Vänkärin lattiamatto kastuu, tonnari -98
Vänkärin lattiamatto kastuu, tonnari -98
Joo, elikkäs tänään huomasin autoa sulatellessani, että vänkärin kokolattiamatto on kostea ja ilmeisesti jäähdytinnestettä tihkuttaa jostain. Kädellä kun painoi lattiamattoa, nii käteen jäi tahmeaa tavaraa ja ajossa huurtaa vänkärinpuolen laseja... Kenno ilmeisesti vuotaa kilometrejä kohta 350tkm, eikä vielä koskaan vaihdettu.
Minkäslainen operaatio tiedossa?
Minkäslainen operaatio tiedossa?
Re: Vänkärin lattiamatto kastuu, tonnari -98
ehkä kennon vaihto jos liitokset ei vuoda ja nythän on optimi kelikin jos ilamstointi on paikallaan syytä varata aikaa pikkusen enempi, haulla löytyy hyviä ohjeita etenkin sen yhden äsäkän katkaisemisen estämiseksi
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Vänkärin lattiamatto kastuu, tonnari -98
Eipä siellä muuta vuotavaa juurikaan voi olla kuin kenno jos se neste on glykolia varmahkosti.
Onpi hauska operaatio ja kannattaa tehdä lämpimässä tallissa. Nesteitä vähän pois, akvaarion avaus ja valetulipellin poisto, läpänsäätö irti pelkääjän päädystä puhallinkoteloa, puhallinkotelon taiteilu ulos ja kennon letkut irti ja kenno vaihtoon.
Työasento on tärkeä http://saab.kuvat.fi/kuvat/IMG_4083.JPG
On tarkemmat ohjeet tonnarin UKK alueella.
Onpi hauska operaatio ja kannattaa tehdä lämpimässä tallissa. Nesteitä vähän pois, akvaarion avaus ja valetulipellin poisto, läpänsäätö irti pelkääjän päädystä puhallinkoteloa, puhallinkotelon taiteilu ulos ja kennon letkut irti ja kenno vaihtoon.
Työasento on tärkeä http://saab.kuvat.fi/kuvat/IMG_4083.JPG
On tarkemmat ohjeet tonnarin UKK alueella.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Vänkärin lattiamatto kastuu, tonnari -98
jep jos pikkasenkin on selkä huono ja lihakset heikossa hapessa niin tämän remontin jälkeenne sitten on vahvemmat
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2238
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Vänkärin lattiamatto kastuu, tonnari -98
Toisin kuin Vesa:lla suosittelen polvisuojien käyttöä
Sattuu jo pelkkä kuvan katsominen
jaksaa sit pitemmän aikaa miettiä miten se palikka sieltä reiästä tulee ulos, muutenkin tulee käytettyä housuja jossa polvisuojat, mukavampi rempata..


#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Vänkärin lattiamatto kastuu, tonnari -98
Itsellä väheni huurtuminen kun laitoin pullollisen vuodonpaikkaus ainetta syyläriin..ei tuo kokonaan poistunut vieläkään..nii ja eihän se paras vaihtoehto ole sekään,mut helppo..
Mikähän alustava oire olisi kun jalkatilaan puhaltaa viileää,ei vaikutusta pitääkö lämmönsäätöä tuulilasille vai jaloille..joku läppä jumissa? Acc3 ilmastoinnilla varustettu allekirjoituksen tonnari.
Nyt on ilmastointiteipillä alaluukut tukittu.
Mikähän alustava oire olisi kun jalkatilaan puhaltaa viileää,ei vaikutusta pitääkö lämmönsäätöä tuulilasille vai jaloille..joku läppä jumissa? Acc3 ilmastoinnilla varustettu allekirjoituksen tonnari.
Nyt on ilmastointiteipillä alaluukut tukittu.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Vänkärin lattiamatto kastuu, tonnari -98
Ehkä se että laitot sitä "vuodonpaikkausainetta" PULLOLLISEN sinne kennoon..
Voi olla osittaikin jottai tukossa muutaki ku mitä kuulus olla, oisit vieny sen vuotavan
kennon AMMATTImiehelle korjuuseen etkä kaatanu ite AMATI-(paino sanalla AMATI) miehenä sitä sinne täysin kuulumattomaan paikkaan, ku niillä mönjillä pidemmän päälle ei saa ku isomman ja pitkäkestosemman riesan.
Voi olla osittaikin jottai tukossa muutaki ku mitä kuulus olla, oisit vieny sen vuotavan
kennon AMMATTImiehelle korjuuseen etkä kaatanu ite AMATI-(paino sanalla AMATI) miehenä sitä sinne täysin kuulumattomaan paikkaan, ku niillä mönjillä pidemmän päälle ei saa ku isomman ja pitkäkestosemman riesan.
-00 95 Aero farkku
Re: Vänkärin lattiamatto kastuu, tonnari -98
jatkoa..eli siis se mönjä on ajautunut sinne heikoimman virtauksen paikkaan minne se useimmiten tapaa jämähtää eli lämppärin kennosi toimii vaan enää osittain, hoida se nyt ku kesä tulloo ni sinun tonnari on taas marraskuussa LÄMMIN! 

-00 95 Aero farkku
Re: Vänkärin lattiamatto kastuu, tonnari -98
Kettumainen homma. Omaan tonnariin tehty 2 x vuoden sisällä, että hellurei. Senttikin tai pari kun ois enemmän tilaa tuossa puhallinkotelon irrotuksessa, niin ois varmaan puolet nopeemmin tehty homma.. Sitten itselläni vielä katkes tuo lämmönsäätö muovitikku.. Onneksi pienellä patentilla saatiin siitäkin parempi kuin uus 

Saab 9-5 Aero -00
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Vänkärin lattiamatto kastuu, tonnari -98
Tämmösen varaosasivuston löysin vahingossa: http://www.osamies.fi/tuotteet/Lammitys ... 78/90/3011vesa67 kirjoitti:Eipä siellä muuta vuotavaa juurikaan voi olla kuin kenno jos se neste on glykolia varmahkosti.
Onpi hauska operaatio ja kannattaa tehdä lämpimässä tallissa. Nesteitä vähän pois, akvaarion avaus ja valetulipellin poisto, läpänsäätö irti pelkääjän päädystä puhallinkoteloa, puhallinkotelon taiteilu ulos ja kennon letkut irti ja kenno vaihtoon.
Työasento on tärkeä http://saab.kuvat.fi/kuvat/IMG_4083.JPG
On tarkemmat ohjeet tonnarin UKK alueella.
Siellä näytti kenno olevan aika edullinen.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: Vänkärin lattiamatto kastuu, tonnari -98
Nyt on tullut ajankohtaiseksi vaihtaa tuo kenno, joka on ollut jo jonkin aikaa vaihtamatta, kesäpirssillä ajon johdosta. Autossa on siis automaatti ilmastointi, mitenkä tuon puhaltimen kotelon saa pois. Ilmastoinnin alumiiniputket menee koteloon, eikä haluttais toimivaa ilmastointijärjestelmää tyhjentää. 

Re: Vänkärin lattiamatto kastuu, tonnari -98
Ei siinä ilmastoinnin osiin tarvii koskea. Akvaariokotelon kansi ja valetulipelti irti niin puhaltimen kotelo on näkyvillä. Siitä sitten vaan purkamaan, tarkempia ohjeita löytää hakemalla. Akun miinusnapa kannattaa kytkeä irti, koska puhallinsysteemin jännitteensäätimen kuori on myöskin jännitteellinen.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977