Tonnarin vaihto satkuun..?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Tonnarin vaihto satkuun..?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Eli tullut tuossa hierottua alustavaa kauppaa,et vaihtaisin
tämän allekirjoituksessa olevan saab-opelin,og900turboon.
Tonnarini viat tällä hetkellä:
-keskipakosäätimen o-renkaat falskaa laatikossa.
-toinen venttiilikopan tiiviste vuotaa.
-335tkm ajettu,leimattu viime lokakuussa,kannet vaihdettu,perus siisti muuten,löytyy nettiautosta,hinta 1390e.

Vaihdokki olisi,900turbo -90,350tkm,manuaali,kansiremppa tehty,konetta paranneltu eli isompi välijäähy,täyspaineen suuttimet,bensanpainetta nostettu.Maaliskuulle leimaa,tuulilasi vaihdettava katsastukseen.Löytyy myös nettiautosta,hinta 1200e

Mitä noista satkuista kannattaa yleensä katsella? Kardaanitunnelit oli korjattu edelliseen leimaan,katti myös vaihdettu.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23977
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Tonnarin vaihto satkuun..?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

heh...
saab-opelin..... mikä helv tää on ......

Kardaanitunnelit ... ja nää....

noh ruostetilanne , vollaako laatikko.... miten vaihteen menee päälle..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
tepu50
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2010 12:15

Re: Tonnarin vaihto satkuun..?

Viesti Kirjoittaja tepu50 »

Kyllästyt manuaaliin,korjaa laatikko tilaa osat Jyväskylästä maksaa 100e pari O-renkasta yks metallirenkas ja tiiviste.Vaihdon teke helposti autotallissa äkkinäinenkin.Öljyt alas renkas ja lokari pois kuskin puolellta.Huolellinen putsaus kotelon ympäriltä ja ilmanpaineella torksien kolot puhtaaksi ja ehdottomasti sopiva torks ettei lähde hampaat.kotelo koputtelemalla pois näkyy kaks hammaspyörää isolla hylsällä mutteri pois pidä laatikko P-asennossa ettei pyörähdä mukana.Silmittele pakettia kuinka syvällä kuuluu olla,että takaisin laittaissa tulee oikein.vedä paketti ulos ja öljynkera uudet renkaat akselille paketti takaisin ja mutteri kiinni oli siinä joku momenttikin lyö mutterin lukitukset kiinni.Älä laita paljon liimaa tiivisteeseen pursuaa laatikkoon.Uudet öljyt laatikkoon oikea määrä.Puhtaus on tärkeää,ettei mene laatikkoon.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnarin vaihto satkuun..?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Joo,tuli käytyä koeajamassa satkua,ruostetta aikas vähän,mut 5-vaihdetta ei löytynyt..kuulemma säätöhomma mut en tiedä tarkemmin..jäähdytys nestettä vuoti kuskin jalkotilaan..
Vetoja oli koneessa hyvin,mut tyhjäkäynti aaltoili..

Kait se on vaan tuo oma tonnari parsittava kuntoon kevätauringon koittaessa.. :roll:
Mistä Jyväskylästä saa keskipakosäätimen osat?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23977
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Tonnarin vaihto satkuun..?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

villi veikkaus pcs
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
tepu50
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2010 12:15

Re: Tonnarin vaihto satkuun..?

Viesti Kirjoittaja tepu50 »

Onhan siinä ylemmän hammaspyörän alla laakerikooli jonka nyppäät koukkupäisellä vetovasaralla pois voi vaikka kuumailmapuhaltimella lämmittää laatikon runkoa ja takaisin kooli pakkaseen hetkeksi ja puhaltimella lämpöä runkoon lupsahtaa käsin paikalleen.Ole tarkana työntäissä pakettia paikalleen,ettei O-renkaat leikaannu rikki.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1822
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Tonnarin vaihto satkuun..?

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

jannevillepetteri kirjoitti:Joo,tuli käytyä koeajamassa satkua,ruostetta aikas vähän,mut 5-vaihdetta ei löytynyt..kuulemma säätöhomma mut en tiedä tarkemmin..jäähdytys nestettä vuoti kuskin jalkotilaan..
Vetoja oli koneessa hyvin,mut tyhjäkäynti aaltoili..

Kait se on vaan tuo oma tonnari parsittava kuntoon kevätauringon koittaessa.. :roll:
Mistä Jyväskylästä saa keskipakosäätimen osat?
-Nestettä kuskin jalkotilaan= lämppärin hana paskana. uusi motonetissä 50e ja erittäin v-mäinen vaihtaa.(paitsi ei sitten jos tykkäät kojelaudan purku/kasaus hommasta.)

