automaattilaatikon irrotus 9000 2,3t
automaattilaatikon irrotus 9000 2,3t
eli onko tietoa mahtuuko automaattilaatikko tulemaan alakautta pois ilman koneen irrotusta.ahtaalta näyttää vaikka iskaritolppa yms. on irrotettu.
Re: automaattilaatikon irrotus 9000 2,3t
Onhan apurungon kuljettajanpuoleinen osa jo laskettu alas? Apurungossa on pitkittäissuunnassa saranat juuri tuota tarkoitusta varten, eli noin puolikkaan siitä voi pudottaa pois tieltä.
Re: automaattilaatikon irrotus 9000 2,3t
no ei ole palkkia irrotettu...vaikka useampaan kertaan auton alla oon tuumaillu..kiitos isosti neuvosta.kyllä se laatikko sitte heilahtaa pois.
Re: automaattilaatikon irrotus 9000 2,3t
Jos vaihteistolla on tarkoitus vielä ajaa uusimatta tiivisteitä, momentinmuunnin on syytä yrittää saada pysymään akselillaan vaihteiston mukana, eli startti irti ja sitä kautta momentinmuuntimen vetolevyyn kiinnittävät pultit auki. Tai lyhytlohkoissa alakautta vaihteiston suojapellin irrottamalla.
http://www.jus.liitin.net/SAAB9000_ZF_irrotus.pdf
http://www.jus.liitin.net/SAAB9000_ZF_irrotus.pdf
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: automaattilaatikon irrotus 9000 2,3t
vaihtoon menee koko laatikko.jenkkien kanssa oon pelannu automaattien kans mutta saappi on vielä aika tuore tuttavuus.Tonnari ensimmäinen saappi minkä omistan mutta EI varmasti viimeinen..en tiedä yhtään foorumia jossa saa yhtä nopeasti avun mihin tahansa ongelmaan.KIITOS kaikille!!saabin omistaminen näkyy olevan herrasmiesten hommaa.
Re: automaattilaatikon irrotus 9000 2,3t
Mistä tuo laatikko jää viellä junnaamaan, kun pari senttiä jo tullut ulos. Lohkon ja laatikon kytkevät mutterit jo irrotettu, mistä muualta on kiinni?
9-5 aero, 900S
Re: automaattilaatikon irrotus 9000 2,3t
Ei kai siellä ole pölysuoja vielä paikallaan ? Öljypohjan ja vaihteiston saumassa puolikuun muotoinen peltiläpyskä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: automaattilaatikon irrotus 9000 2,3t
Onko momentinmuunnin irrotettu vetolevystä?
Re: automaattilaatikon irrotus 9000 2,3t
Startin sisempi mutteri oli jäänyt kiinni. Momentinmuunnin jäi lohkoon...
9-5 aero, 900S
Re: automaattilaatikon irrotus 9000 2,3t
Ei startin mutteria tarvitse irroittaa.
Startin ylempi kiinnitys_pultti_ on kyllä pakko irrottaa koska se liittää samalla vaihteiston ja moottorin yhteen, mutta ei se vaihteisto liiku milliäkään jos tuo pultti on paikoillaan.
Jos momentinmuunnin erosi laatikosta niin voi olla että turbiiniakselin tiiviste ei ole enää tiiviste.
Startin ylempi kiinnitys_pultti_ on kyllä pakko irrottaa koska se liittää samalla vaihteiston ja moottorin yhteen, mutta ei se vaihteisto liiku milliäkään jos tuo pultti on paikoillaan.
Jos momentinmuunnin erosi laatikosta niin voi olla että turbiiniakselin tiiviste ei ole enää tiiviste.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit