Venttiilikopasta maalit irti?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Venttiilikopasta maalit irti?

Viesti Kirjoittaja peinu »

Moro!

Olen tuossa tsekkaillut vähän keski-euroopan tonnareita ostomielessä. Joissakin ilmolituksissa on kuvia moottoritilasta, missä venttiilinkopan etureunasta on maali lähtenyt. Käykö baanoilla turbo niin kuumana, vai mistä on kyse?

Kuva

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Itellä on kans lähtenyt samalla lailla ja mittarissa vasta 115tkm ja naisen omistama, joten luulisin että se on "tyyppivika" eikä liity polkemiseen.

Miten muuten sen sais fixattua parhaiten?

Terv Sami R.

9000CDE 2,3t -95 "tv:stä tuttu"
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Omasta tonnarista hioin venttilikopan, kiillotin tekstit ja vedin mustan kuumakestomaalin päälle. Vielä, kun maali oli märkää, niin asetonilla pyyhin maalit pois teksteistä, joten ne pysyivät kiiltävinä. :D Kannattaa käyttää esim. rasvanpoistoainetta maalattavaan pintaan ennen kuin rupeaa maalaushommiin...
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Thor|
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 14:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Thor| »

Saman kohtelun sai omakanteni =) DI-kasetin paikalla olevan levyn kiillotin ja harjasin --> näyttää nyt siis harjatulta alumiinilta :) Sopii ainakin omaan silmään.
pkoisti
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: To Helmi 26, 2004 20:52
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pkoisti »

Tuota olen itsekkin ihmetellyt. Meidän -00 mallin 9-5:ssa kupli maalit venttiilikopasta vaikka kilometrejä oli vain 66 000. Auto on ollut Schwabachissa yhdellä omistajalla ennen meitä. Eli etelä-Saksasta. Tosin tuossa autossa on konehuoneessa joka ikinen putki ja ruuvi ruostunut tai hapettunut melkoisesti. Myyjä sanoi sen johtuvan suolasta ?????? Onneksi kori on muuten täysin ruosteeton.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ei muutakuin vanhamaali veke ( hiekkapuhallus ) ja pulverimaalaus pintaan niin takuulla kestää.

Ja jos se koppa halkeaa ( niinkuin se tekee ) niitten kiinnityspulttien juuresta ylikiristys tms..takia, niin se maalikin lähtee murtumakohdasta kävelemään.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin