automaattilaatikon irrotus 9000 2,3t

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
fleet
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Loka 18, 2009 11:24

automaattilaatikon irrotus 9000 2,3t

Viesti Kirjoittaja fleet »

eli onko tietoa mahtuuko automaattilaatikko tulemaan alakautta pois ilman koneen irrotusta.ahtaalta näyttää vaikka iskaritolppa yms. on irrotettu.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: automaattilaatikon irrotus 9000 2,3t

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Onhan apurungon kuljettajanpuoleinen osa jo laskettu alas? Apurungossa on pitkittäissuunnassa saranat juuri tuota tarkoitusta varten, eli noin puolikkaan siitä voi pudottaa pois tieltä.
fleet
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Loka 18, 2009 11:24

Re: automaattilaatikon irrotus 9000 2,3t

Viesti Kirjoittaja fleet »

no ei ole palkkia irrotettu...vaikka useampaan kertaan auton alla oon tuumaillu..kiitos isosti neuvosta.kyllä se laatikko sitte heilahtaa pois.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11489
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: automaattilaatikon irrotus 9000 2,3t

Viesti Kirjoittaja jus »

Jos vaihteistolla on tarkoitus vielä ajaa uusimatta tiivisteitä, momentinmuunnin on syytä yrittää saada pysymään akselillaan vaihteiston mukana, eli startti irti ja sitä kautta momentinmuuntimen vetolevyyn kiinnittävät pultit auki. Tai lyhytlohkoissa alakautta vaihteiston suojapellin irrottamalla.

http://www.jus.liitin.net/SAAB9000_ZF_irrotus.pdf
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
fleet
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Loka 18, 2009 11:24

Re: automaattilaatikon irrotus 9000 2,3t

Viesti Kirjoittaja fleet »

vaihtoon menee koko laatikko.jenkkien kanssa oon pelannu automaattien kans mutta saappi on vielä aika tuore tuttavuus.Tonnari ensimmäinen saappi minkä omistan mutta EI varmasti viimeinen..en tiedä yhtään foorumia jossa saa yhtä nopeasti avun mihin tahansa ongelmaan.KIITOS kaikille!!saabin omistaminen näkyy olevan herrasmiesten hommaa.
viggen36
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Su Maalis 10, 2013 19:03
Paikkakunta: Vaasa

Re: automaattilaatikon irrotus 9000 2,3t

Viesti Kirjoittaja viggen36 »

Mistä tuo laatikko jää viellä junnaamaan, kun pari senttiä jo tullut ulos. Lohkon ja laatikon kytkevät mutterit jo irrotettu, mistä muualta on kiinni?
9-5 aero, 900S
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4573
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: automaattilaatikon irrotus 9000 2,3t

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei kai siellä ole pölysuoja vielä paikallaan ? Öljypohjan ja vaihteiston saumassa puolikuun muotoinen peltiläpyskä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11489
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: automaattilaatikon irrotus 9000 2,3t

Viesti Kirjoittaja jus »

Onko momentinmuunnin irrotettu vetolevystä?
viggen36
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Su Maalis 10, 2013 19:03
Paikkakunta: Vaasa

Re: automaattilaatikon irrotus 9000 2,3t

Viesti Kirjoittaja viggen36 »

Startin sisempi mutteri oli jäänyt kiinni. Momentinmuunnin jäi lohkoon...
9-5 aero, 900S
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4573
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: automaattilaatikon irrotus 9000 2,3t

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei startin mutteria tarvitse irroittaa.
Startin ylempi kiinnitys_pultti_ on kyllä pakko irrottaa koska se liittää samalla vaihteiston ja moottorin yhteen, mutta ei se vaihteisto liiku milliäkään jos tuo pultti on paikoillaan.

Jos momentinmuunnin erosi laatikosta niin voi olla että turbiiniakselin tiiviste ei ole enää tiiviste.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin