Tonnarin tuonti vai kotimaasta?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Tonnarin tuonti vai kotimaasta?

Viesti Kirjoittaja peinu »

Olen tosiaankin ihan kintaalla ostaa tonnaria toiseksi autoksi ainkin ensi kesälle asti. Katotaan josko toi teidän "virta-avain hassussa paikassa" auton omistaminen muodostuu uskonnoksi kuten monella tonnarimiehellä tuntuu muodostuneen.

Olen selaillut noita tonnareita Suomesta ja ulkomailta ja silmään pisti Pohjanmaalla yksi auto. Kuvasta ei voi paljoa sanoa. Onkohan joku koeponnistanut jo kyseisen yksilön? Kommentteja?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=170430

Olen katsellut tuollaisia "Turbo, nahat ja alle 7000e Suomessa kilvissä ja talvivarustuksella" tonnareita ja todennut, että taitaa Ruottista löytyä halvemmat paketit kuin Saksata. Saksan talvirenkailla ei aja kuin pakolliset, eikä lohkolämmittimiä ole yhdessäkään, enkä webastollisiinkaan ole ilmoituksissa törmännyt.

Tällä hetkellä ilmoitusten perusteella kolmen kärki Ruotsissa:
2 kpl -91 Aeroja ja 1 kpl -92 CSE 2.3 Tbo

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Kannattaa katsoa CS-malleja tai matalakeulaisia CD-malleja, jos suinkin mahtuvat hintaluokkaan. Ovat huolettomampia ruosteen suhteen, tosin eivät nekään mitään ruostumattomia ole.

Tuosta Ruotsin kolmen kärjestä itse keskittyisin tuohon -92 CSE:hen ja unohtaisin CC-Aerot kokonaan. CC Aero on toki kohtuullisen erikoinen malli, mutta itse en näe siinä mitään sellaista mikä pistäisi sen 2.3T CSE:n edelle... hintaakin noilla tuntuu jostain syystä olevan hieman kohtuuttomasti verrattuna tavalliseen CC turboon.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Kyllä mä yhdyn kans edelliseen. CS tai CSE kannattaa hommata tolla budjetilla. Itse katselin kans tossa viime kesänä yhtä tuonti tonnaria tossa palokassa. 2.3t CSE, ajettuu 160000km, nahka pekit ja ilmastointi. Sillon siitä oli kytkin rikki, joten en ostanu.. Näky oleen viellä viime viikollakin sen korjaamon pihassa kyseinen yksilö. Kannattas käydä kysyyn tai ainakin kattoon kun lähellä.. Myyjän nimee en enää muista mutta tossa kartta sinne korjaamon pihaan..

Kuva
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kiitti vinkeistä.

Pitää käydä tsekkaamassa toi Palokan auto. Laatikon kunnosta ei taida olla mitään takeita ennen kuin kytkin on korjattu.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Joo tekniikan puolesta en tiedä, ku yks mun faijan kaveri kävi kokeileen sitä autoo. Mut ulkoisesti ja sisäisesti on siisti.. Ja vuosimalli oli muistaakseni -92, joten verot kaan ei oo päätähuimaavat. Niin auto ei oo sit rekisterissä..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

No jopas sitä CD mallia sorsitaan taas porukalla.. :? :lol:
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Milli kirjoitti:No jopas sitä CD mallia sorsitaan taas porukalla.. :? :lol:
No tosiaankin. Mulla on CD-malli ja ikinä en osta toista.. Nä sedanit ei oo vaan mun juttu..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Harppa2
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Syys 21, 2004 20:17
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Harppa2 »

No juu, kannanpa korteni kekoonn :)

Mua kiinnosti alunperin toi Cs-malli, ja aikani katseltuani sen löysinkin. Saksantuontia oli ja suht vähillä kilometreillä, alle 140k. Ostin pois ja tyytyväinen olen ollut, siisti ja jämäkkä kuin mikä. Ei ole nahkaa, ei turboa eikä ilmastointia, mutta perhanan kiva peli !

Täytyy tässä välissä oikein kehua omistajaa/maahantuojaa ! Kaveri (yksityinen myyjä ) on soitellut muutaman kerran ja kysellyt kuinka auton kanssa on sujunut !!
Mitäs muuta kuin kehuja ja kiitoksia takaisinpäin )
Peruutusvaihteen lukko ei ollut kunnossa, ja eikös tämä Herra soittanut eilen ja sanonut että osa on tullut hänen tilaamanaan Länsi-Autoon. Lupasi vielä ajella käymään iltamyöhällä ja asentamaan mokoman muovipalikan vaihdekepin juureen, ja niinpä myös teki ! Jos luet tätä palstaa, lämmin kiitos kaikesta !!

No, itse asiaan. Ainahan Saksan autoissa on puutteita Suomalaisia olosuhteita ajatellen. Hankintoja on ollut talvirenkaat ja -vanteet (vanteet edullisesti Tampereelta, kiitos tälle palstalle), lohkolämmittimen pistoke +sisäsarja, muutama polttimo, pari relettä ym. pikkusälää.

140k huolto tuli tehtyä ja samalla tarkastettiin onko muuten paikat kunnossa. Ei löytynyt isompaa sanottavaa, moottoriantenni, ajovalopesimet ja kuskin puoleisen peilin lämmitys on listalla seuraavaksi, ei tosin kovin kiireellisenä.

Kokonaisuutta katsoen, reilu 11 v autolla ikää ja näin vähällä selviää, ei lainkaan paha !! :) Taisi Saabismi purra pahemman kerran, eikä sattunut yhtään !! ;)
Harri #2188
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower -10
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Joo, auto halpenisi ja valinnan vara laajenisi jos turboton kelpaisi. Mutta kun on saabismin lisäksi puraissut turbosaabismi niin...ja kun on tottunut nahkoja hivelemään niin plyyssissä alkaa ahdistamaan. Liika luksus rappeuttaa mielen jaa tekee elämän vaikeammaksi :)

Paljonko kustanti muuten auton tuonti välittäjän kautta? Miten tapahtui auton valkkaus?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Harppa2
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Syys 21, 2004 20:17
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Harppa2 »

Paljonko kustanti muuten auton tuonti välittäjän kautta? Miten tapahtui auton valkkaus?
Auto ei tullut välittäjän kautta vaan ed. omistaja haki sen itselleen. Myi pois seuraavan tieltä :wink:
Auton löysin Nettiauton kautta. Hinta/Laatusuhde voitti, ja auton nähtyäni/ajettuani olin myyty.
Harri #2188
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower -10
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Unoha pienu se palokan auto. Taisin kehua turhaan sitä. Kävin tänään ihan vitsillä kattoon sitä. Ja siellähän se oli korjaamon pihalla konepelti auki, eikä ketään näkyny mailla eikä halmeilla.. Tiiä vaikka siitä ois tullu semmonen "keskiyönvaraosaauto", pitäsköhän tästä lähtee hankkiin vähän varaosii omaan tonnariin..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

heh, jooo unohdetaan se .)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Milli kirjoitti:No jopas sitä CD mallia sorsitaan taas porukalla.. :? :lol:
Ainakin Millin CD menee tohon allamainittuun kategoriaan.
Eiköhän poijjaat muutenkin vaan tota ruostesuojaa painottaneet, eikä niinkään korimallia :D
Jussi kirjoitti:Kannattaa katsoa CS-malleja tai matalakeulaisia CD-malleja, jos suinkin mahtuvat hintaluokkaan. Ovat huolettomampia ruosteen suhteen, tosin eivät nekään mitään ruostumattomia ole.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7563
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

9-5T kirjoitti:
Milli kirjoitti:No jopas sitä CD mallia sorsitaan taas porukalla.. :? :lol:
henkilöauton on oltava sedan mallinen, tavarankuljetus härvelit erikseen.
Do diin sitähän minäkin... :lol:
CD.CD.CD.CD.CD.CD.. :lol:
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
liki
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 10:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja liki »

Ulkomailta vaan ja heti perään valittamaan veroista, josko vaikka ottaisivat hallituksessa viimein onkeensa.

Itselläni Itävallasta '94 CSE, tosin ei turboja eikä nahkoja, veroja ei paljoa mennyt eikä autokaan maksanut juuri mitään. Tuon ikäiset autot alkavat tosin Saksassa olla romurautaa, joten huollot saattavat olla sitä tasoa, tähän mennessä vaihdatettu pakoputki, hydraulityynyt, moottorin puslat ja umpiot ja lista tulee jatkumaan. :)

Mutta hyvä auto siitä vielä tulee, suosittelen :)
Vastaa Viestiin