ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Eli vaihdoin nuo hyväksi mainitut seiskat omaan tonnariin noin 500km sitten..Entiset oli bosch super 6-lämpöarvoltaan,ajettu 50tkm.
Ihan hyvän näköiset ja toimi normaalisti..noh,nyt laitoin ngk:t ja tilalle tuli sellainen "kuollut" kohta noin 3000rpm kohdalle..Ja joka viidennellä täyskiihdytyksellä 2500-3500rpm kohdalla pientä nykimistä.. 8O
Toimiiko ne seiskat sit paremmin kun on esim stage1 sisässä? Eli vaatiiko sit kylmemmän tulpan..Tällä viikolla tarkoitus tuo lastutus hommata..
Kärkiväli on tulpissa vakio..vai onko sit vialliset tulpat jo uutena..
Voihan ne entiset heittää tilalle,mut onko sit liian kuumat taas uusille hevosvoimille..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vika ei ole tulppien tyypissä vaan jossain muualla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

jcarlson kirjoitti:Vika ei ole tulppien tyypissä vaan jossain muualla.
ahaa..mistähän sitä vikaa lähtisi purkamaan..jännä kun tuli just samantien vika kun vaihdoin ne tulpat..tai eihän se nyt vika ole,ihan normaalisti voi ajaa,moottorin luonne muuttui erilaiseksi..
Tietysti joku sytkäkasetti kohta räjähtää.. :cry:

EDIT: Samalla vaihdoin toisen akun tulppien vaihdon yhteydessä..ei kai sellainen vaikuta mihinkään..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

oot pitäny sytkäkasettia syrjällään tulppien vaihdon ajan jolloin öljyt valunu väärään paikkaan ja lopputulos selvä. :mrgreen: :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ESATOR
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: La Elo 28, 2004 22:03
Paikkakunta: Kuusamo

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja ESATOR »

Käytäppä sytkäkasetti irti ja kato onko kaikki kumitiivisteet paikallaan kasetin "utareissa", olen itse onnistunut laittamaan sen paikalleen niin että yksi tiiviste irtosi ja meni tulpan mukana osittain reikään ja oireet tasan samat!!
SAAB 9000 CSE -95 2,3T stage1
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

tonnari suorittaa iteksiään sopeutus ajoa
koska akku on irroitettu
kestää hetkenaikaa mutta eiköhän se siitä hetkenpäästä rauhoitu
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

jusa_71 kirjoitti:tonnari suorittaa iteksiään sopeutus ajoa
koska akku on irroitettu
kestää hetkenaikaa mutta eiköhän se siitä hetkenpäästä rauhoitu
Ihan pakko oli käydä tutkimassa,yöunet olis muuten mennyt..Nyt on vanhat tulpat paikallaan,eli bosch super R6,toimii heti paremmin,eli niinkuin ennen tulpanvaihtoa.. 8O NGK:t olivat valkoiset,pieni nokikerros tulpan juuressa,entiset oli sellaiset maitokahvin ruskeat..
Miten tämä taas on mahdollista..onko ne oikeasti vialliset tulpat ollut..ei olis kyllä eka kerta,varsinkin kun aikanaan densoa möivät joka autoon..Sytkäkasetti oli ihan oikein paikallaan..
No ei niitä ngk:ta varmaan palauttaakaan voi,tai vaihtaa uusiin..muuta kuin rahalla..
Uskon kyllä että ne 7tulpat kuuluu tähän autoon,mut jotain häikkää on,pakko ne on olla vialliset tulpat jos 50tkm ajetut toimii nätimmin ja polttaa puhtaammin..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Ootko varmistanu niiden ngk:den kärkivälin? Se keskielektrodin keraami kuuluukin olla valkoinen, jos sitä tarkoitit.
M97CSB234EFM57001 RE85
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Varmistetaan nyt vielä että se täydellinen tulppien merkintä on NGK BCPR7ES-11, kirjaimellisesti.
Jos ei ole -11 niin säädä perusmallin kärkiväli 1,1 milliin

5 vuoden aikana on tullut yksi tuollainen uusi tulppa vastaa mikä aiheutti trionicille nakuhäröjä selvästi enemmän kuin muut tulpat ja kun tulppaa vaihteli pytystä toiseen niin härö seurasi. Tulpan vaihtamalla uuteen ongelma poistui, eli valmistusvirhe.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

vesa67 kirjoitti:Varmistetaan nyt vielä että se täydellinen tulppien merkintä on NGK BCPR7ES-11, kirjaimellisesti.
Jos ei ole -11 niin säädä perusmallin kärkiväli 1,1 milliin

5 vuoden aikana on tullut yksi tuollainen uusi tulppa vastaa mikä aiheutti trionicille nakuhäröjä selvästi enemmän kuin muut tulpat ja kun tulppaa vaihteli pytystä toiseen niin härö seurasi. Tulpan vaihtamalla uuteen ongelma poistui, eli valmistusvirhe.
Kyllä se juuri tämä tulppa oli kyseessä,ja tällä 1,1millin kärkivälillä,minkä kyllä tarkistinkin vaikka uudet tulpat olivat..Vanhoissa oli noin 0.9-1.0mm väli,mutta nostin sen nyt 1,1milliin kun laitoin ne takaisin..