-5.Vaihdetta ei löydy= Vaihdevivuston "rättinivel" hajalla tai vaihdelaatikon vaihdon jälkeen keskitys pielessä.

-Tyhjäkäynnin aaltoilu= Ominaisuus eli ei vika.

Ei välttämättä kalliita vikoja, mutta vaatii pientä askartelua.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23977
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Tonnarin vaihto satkuun..?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ei sitä hanaa tarvii paikallaan vaihtaa :mrgreen: :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2272
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Tonnarin vaihto satkuun..?

Viesti Kirjoittaja stara »

mitähän se Lemin poika tarkoittaa,... paikallaan... liekö paikallista (agility ) slangia.
kun menee makoilemaan sinne lattialle ( jakkaran poisto antaisi paremman työasennon) niin kyllä sen vaihtaa aika pienellä purkamisella, alasuojus vain pois. Kenkku on asento kyllä, pää alaspäin mutkilla jne..ja sopivat avaimet oltava, pienet ja näppärät, torxeja ovat.. pantiin 6- kolot tilalle, koska niissä voi käyttää pallopäisiä avaimia jotka sallivat pientä kulmanmuutosta.
5- vaihteen puutos voi olla myös kepin syvyyssäädöstä kiinni...
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23977
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Tonnarin vaihto satkuun..?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mitähän se Lemin poika tarkoittaa,... paikallaan... liekö paikallista (agility ) slangia.

hih hih... sitä mie tarkoitin et eikös se kennoineen päivineen tuu sieltä kätevästi vaikka olohuoneen pöydälle... ja juu alakautta irroittaen....

eikös se niiden O-renkaiden pitävyys ollu ongelmana "sokkona" asennettaessa ....


muistanko väärin = perustuu täysin luettuun tietoon foorumilta...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1822
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Tonnarin vaihto satkuun..?

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Tuossa jokunen päivä sitten tuli tuo vaihdettua.
Laitoin hanan ja kennon yhteen ennen paikalleen laittoa.
Juurikin sen takia, että ne O-Renkaat saa varmasti kohdilleen.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1214
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tonnarin vaihto satkuun..?

Viesti Kirjoittaja VMTD »

jannevillepetteri kirjoitti:Joo,tuli käytyä koeajamassa satkua,ruostetta aikas vähän,mut 5-vaihdetta ei löytynyt..kuulemma säätöhomma mut en tiedä tarkemmin..jäähdytys nestettä vuoti kuskin jalkotilaan..
Vetoja oli koneessa hyvin,mut tyhjäkäynti aaltoili..

Kait se on vaan tuo oma tonnari parsittava kuntoon kevätauringon koittaessa.. :roll:
Mistä Jyväskylästä saa keskipakosäätimen osat?
Tuohan kuulostaa ihan Parolassa myynnissä olevalta satkulta.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnarin vaihto satkuun..?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

VMTD kirjoitti:
jannevillepetteri kirjoitti:Joo,tuli käytyä koeajamassa satkua,ruostetta aikas vähän,mut 5-vaihdetta ei löytynyt..kuulemma säätöhomma mut en tiedä tarkemmin..jäähdytys nestettä vuoti kuskin jalkotilaan..
Vetoja oli koneessa hyvin,mut tyhjäkäynti aaltoili..

Kait se on vaan tuo oma tonnari parsittava kuntoon kevätauringon koittaessa.. :roll:
Mistä Jyväskylästä saa keskipakosäätimen osat?
Tuohan kuulostaa ihan Parolassa myynnissä olevalta satkulta.
Tämä yksilö on keski-suomessa myytävänä..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1214
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tonnarin vaihto satkuun..?

Viesti Kirjoittaja VMTD »

jannevillepetteri kirjoitti:
VMTD kirjoitti:
jannevillepetteri kirjoitti:Joo,tuli käytyä koeajamassa satkua,ruostetta aikas vähän,mut 5-vaihdetta ei löytynyt..kuulemma säätöhomma mut en tiedä tarkemmin..jäähdytys nestettä vuoti kuskin jalkotilaan..
Vetoja oli koneessa hyvin,mut tyhjäkäynti aaltoili..

Kait se on vaan tuo oma tonnari parsittava kuntoon kevätauringon koittaessa.. :roll:
Mistä Jyväskylästä saa keskipakosäätimen osat?
Tuohan kuulostaa ihan Parolassa myynnissä olevalta satkulta.
Tämä yksilö on keski-suomessa myytävänä..
Okra. Näemmä useammassa on sama ominaisuus, viisi vaihdetta-neljä käytössä.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Vastaa Viestiin