Moniurahihnan onnistunut vaihto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Danne
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 11:16
Paikkakunta: TURKU

Moniurahihnan onnistunut vaihto

Viesti Kirjoittaja Danne »

Otsikon mukainen toimitus suoritettu onnistunesti :D
Pyärä irti. Lokarit irti, hirveä määrä ruostetta helmoista.. Ei nää enää kauan kestä..
8 mm kierrerauta, hmm ? Haetaan Tarjoustalosta hintaan 0,65€ (samalla vähän inspiraationestettä. Työkalu valmistuu hetkessä ja kiristimelle kyytiä. Pulttipistooli ja 19mm hylsy laulaamaan väärin päin. Hihnapyörä irtoisi helposti 8O . Uusi hihna paikalle, koeajo.. Uskomatonta, ensimmäillä yrityksellä ok! Lokarit takaisin paikalle.. Tässä meni sitten aikaa ja tupakkaa!
Homma kokonaisuudessa aika suoraviivaista ja helppoa mutta.. Ensikertalaiselle paloi pari tuntia mutta ilman sitä kiristimen työkalua hommasta ei olisi tullut mitään..
-95 9000 CDE 2,3T
raimsshi
"Aero"
Viestit: 393
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 12:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Moniurahihnan onnistunut vaihto

Viesti Kirjoittaja raimsshi »

Auton tunkkaus, pyörä irti (ei välttämätön), lokari pois, laitetaan puristin koneen kannakkeeseen niin, että kone ei pääse nousemaan ylös päin. Kasataan lankkuja tai jotain vastaavaa lattialle hihnan kiristimen viereen. Laitetaan rautakanki lankkujen päälle ja kärki kiristimen alle. Löysätään kiristin istumalla rautakangen päälle. Samalla otetaan hihna pois. Takaisin laitossa löysätään kiristin myöskin istumalla rautakangen päällä. Rautakanki on niin vakaa työkalu, että hihnan voi asetella huolella paikoilleen. Toki kaverin on ehkä hyvä olla katsomassa yläpuolelta, että hihna menee oikeaan uraan.
Vastaa Viestiin