
Automaatissa taitaa kyllä välitykset tulla vastaan. Tosin omaan olen ottanut 240+ mittariin ja vielä kiiht... tai siis vauhti nousi. Mulla on B202 nokat, josko ne sitten auttaisivat hengitystä yläpäässä just sen verran.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Vaimo väitti
Jos meidän perheessä vaimo vetelisi tuollaisia nopeuksia. Olisin minä se, joka meillä tiskaisi, imuroisi jne.Simiti kirjoitti:Vaimo väitti ajaneensa vanhalla 2.0 normisaabilla lähes 200kmh.
Vrt. Popedan Kersantti Karoliina.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Vaimo väitti
235 entisella automaatti 2.3 T25 peruslastuilla, eikä siihen hirveenä suoraa tarvi ... 180 jälkeen kiihtyminen hiipuu aika olennaisesti tomaatissa (nelonen menee kohilleen jossain siinä).. Mut sitä vauhtiahan voi ajaa pienessä kaarteessa, jos alusta ja pää kestää..
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Vaimo väitti
No ei varmasti mene parilitranen 9000 200km/h todellista. Monen mielestä 180-190km/h voi olla "lähes 200" ja tämä vielä yleensä sitä kuuluisaa mittarinopeutta. Sitähän on helppo kasvattaa, eikun vaan pienempää vannetta/rengasta alle, niin kulkupuoli tuossa suhteessa paranisi.
Oma 150-heppainen manuaali voi kulkea n.180-190km/h todellista, tuo realistinen arvio ja nimenomaan ei mihinkään myötämäkeen ajettuna( ketä ne kiinnostaa). 200-heppaisella automaatilla kyllä 200km/h ylittyy, mutta ei 240km/h mitenkään jos todellisesta nopeudesta puhutaan.
Vakiorengastuksella mittarivirhe se n.5%(ainakin omassa 9000), eli tuollaisessa 240km/h mittarinopeudessa heittoa olisi n.12km/h. Joten lähes 255 saisi mittariin ajella, että tuolla 240 tietämillä alkaisi olemaan.
Tehottomalla autolla(reilusti alle 300hp) voi käydä lentokentällä hyvillä mielin vetämässä todelliset nopeudet tutkaan, niitä ei sitten tarvitse essonbaarissa jossitella, eikä se tasamaan nopeus siitä enään juurikaan muutu. Todella tehokkaissa sitten jää selvemmin sitä nopeutta varastoon.
Eikä sen auton paino sinänsä juurikaan vaikuta nopeuteen(sillä massalla on pieni vaikutus vierintävastukseen, joka on kuitenkin marginaalinen ilmanvastukseen verrattuna kovissa nopeuksissa). Mutta otsapinta-alaahan isossa autossa on reilusti, ja oikeastaan kukaan ei tiedä todellisia ilmanvastuskertoimia ilman tuulitunnelitestejä. Se tehtaan kaunistelema 0,32-0,34( mitä olikaan), voi hyvin katuvarustuksessa olla todellisuudessa lähellä 0,40. Lisäksi teoreettinen nopeus voi olla laskettu moottoritehon ja ilmanvastuksen perusteella, tähän kun ynnätään tehohäviö, vierintävastus, huipputehon rpm suhteessa välityksiin; ollaankin ihan eri nopeuksissa kuin siinä ohjekirjassa kerrotaan.
Joku vetää tähän jonkun Talladega -kortin mukaan, niin terveellä järjellä voi epäillä onko siinä vedetty ihan katukuntosilla vakio-Saabeilla. Samoinkuin jopa Tekniikan Maailma kirjoitteli Jäänopeusennätyksen ajettaneen vakio rs6 Audilla, nopeudenrajoitin poistettuna(330km/h). Kyseinen Rs6 oli MTM:n viripaketilla (lähes 800hp) ja aerodynamiikkaparannuksin höystetty. Kaikkea ei kannata sokkona uskoa.
Yhteenvetona: Ei ole mitään huolta tiskivuorosta. Sanotaan että jos 220km/h todellista nopeutta(GPS) ylittyy, niin sekin olisi hatunnoston arvoinen suoritus. Jos joku Civic Type-R 200hp manuaali menee n.40s kiihdytyksellä(lentokentällä) nipinnapin 200km/h todellista, kertonee että se ei automaatti-9000 voi helposti kelata sekään niitä nopeuksia enään. Civic on kuitenkin luonnollisesti huomattavasti 9000 pienempi auto fyysisiltä mitoiltaan.
Harvalla maallikolla ole mitään hajua kuinka kova nopeus on todellinen 200km/h käytännössä(ei ajeta millä tahansa 1,6 perheautolla), saatikka mitä 250km/h todellista vaatii. Sillon pitää olla jo oikeasti tehokas auto, ei mikään 200-heppainen sporttiversio. Paperinopeuksista jos puhutaan niin eihän nykyään olekaan alle 200km/h kulkevia autoja, kun tila-autotkin menevät 130-hevosvoimalla 200km/h. Kaveri testasi joskus VR6 Golfin(175hp) , tulos oli 212km/h GPS:llä mitattuna tasamaalla.
Oma 150-heppainen manuaali voi kulkea n.180-190km/h todellista, tuo realistinen arvio ja nimenomaan ei mihinkään myötämäkeen ajettuna( ketä ne kiinnostaa). 200-heppaisella automaatilla kyllä 200km/h ylittyy, mutta ei 240km/h mitenkään jos todellisesta nopeudesta puhutaan.
Vakiorengastuksella mittarivirhe se n.5%(ainakin omassa 9000), eli tuollaisessa 240km/h mittarinopeudessa heittoa olisi n.12km/h. Joten lähes 255 saisi mittariin ajella, että tuolla 240 tietämillä alkaisi olemaan.
Tehottomalla autolla(reilusti alle 300hp) voi käydä lentokentällä hyvillä mielin vetämässä todelliset nopeudet tutkaan, niitä ei sitten tarvitse essonbaarissa jossitella, eikä se tasamaan nopeus siitä enään juurikaan muutu. Todella tehokkaissa sitten jää selvemmin sitä nopeutta varastoon.
Eikä sen auton paino sinänsä juurikaan vaikuta nopeuteen(sillä massalla on pieni vaikutus vierintävastukseen, joka on kuitenkin marginaalinen ilmanvastukseen verrattuna kovissa nopeuksissa). Mutta otsapinta-alaahan isossa autossa on reilusti, ja oikeastaan kukaan ei tiedä todellisia ilmanvastuskertoimia ilman tuulitunnelitestejä. Se tehtaan kaunistelema 0,32-0,34( mitä olikaan), voi hyvin katuvarustuksessa olla todellisuudessa lähellä 0,40. Lisäksi teoreettinen nopeus voi olla laskettu moottoritehon ja ilmanvastuksen perusteella, tähän kun ynnätään tehohäviö, vierintävastus, huipputehon rpm suhteessa välityksiin; ollaankin ihan eri nopeuksissa kuin siinä ohjekirjassa kerrotaan.
Joku vetää tähän jonkun Talladega -kortin mukaan, niin terveellä järjellä voi epäillä onko siinä vedetty ihan katukuntosilla vakio-Saabeilla. Samoinkuin jopa Tekniikan Maailma kirjoitteli Jäänopeusennätyksen ajettaneen vakio rs6 Audilla, nopeudenrajoitin poistettuna(330km/h). Kyseinen Rs6 oli MTM:n viripaketilla (lähes 800hp) ja aerodynamiikkaparannuksin höystetty. Kaikkea ei kannata sokkona uskoa.
Yhteenvetona: Ei ole mitään huolta tiskivuorosta. Sanotaan että jos 220km/h todellista nopeutta(GPS) ylittyy, niin sekin olisi hatunnoston arvoinen suoritus. Jos joku Civic Type-R 200hp manuaali menee n.40s kiihdytyksellä(lentokentällä) nipinnapin 200km/h todellista, kertonee että se ei automaatti-9000 voi helposti kelata sekään niitä nopeuksia enään. Civic on kuitenkin luonnollisesti huomattavasti 9000 pienempi auto fyysisiltä mitoiltaan.
Harvalla maallikolla ole mitään hajua kuinka kova nopeus on todellinen 200km/h käytännössä(ei ajeta millä tahansa 1,6 perheautolla), saatikka mitä 250km/h todellista vaatii. Sillon pitää olla jo oikeasti tehokas auto, ei mikään 200-heppainen sporttiversio. Paperinopeuksista jos puhutaan niin eihän nykyään olekaan alle 200km/h kulkevia autoja, kun tila-autotkin menevät 130-hevosvoimalla 200km/h. Kaveri testasi joskus VR6 Golfin(175hp) , tulos oli 212km/h GPS:llä mitattuna tasamaalla.
OG 9-5 2,0t Biopower stg1
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Vaimo väitti
Viimeks tuli ajettua juuri ennen lumentuloa 195 ja siinä on se 5% mittarivirhe laskettuna.. ens kerralla pitää katsoa tarkemmin kierroslukuja siinä vauhdissa, mutta ei ne tapissa ollu.. lähelläkään.. Toi 200 mittariin tulee rikottua kyl sulaan aikaan useasti ja turboautomaatti sinne kyl hyvin liikkuu. Vapari 2.0 tais kyllä aloittaa hiipumisen 170 mittari näyttämän kohdalla ja siihenkin sai polkea..
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005