...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

...

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kaaret varmaan saa hitsattua tankin ollessa paikallaankin, mutta jos esim joudut paikkaamaan täyttöputken yläpuolellta tai takapenkin alta, niin tankin irrotus lienee välttämätöntä.

Irrotusohjetta: http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/tankki
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Sisäosat joutuu tekemään itse, ulko-osa Motonetista... Kaarilista varmaan Saab-liikkeen tavaraa. :( 0.5-0.7mm pelti varmaan ok.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tonnarin hitsaus

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

ng900aero kirjoitti:Tuohon projektitonnariini pitäisi hitsata molemmat pyöränkaaret uusiksi, ja kiinnostaisi tietää tulisiko/olisiko järkevää irrottaa bensatankki tuon operaation ajaksi, ja kuinka se lähtee irti?
Tankki kannattaa irroittaa.
Varo vain rikkomasta tulo- ja paluuputkea, siinä jarruputkien vieressä,
Penetration oil on parasta irroitetta niihin liitoksiin. Sulattaa alustamassan irti liittimistä.
Mulla katkes toinen bensaputki. Olin tohelo.

Bensatankin peittämässä nurkassa on yksi tonnarin "vakio" reikäpaikka ja jarruputkien syöpymiskohde. Kummatkin takajarruputket menevät sitä kautta.

Muistutan. Ruostesuojaa kaikki kotelot, kun olet varma, että kaikki reijät on hitsattu.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaape
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: La Marras 29, 2003 20:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jaape »

Se "äänieristyskitti" on kovettunutta bitumimattoa. Taltalla vaan kaikki pois, tiukat paikat lähtee kuumailmapuhaltimen kanssa vaivattomasti. Itse poistin kaiken vanhan, vedin kaikki lattiat rälläkällä ja teräsharjalla kiiltäväksi ja sinkimaalasin. Uutta mattoa (jotain 7kg/m2) tilalle niin on kuin uus. Vihjeenä, laita uutta bitumia isompi pala kuin alkuperäinen ja nosta se reunoille. Jos vettä tulee tulee jostain syystä sisälle, on reunat sen verran korkealla, etteivät lillu kosteassa. Viime kesänä oli sattunut haaveri, kun oltiin 1 1/2kk reissussa ja tonnari jäi kotiin seisomaan puun alle. Puusta pudonneet roskat tukkivat akvaarion vedenpoistoreiät ja etulattioille oli tullut litrakaupalla vettä, kangasmatot kelluivat vedessä. Mattojen alla ei ollut pienintäkään ruostejälkeä. Pelkkä kuivaus ja menoksi!

Niin, älä laita mitään alustamassaa sinne bitumin alle, vaan liimaa se maalatulle pellille. Jos haluat, voit vetää reunoihin jotain massaa tiivisteeksi. Bitumi pitää kyllä veden poissa, kun lämmität reunat kunnolla liimatessa, ja painat kiinni esim. paksulla hansikkaalla (tuppaa muuten grillaamaan näpit).
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, CSE 2.3T -94, OG9-3 -99
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
turporuuvi
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
Paikkakunta: Käläviä

Viesti Kirjoittaja turporuuvi »

No moro vaan ja teretulemast hitsar kerhoon,, heh itte tein viime talven just samat hitsaukset omaan tonnariin ja taka kaaren tein toisen itte ja toisen rälläköin irti purkaamolta -95 mallin cse stä,, se täytelanka kuullosti kans houkuttelevalta ja ostin laitteen viime syksynä, ei olis kannattannu ihan lelu koko värkki. Kyllä kunnon voimavirta mikki ja 0,8 millin langalla on paras vaihtoehto.
Niin ja peltiä saa hyvinvarustetuista rautakaupoista ja alan liikkeistä 0,7-0.8 millinen on ihan jees
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Kannattaa kysästä naapuristossa, mahdollisesti, olevasta metalliverstaasta.

Me ostettiin peltiä Firgesiin " Reiskalta". Reiskan paja oli seinän takana.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
turporuuvi
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
Paikkakunta: Käläviä

Viesti Kirjoittaja turporuuvi »

Juu eipä siittä taho tulla niin hyvää kun hitsaa valovirrall, kyllä kunnon voima virta on vaan paras hitsi.
Siistit ja kunnon saumat saapi eikä tuu reikiä niin helpolla. Parhaiten hitsaus sujuu kun hioo kaikki roskat pois siltä alueelta jossa meinaa hitsata ihan vaikka pellille hivasee niin parhaiten onnistuu, ja tulee tosiaan kunnon saumat ja ei tartte palokunnankaan tulla sammuttaan palavaa saappia,,,, :? :? ja sitte maa kaapeli pitää olla kunnolla kiinni korissa , mieluusti mahd lähellä hitsaus paikkaa, voi voi tuskin muistan aikaa ku itte tuskailin oman rojektin kans, kysele vaan jos tarttet lisää hitsaus neuvoja onhan sitä muutama kelekka tullu täss vuosien saatossa räittyä.... 8)
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
espe
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 16:15
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja espe »

Koetahan sammutuspeitettä verhoilujen suojaukseen. Ei maksa montaa ekee jossain hongkongissa, motonetissä, biilteemassa tahi rautakaupassa. Osta kerralla vaikka useampi.
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
turporuuvi
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
Paikkakunta: Käläviä

Viesti Kirjoittaja turporuuvi »

muistaakseni nostin perän puoleenmetriin niin oli helppo ottaa irti se tankki, sähkö johdot kannattaa repiä irti ne kun sulaa niin tulee äitimuoria ikävä. ja muutenki kaikki palava muovi pois, ovet hiiteen niin on myös enempi tilaa touhuta ,ja niin muista peittää ikkunat ettei lentävän kipunat tartu laseihin ... :oops:
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
Vastaa Viestiin