Varmaan se keskielektrodin väri hämäsi minua tuossa tulpan värissä,mutta vanhat ovat sellaiset vaalean ruskeat väriltään,ei ne NGK:t nyt aivan "valkoiset" olleet niinkuin tiedätte mitä tarkoitan kun on liian laihalla käyvä moottori..(tässäkin varmaan kuva olisi asiaa..)Puhtaammat ne oli tietysti kun ei olleet kuin max.500km kiinni..

Juuri sellainen kuva jäi että yksi tulppa olisi ajoittain tehnyt pientä häiriötä,koska missään vaiheessa ei käynyt vajailla,mutta pieni nykiminen keskikierroksilla ja se "kuollut" kohta täyskiihdytyksessä..Juuri kun antaa sen pienen vääntöpotkun ja mistä alkaa moottorin "tehoalue" niin siinä välissä se teki sen pienen miettimisen..Nyt se kuiteskin hävisi vanhoilla tulpilla..

Pitänee tutkia suurennuslasilla ne NGK:t.. :roll:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

jannevillepetteri kirjoitti:
vesa67 kirjoitti:Varmistetaan nyt vielä että se täydellinen tulppien merkintä on NGK BCPR7ES-11, kirjaimellisesti.
Jos ei ole -11 niin säädä perusmallin kärkiväli 1,1 milliin

5 vuoden aikana on tullut yksi tuollainen uusi tulppa vastaa mikä aiheutti trionicille nakuhäröjä selvästi enemmän kuin muut tulpat ja kun tulppaa vaihteli pytystä toiseen niin härö seurasi. Tulpan vaihtamalla uuteen ongelma poistui, eli valmistusvirhe.
Kyllä se juuri tämä tulppa oli kyseessä,ja tällä 1,1millin kärkivälillä,minkä kyllä tarkistinkin vaikka uudet tulpat olivat..Vanhoissa oli noin 0.9-1.0mm väli,mutta nostin sen nyt 1,1milliin kun laitoin ne takaisin..

Varmaan se keskielektrodin väri hämäsi minua tuossa tulpan värissä,mutta vanhat ovat sellaiset vaalean ruskeat väriltään,ei ne NGK:t nyt aivan "valkoiset" olleet niinkuin tiedätte mitä tarkoitan kun on liian laihalla käyvä moottori..(tässäkin varmaan kuva olisi asiaa..)Puhtaammat ne oli tietysti kun ei olleet kuin max.500km kiinni..

Juuri sellainen kuva jäi että yksi tulppa olisi ajoittain tehnyt pientä häiriötä,koska missään vaiheessa ei käynyt vajailla,mutta pieni nykiminen keskikierroksilla ja se "kuollut" kohta täyskiihdytyksessä..Juuri kun antaa sen pienen vääntöpotkun ja mistä alkaa moottorin "tehoalue" niin siinä välissä se teki sen pienen miettimisen..Nyt se kuiteskin hävisi vanhoilla tulpilla..

Pitänee tutkia suurennuslasilla ne NGK:t.. :roll:
Ehkä hieman kaukaa haettu teoria:

Noilla sun boscheilla havaitsee heti nakutusta jolloin trionic lisää soppaa ja vetää ennakkoo takasin => toimii

Noilla NGK:lla ei havaitse nakua, vetää laihalle ja "pätkii"
Toi nakutusrikastus on päällä 12s, aika harvoin tulee pisempää aikaa pidettyä lappua lattiassa.

Onko alipaineletkujen kunto tarkistettua ja onko bensapumpun vaihdosta tietoa?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tai boschien pienempi kärkiväli jaksaa antaa kipinän jos sytytysjärjestelmä on muuten lopuillaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Asian vierestä, mutta kuitenkin: Olisko mahdollista että bensalla noin 10AFR seoksella jäisi reilummalla ahdolla syttymättä? Pari kertaa tuntu vähän siltä kun oli kartta persiillään.
M97CSB234EFM57001 RE85
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

On mahdollista, 10AFR on aivan liian rikas seos ja monesti edes laajakaistat ei tuon rikkaampaa näytä eli todellinen voi olla vielä paksumpi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: ngk7-11 tulppien käyttötarkoitus

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Tällä hetkellä niissä bosch:eissa on se sama 1,1mm kärkiväli ja toimii moitteettomasti,ihan samanlailla kuin oli 0,9mm..on mulla takakontissa varalla ne NGK:t jos sattuu hyytymään vanhat..tietysti ensinhän se hyytyy koko kasetti.. :oops:
Tiedä sit onko sytytysjärjestelmä lopuillaan vai ei..Huoltokuittien mukaan ei ole koskaan vaihdettu di-kasettia..sytysohjausboxi/ajonestoboxi on vaihdettu-05, 850e,tuskin sama laitos..

Bensabumppu vaihdettu olisko ollut -09 walbro,alipaineletkuja en ole tarkemmin tutkinut kun ei ole ollut mitään häiriötä..

Jäähän siitä vaihtoehto pois kun ostaa vielä uudet NGK:t ja kokeilee niillä..Onhan niillä vanhoilla boscheilla yli 50tkm takana..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin