Tonnarin tuonti vai kotimaasta?
Tonnarin tuonti vai kotimaasta?
Olen tosiaankin ihan kintaalla ostaa tonnaria toiseksi autoksi ainkin ensi kesälle asti. Katotaan josko toi teidän "virta-avain hassussa paikassa" auton omistaminen muodostuu uskonnoksi kuten monella tonnarimiehellä tuntuu muodostuneen.
Olen selaillut noita tonnareita Suomesta ja ulkomailta ja silmään pisti Pohjanmaalla yksi auto. Kuvasta ei voi paljoa sanoa. Onkohan joku koeponnistanut jo kyseisen yksilön? Kommentteja?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=170430
Olen katsellut tuollaisia "Turbo, nahat ja alle 7000e Suomessa kilvissä ja talvivarustuksella" tonnareita ja todennut, että taitaa Ruottista löytyä halvemmat paketit kuin Saksata. Saksan talvirenkailla ei aja kuin pakolliset, eikä lohkolämmittimiä ole yhdessäkään, enkä webastollisiinkaan ole ilmoituksissa törmännyt.
Tällä hetkellä ilmoitusten perusteella kolmen kärki Ruotsissa:
2 kpl -91 Aeroja ja 1 kpl -92 CSE 2.3 Tbo
Olen selaillut noita tonnareita Suomesta ja ulkomailta ja silmään pisti Pohjanmaalla yksi auto. Kuvasta ei voi paljoa sanoa. Onkohan joku koeponnistanut jo kyseisen yksilön? Kommentteja?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=170430
Olen katsellut tuollaisia "Turbo, nahat ja alle 7000e Suomessa kilvissä ja talvivarustuksella" tonnareita ja todennut, että taitaa Ruottista löytyä halvemmat paketit kuin Saksata. Saksan talvirenkailla ei aja kuin pakolliset, eikä lohkolämmittimiä ole yhdessäkään, enkä webastollisiinkaan ole ilmoituksissa törmännyt.
Tällä hetkellä ilmoitusten perusteella kolmen kärki Ruotsissa:
2 kpl -91 Aeroja ja 1 kpl -92 CSE 2.3 Tbo
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kannattaa katsoa CS-malleja tai matalakeulaisia CD-malleja, jos suinkin mahtuvat hintaluokkaan. Ovat huolettomampia ruosteen suhteen, tosin eivät nekään mitään ruostumattomia ole.
Tuosta Ruotsin kolmen kärjestä itse keskittyisin tuohon -92 CSE:hen ja unohtaisin CC-Aerot kokonaan. CC Aero on toki kohtuullisen erikoinen malli, mutta itse en näe siinä mitään sellaista mikä pistäisi sen 2.3T CSE:n edelle... hintaakin noilla tuntuu jostain syystä olevan hieman kohtuuttomasti verrattuna tavalliseen CC turboon.
Tuosta Ruotsin kolmen kärjestä itse keskittyisin tuohon -92 CSE:hen ja unohtaisin CC-Aerot kokonaan. CC Aero on toki kohtuullisen erikoinen malli, mutta itse en näe siinä mitään sellaista mikä pistäisi sen 2.3T CSE:n edelle... hintaakin noilla tuntuu jostain syystä olevan hieman kohtuuttomasti verrattuna tavalliseen CC turboon.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Kyllä mä yhdyn kans edelliseen. CS tai CSE kannattaa hommata tolla budjetilla. Itse katselin kans tossa viime kesänä yhtä tuonti tonnaria tossa palokassa. 2.3t CSE, ajettuu 160000km, nahka pekit ja ilmastointi. Sillon siitä oli kytkin rikki, joten en ostanu.. Näky oleen viellä viime viikollakin sen korjaamon pihassa kyseinen yksilö. Kannattas käydä kysyyn tai ainakin kattoon kun lähellä.. Myyjän nimee en enää muista mutta tossa kartta sinne korjaamon pihaan..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Joo tekniikan puolesta en tiedä, ku yks mun faijan kaveri kävi kokeileen sitä autoo. Mut ulkoisesti ja sisäisesti on siisti.. Ja vuosimalli oli muistaakseni -92, joten verot kaan ei oo päätähuimaavat. Niin auto ei oo sit rekisterissä..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
No juu, kannanpa korteni kekoonn
Mua kiinnosti alunperin toi Cs-malli, ja aikani katseltuani sen löysinkin. Saksantuontia oli ja suht vähillä kilometreillä, alle 140k. Ostin pois ja tyytyväinen olen ollut, siisti ja jämäkkä kuin mikä. Ei ole nahkaa, ei turboa eikä ilmastointia, mutta perhanan kiva peli !
Täytyy tässä välissä oikein kehua omistajaa/maahantuojaa ! Kaveri (yksityinen myyjä ) on soitellut muutaman kerran ja kysellyt kuinka auton kanssa on sujunut !!
Mitäs muuta kuin kehuja ja kiitoksia takaisinpäin )
Peruutusvaihteen lukko ei ollut kunnossa, ja eikös tämä Herra soittanut eilen ja sanonut että osa on tullut hänen tilaamanaan Länsi-Autoon. Lupasi vielä ajella käymään iltamyöhällä ja asentamaan mokoman muovipalikan vaihdekepin juureen, ja niinpä myös teki ! Jos luet tätä palstaa, lämmin kiitos kaikesta !!
No, itse asiaan. Ainahan Saksan autoissa on puutteita Suomalaisia olosuhteita ajatellen. Hankintoja on ollut talvirenkaat ja -vanteet (vanteet edullisesti Tampereelta, kiitos tälle palstalle), lohkolämmittimen pistoke +sisäsarja, muutama polttimo, pari relettä ym. pikkusälää.
140k huolto tuli tehtyä ja samalla tarkastettiin onko muuten paikat kunnossa. Ei löytynyt isompaa sanottavaa, moottoriantenni, ajovalopesimet ja kuskin puoleisen peilin lämmitys on listalla seuraavaksi, ei tosin kovin kiireellisenä.
Kokonaisuutta katsoen, reilu 11 v autolla ikää ja näin vähällä selviää, ei lainkaan paha !! Taisi Saabismi purra pahemman kerran, eikä sattunut yhtään !!
Mua kiinnosti alunperin toi Cs-malli, ja aikani katseltuani sen löysinkin. Saksantuontia oli ja suht vähillä kilometreillä, alle 140k. Ostin pois ja tyytyväinen olen ollut, siisti ja jämäkkä kuin mikä. Ei ole nahkaa, ei turboa eikä ilmastointia, mutta perhanan kiva peli !
Täytyy tässä välissä oikein kehua omistajaa/maahantuojaa ! Kaveri (yksityinen myyjä ) on soitellut muutaman kerran ja kysellyt kuinka auton kanssa on sujunut !!
Mitäs muuta kuin kehuja ja kiitoksia takaisinpäin )
Peruutusvaihteen lukko ei ollut kunnossa, ja eikös tämä Herra soittanut eilen ja sanonut että osa on tullut hänen tilaamanaan Länsi-Autoon. Lupasi vielä ajella käymään iltamyöhällä ja asentamaan mokoman muovipalikan vaihdekepin juureen, ja niinpä myös teki ! Jos luet tätä palstaa, lämmin kiitos kaikesta !!
No, itse asiaan. Ainahan Saksan autoissa on puutteita Suomalaisia olosuhteita ajatellen. Hankintoja on ollut talvirenkaat ja -vanteet (vanteet edullisesti Tampereelta, kiitos tälle palstalle), lohkolämmittimen pistoke +sisäsarja, muutama polttimo, pari relettä ym. pikkusälää.
140k huolto tuli tehtyä ja samalla tarkastettiin onko muuten paikat kunnossa. Ei löytynyt isompaa sanottavaa, moottoriantenni, ajovalopesimet ja kuskin puoleisen peilin lämmitys on listalla seuraavaksi, ei tosin kovin kiireellisenä.
Kokonaisuutta katsoen, reilu 11 v autolla ikää ja näin vähällä selviää, ei lainkaan paha !! Taisi Saabismi purra pahemman kerran, eikä sattunut yhtään !!
Harri #2188
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower -10
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower -10
Joo, auto halpenisi ja valinnan vara laajenisi jos turboton kelpaisi. Mutta kun on saabismin lisäksi puraissut turbosaabismi niin...ja kun on tottunut nahkoja hivelemään niin plyyssissä alkaa ahdistamaan. Liika luksus rappeuttaa mielen jaa tekee elämän vaikeammaksi
Paljonko kustanti muuten auton tuonti välittäjän kautta? Miten tapahtui auton valkkaus?
Paljonko kustanti muuten auton tuonti välittäjän kautta? Miten tapahtui auton valkkaus?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Auto ei tullut välittäjän kautta vaan ed. omistaja haki sen itselleen. Myi pois seuraavan tieltäPaljonko kustanti muuten auton tuonti välittäjän kautta? Miten tapahtui auton valkkaus?
Auton löysin Nettiauton kautta. Hinta/Laatusuhde voitti, ja auton nähtyäni/ajettuani olin myyty.
Harri #2188
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower -10
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower -10
Unoha pienu se palokan auto. Taisin kehua turhaan sitä. Kävin tänään ihan vitsillä kattoon sitä. Ja siellähän se oli korjaamon pihalla konepelti auki, eikä ketään näkyny mailla eikä halmeilla.. Tiiä vaikka siitä ois tullu semmonen "keskiyönvaraosaauto", pitäsköhän tästä lähtee hankkiin vähän varaosii omaan tonnariin..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Ainakin Millin CD menee tohon allamainittuun kategoriaan.Milli kirjoitti:No jopas sitä CD mallia sorsitaan taas porukalla..
Eiköhän poijjaat muutenkin vaan tota ruostesuojaa painottaneet, eikä niinkään korimallia
Jussi kirjoitti:Kannattaa katsoa CS-malleja tai matalakeulaisia CD-malleja, jos suinkin mahtuvat hintaluokkaan. Ovat huolettomampia ruosteen suhteen, tosin eivät nekään mitään ruostumattomia ole.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Do diin sitähän minäkin...9-5T kirjoitti:henkilöauton on oltava sedan mallinen, tavarankuljetus härvelit erikseen.Milli kirjoitti:No jopas sitä CD mallia sorsitaan taas porukalla..
CD.CD.CD.CD.CD.CD..
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Ulkomailta vaan ja heti perään valittamaan veroista, josko vaikka ottaisivat hallituksessa viimein onkeensa.
Itselläni Itävallasta '94 CSE, tosin ei turboja eikä nahkoja, veroja ei paljoa mennyt eikä autokaan maksanut juuri mitään. Tuon ikäiset autot alkavat tosin Saksassa olla romurautaa, joten huollot saattavat olla sitä tasoa, tähän mennessä vaihdatettu pakoputki, hydraulityynyt, moottorin puslat ja umpiot ja lista tulee jatkumaan.
Mutta hyvä auto siitä vielä tulee, suosittelen
Itselläni Itävallasta '94 CSE, tosin ei turboja eikä nahkoja, veroja ei paljoa mennyt eikä autokaan maksanut juuri mitään. Tuon ikäiset autot alkavat tosin Saksassa olla romurautaa, joten huollot saattavat olla sitä tasoa, tähän mennessä vaihdatettu pakoputki, hydraulityynyt, moottorin puslat ja umpiot ja lista tulee jatkumaan.
Mutta hyvä auto siitä vielä tulee, suosittelen