Jälleen check enginestä.
Jälleen check enginestä.
Kattelin haulla aikaisempia keskusteluja check engine valosta mutta mikään ei tuntunut ratkaisuksia minulle.
Mikähän voisi olla häiriönä kun ajaa pitempää matkaa niin tuntuu pieni uuvahtaminen tehossa ja check engine valo syttyy. Heti kun painan vähän nopeammin kaasua valo sammuu. Taas vähän ajan päästä uuvahtaminen ja valo syttyy, ja taas kaasua ja valo sammuu jne. Tätä tuli testattua kymmenkunta kertaa reilu 60km matkalla.
Autona 9000 CD 2.0t vm-91.
Kiitän.
Mikähän voisi olla häiriönä kun ajaa pitempää matkaa niin tuntuu pieni uuvahtaminen tehossa ja check engine valo syttyy. Heti kun painan vähän nopeammin kaasua valo sammuu. Taas vähän ajan päästä uuvahtaminen ja valo syttyy, ja taas kaasua ja valo sammuu jne. Tätä tuli testattua kymmenkunta kertaa reilu 60km matkalla.
Autona 9000 CD 2.0t vm-91.
Kiitän.
Muistaakseni tuossa vuosimallissa pystyy vikakoodit ottamaan ulos moottorinohjausyksiköstä check engine valon kautta itse. Ohjeistusta operaatioon en muista, joku viisaampi kertokoot sen, tai sitten käyt jossain firmassa jossa on koodien lukulaite. Kannattaa syytä lähtä etsimään vikakoodeista ja sitten vasta "arvailemaan" mikä osa ongelman aiheuttaa.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
LH-Jetronicissa, eli tuo vuosimalli, niitä ei saa CE-valon vilkunnasta, Trionicissa taas muutamat valitut koodit saa .9000cst kirjoitti:Muistaakseni tuossa vuosimallissa pystyy vikakoodit ottamaan ulos moottorinohjausyksiköstä check engine valon kautta itse. Ohjeistusta operaatioon en muista, joku viisaampi kertokoot sen, tai sitten käyt jossain firmassa jossa on koodien lukulaite. Kannattaa syytä lähtä etsimään vikakoodeista ja sitten vasta "arvailemaan" mikä osa ongelman aiheuttaa.
LH:ssa saa kaikki koodit pihalle lamppu-hyppylanka virityksellä, ohjeet löytyy Saabmaster-sivuilta. Trionicissa taas suurin osa koodeista tulee pihalle vain techillä.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Ja Saabmaster sivujen sijainti: http://www.townsendimport.com ---> klikkaa "Saabmaster" ja sitten vielä "Enter" niin alkaa löytymään. Suorat linkit ohjeisiin ei aina toimi, joten tuon "polun" seuraaminen on varmin vaihtoehto Saabmasterin erinomaisille sivuille päästäkseen.Jussi kirjoitti:... ohjeet löytyy Saabmaster-sivuilta...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Korjaatanpas tuo osoite: http://www.townsendimports.com...V.J.S kirjoitti:Ja Saabmaster sivujen sijainti: http://www.townsendimport.com ---> klikkaa "Saabmaster" ja sitten vielä "Enter" niin alkaa löytymään. Suorat linkit ohjeisiin ei aina toimi, joten tuon "polun" seuraaminen on varmin vaihtoehto Saabmasterin erinomaisille sivuille päästäkseen.Jussi kirjoitti:... ohjeet löytyy Saabmaster-sivuilta...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Hyvä että edes joku on hereillä heti aamustarälläkkä kirjoitti: Korjaatanpas tuo osoite: http://www.townsendimports.com...


-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Eipäs kun saa, tietyt koodit tulevat Trionicista ulos CE-valon vilkuntana... Saabmaster-sivuilla on ohjeet, en jaksa etsiä linkkiä tähän. Ohjeet puhuvat vain tietystä vuosimallista ja 2.3:sta koneesta mutta toimivat ainakin -97:aan asti.9000cst kirjoitti:Trionicista ei saa purettua koodeja muulla kuin techillä, mutta LH 2.4 ja LH 2.4.2 :sta saa purettua check engine valon kautta koodit.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
PRKL... olen erimieltä edelleen mutta tutkitaampasJussi kirjoitti:Eipäs kun saa, tietyt koodit tulevat Trionicista ulos CE-valon vilkuntana... Saabmaster-sivuilla on ohjeet, en jaksa etsiä linkkiä tähän. Ohjeet puhuvat vain tietystä vuosimallista ja 2.3:sta koneesta mutta toimivat ainakin -97:aan asti.9000cst kirjoitti:Trionicista ei saa purettua koodeja muulla kuin techillä, mutta LH 2.4 ja LH 2.4.2 :sta saa purettua check engine valon kautta koodit.

Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Ei kannata hukata energiaa olemalla eri mieltä9000cst kirjoitti: PRKL... olen erimieltä edelleen mutta tutkitaampasLH 2.2 ei ainakaan tue minkään näköistä koodin purkua millään laitteella. Surffaamaan ->


-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Elikkäs siinäpä sulle faktaa -> http://www.swedishwrench.com/flashcode.htmJussi kirjoitti:Eipäs kun saa, tietyt koodit tulevat Trionicista ulos CE-valon vilkuntana... Saabmaster-sivuilla on ohjeet, en jaksa etsiä linkkiä tähän. Ohjeet puhuvat vain tietystä vuosimallista ja 2.3:sta koneesta mutta toimivat ainakin -97:aan asti.9000cst kirjoitti:Trionicista ei saa purettua koodeja muulla kuin techillä, mutta LH 2.4 ja LH 2.4.2 :sta saa purettua check engine valon kautta koodit.
Eli LH 2.2 ei koodin lukua, LH 2.4.1 ja LH 2.4.2 check engine valon kautta purettava koodisysteemi tai vaihtoehtoisesti ISATilla. Trionic 5 :sta luetaan Tech2:lla ja ISATilla.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Siis... niinhän se tehdään LH:ssa että laitetaan hyppylanka ja luetaan lamppu. Muistelin vain että yksi nasta maadotetaan ja erillinen lamppu laitetaan kahden muun nastan väliin, mutta se olikin CE-lamppu joka luetaan.9000cst kirjoitti:Elikkäs siinäpä sulle faktaa -> http://www.swedishwrench.com/flashcode.htm
Eli LH 2.2 ei koodin lukua, LH 2.4.1 ja LH 2.4.2 check engine valon kautta purettava koodisysteemi tai vaihtoehtoisesti ISATilla. Trionic 5 :sta luetaan Tech2:lla ja ISATilla.
Trionic 5:stä ne koodit tulee ulos kun kääntää sytytysvirran päälle, mutta ei käynnistä, ja jää odottelemaan CE-valon vilkahduksia.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Jussi kirjoitti:Siis... niinhän se tehdään LH:ssa että laitetaan hyppylanka ja luetaan lamppu. Muistelin vain että yksi nasta maadotetaan ja erillinen lamppu laitetaan kahden muun nastan väliin, mutta se olikin CE-lamppu joka luetaan.9000cst kirjoitti:Elikkäs siinäpä sulle faktaa -> http://www.swedishwrench.com/flashcode.htm
Eli LH 2.2 ei koodin lukua, LH 2.4.1 ja LH 2.4.2 check engine valon kautta purettava koodisysteemi tai vaihtoehtoisesti ISATilla. Trionic 5 :sta luetaan Tech2:lla ja ISATilla.
Trionic 5:stä ne koodit tulee ulos kun kääntää sytytysvirran päälle, mutta ei käynnistä, ja jää odottelemaan CE-valon vilkahduksia.

Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Se vilauttaa ensiksi muistaakseni kerran, sitten tauko ja sitten alkaa koodeja tulemaan. Koodien välissä on tauko ja lopuksi taas tauko ennen loppuvilahdusta.9000cst kirjoitti:Juu nyt tyydyn tähän tilanteeseen, toi trionic homma olikin minulle uus tieto että se vilkuttelee koodeja ulos jos ei starttaa loppuun asti, miten kauan koodeja pitää odottaa jos niitä on boksissa tarjolla ?
Saabmaster-sivuilla on ohje, muistaakseni vielä nimellä "Trionic flashcode retrieval", mutta kun nuo sivut tuntuvat olevan nyt kumossa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Perk..e! Rupesi itselläkin tuo "check engine" vilkkumaan...Ensin ajossa vilahti pari kertaa ja lopuksi kun olin lähdössä liikenne valoista niin tuo merkkivalo syttyi palamaan taas kone sammui. Auto lähti kuitenkin heti käymään ja ajoin läheisen huoltsikan pihaan ja sammutin auton. Hetken kiroiltuani käynnistin auton taas jolloin "check engine" paloi koko ajan ja auto kävi jokseenkin tukkoisesti. Sammutin taas koneen ja kiroilin tovin. Kun taas käynnistin auton niin toimi täysin moitteettomasti ja pääsin kotiin ilman mitään ongelmia...Tästä 2.2LH:sta ei edellä olevien kirjoitusten perusteella voi lukea vikakoodia...vai? autossa on kyllä se portti että saa töpselin paikalleen ja tohtori pystyy tutkimaan vikoja, muttei siis pääse käsiksi LH:n sielunelämään
Liekö pakkanen aiheuttanut jonkin häiriön...Syttyykös Check engine muuten jos latausjänniten on liian matala ja alkaa sen vuoksi pätkimään, vai eikö tuolloinkin syty ensin latauksenmerkkivalo?


Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic