Olen tuossa tsekkaillut vähän keski-euroopan tonnareita ostomielessä. Joissakin ilmolituksissa on kuvia moottoritilasta, missä venttiilinkopan etureunasta on maali lähtenyt. Käykö baanoilla turbo niin kuumana, vai mistä on kyse?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Omasta tonnarista hioin venttilikopan, kiillotin tekstit ja vedin mustan kuumakestomaalin päälle. Vielä, kun maali oli märkää, niin asetonilla pyyhin maalit pois teksteistä, joten ne pysyivät kiiltävinä. Kannattaa käyttää esim. rasvanpoistoainetta maalattavaan pintaan ennen kuin rupeaa maalaushommiin...
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Saman kohtelun sai omakanteni =) DI-kasetin paikalla olevan levyn kiillotin ja harjasin --> näyttää nyt siis harjatulta alumiinilta Sopii ainakin omaan silmään.
Tuota olen itsekkin ihmetellyt. Meidän -00 mallin 9-5:ssa kupli maalit venttiilikopasta vaikka kilometrejä oli vain 66 000. Auto on ollut Schwabachissa yhdellä omistajalla ennen meitä. Eli etelä-Saksasta. Tosin tuossa autossa on konehuoneessa joka ikinen putki ja ruuvi ruostunut tai hapettunut melkoisesti. Myyjä sanoi sen johtuvan suolasta ?????? Onneksi kori on muuten täysin ruosteeton.
Ei muutakuin vanhamaali veke ( hiekkapuhallus ) ja pulverimaalaus pintaan niin takuulla kestää.
Ja jos se koppa halkeaa ( niinkuin se tekee ) niitten kiinnityspulttien juuresta ylikiristys tms..takia, niin se maalikin lähtee murtumakohdasta kävelemään.