Heippa,
Onko kenelläkään kirjallisuutta (tai tieto jopa muistissa), josta voisi tarkistaa mitä seuraavaa viesti techillä ABS:ää tutkiessa mahtaa tarkoittaa.
Varmuuspiiri: Auki
Tämän takia ei abs toimi, eikä edes normi jarrut, eli ei lähde pumppu pumppaamaan painetta. Ei mitään vikakoodeja. Pumppu toimii.
Pirssi on 92 cs iivari.
Tomppa
ABS 1992 9k
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
ABS 1992 9k
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: ABS 1992 9k
Melko varmasti toisen takapyörän anturin johto poikki.
Re: ABS 1992 9k
Melkovarmasti johto ei aiheuta sitä ettei absit nosta jarrupaineita. Ittellä vastaavan vian aiheuttajana oli paskainen liitin. Eli ei se nyt ainakaan haittaa jos ne liittimet siitä abs-yksiköstä käy läpi. Tosin miun auto on vm -91 ja mk2 ABSeilla.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
-
- "Kaasari"
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su Huhti 17, 2011 22:07
- Paikkakunta: Joutseno (siis ei Lappeenranta)
Re: ABS 1992 9k
Melkovarmasti ei ABS häiriö aiheuta ettei autossa ole jarruja ollenkaan?
Jos pumppu ei käy niin onko ne releen pirulaiset tarkastettu (ja liittimet putsattu)?
Tosin jos rele on hajalla pitäisi tulla techillä ilmoitus "päärele vika".
Tuota se itsellä herjasi, mutta korjaantui tosin vasta kun pumppu/paineyksikkö ja pääsylinteri oli vaihdettu (tosin oli Mk IV). Omasta mielestäni nuo vikakoodit tulevat arpakoneesta. ABS ohjausbokseja saapi foorumilta kanssa halvalla (sitä ei sitten kannata edes yrittää avata, ei lähde ehjänä auki).
Jos ei ole jarruja ollenkaan, niin onkos varma ettei ole putket murtuneet? Tai yleisemmin jääkö jarrunestelätäkköjä kun pumppailee jarruja paikallaan?
Ja varmuuspiiri auki viittaisi siihen että jonkun asteen ylipaine on hirttänyt auki.
Ja vielä erityismainintana: Jos ABS kilkkeistä on nesteet karanneet, niin se ilmaaminen on aikamoinen revohka. Tai oli tuossa -97 Mk IV:ssä. Tuossa -92 vuosimallissa jotenkin tuo ABS tuntuu olevan huomattavasti helpompi ja varmempi, siihen ei ole (vielä) tarvinnut puuttua mitenkään.
(Ja jos jotain kiinnostaa niin mainittakoon ettei -97 Mk IV:hen sitten saanut edes pääsylinterin gummeja kuin mittailemalla tutun varaosaliikkeen tiskillä. Osa kumeista löytyi mersun sarjasta ja osa jostain muusta, muttei muista mistä)
Jos pumppu ei käy niin onko ne releen pirulaiset tarkastettu (ja liittimet putsattu)?
Tosin jos rele on hajalla pitäisi tulla techillä ilmoitus "päärele vika".
Tuota se itsellä herjasi, mutta korjaantui tosin vasta kun pumppu/paineyksikkö ja pääsylinteri oli vaihdettu (tosin oli Mk IV). Omasta mielestäni nuo vikakoodit tulevat arpakoneesta. ABS ohjausbokseja saapi foorumilta kanssa halvalla (sitä ei sitten kannata edes yrittää avata, ei lähde ehjänä auki).
Jos ei ole jarruja ollenkaan, niin onkos varma ettei ole putket murtuneet? Tai yleisemmin jääkö jarrunestelätäkköjä kun pumppailee jarruja paikallaan?
Ja varmuuspiiri auki viittaisi siihen että jonkun asteen ylipaine on hirttänyt auki.
Ja vielä erityismainintana: Jos ABS kilkkeistä on nesteet karanneet, niin se ilmaaminen on aikamoinen revohka. Tai oli tuossa -97 Mk IV:ssä. Tuossa -92 vuosimallissa jotenkin tuo ABS tuntuu olevan huomattavasti helpompi ja varmempi, siihen ei ole (vielä) tarvinnut puuttua mitenkään.
(Ja jos jotain kiinnostaa niin mainittakoon ettei -97 Mk IV:hen sitten saanut edes pääsylinterin gummeja kuin mittailemalla tutun varaosaliikkeen tiskillä. Osa kumeista löytyi mersun sarjasta ja osa jostain muusta, muttei muista mistä)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: ABS 1992 9k
Siis jarrut on mekaanisesti ok. Nestet ok yms. Pumpulla jos "varovasti" tuurilla aina hitusen kerrallaan pumppaa paineita jarrut alkaa toimii niinkuin pitää (siis tehostus). Boksi ei vain kytke pumpun relettä päälle, rele itsessään toimii.
Lueskelin tuollasta saabin abs korjausopasta, ja sinä tuumittiin, että jarrut lakkaa tomimasta täysin, jos paineanturin arvot on väärät, tai jarrunesteen taso on alhainen. Eli nuo kaksi kalikkaa pitää tutkia. Hommailin koko ABS paketin bokseineen ja tehostajineen, eiköhön se näillä tule kuntoon.
Lueskelin tuollasta saabin abs korjausopasta, ja sinä tuumittiin, että jarrut lakkaa tomimasta täysin, jos paineanturin arvot on väärät, tai jarrunesteen taso on alhainen. Eli nuo kaksi kalikkaa pitää tutkia. Hommailin koko ABS paketin bokseineen ja tehostajineen, eiköhön se näillä tule kuntoon.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S