Check engine vikakoodi imuilma lämpöanturi
Check engine vikakoodi imuilma lämpöanturi
Potilas on Saab 9000 2.0T LPT Automaatti MY1997
Saabi alkoi antamaan check engine valoa vikakoodi 3
Eli imuilman lämpöanturi vikaa.
Ostin käytetyn anturin ja iskin kiinni ja nollasin vikakoodit 15min ajon jälkeen iski jällein saman koodin. Tietääkö kukaan mitä vastus arvoja pitäisi anturista irtoa, että voisin katsoa onko molemmat rikki vai vika jossian muualla?
Ei raaskisi ostaa uutta marmoritiskillä 105e ja motonetista eikä fiksuksesta vastaavaa saa.
Jos anturi ok kunnossa mitä vähän epäilen mistä vikaa etsimään? Katsoo ettei ole imuvuotoja voiko mahdollisesti lambda olla rikki?
Saabi alkoi antamaan check engine valoa vikakoodi 3
Eli imuilman lämpöanturi vikaa.
Ostin käytetyn anturin ja iskin kiinni ja nollasin vikakoodit 15min ajon jälkeen iski jällein saman koodin. Tietääkö kukaan mitä vastus arvoja pitäisi anturista irtoa, että voisin katsoa onko molemmat rikki vai vika jossian muualla?
Ei raaskisi ostaa uutta marmoritiskillä 105e ja motonetista eikä fiksuksesta vastaavaa saa.
Jos anturi ok kunnossa mitä vähän epäilen mistä vikaa etsimään? Katsoo ettei ole imuvuotoja voiko mahdollisesti lambda olla rikki?
Saab 900 Special
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Re: Check engine vikakoodi imuilma lämpöanturi
Ne johdothan on niin naurettavan ohuet ja taittuu siitä liittimen jälkeen heti että voi epäillä ihan johto-ongelmaakin tai maadoitusta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Check engine vikakoodi imuilma lämpöanturi
Mulla teki samaa oiretta viime viikolla.4-5 kertaa nollasin ja putsasin liittimen,välillä sammui itsestään ajossa.Nyt on pysynyt poissa jo melkein viikon..Pitääkin katsella tarkasti ne piuhat jos vielä syttyy..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Check engine vikakoodi imuilma lämpöanturi
Miten se vikakoodi voi itsestään kadota ilman nollausta? Eikö se pidä AINA nollatta jos joku vikakoodi on ilmennytjannevillepetteri kirjoitti:Mulla teki samaa oiretta viime viikolla.4-5 kertaa nollasin ja putsasin liittimen,välillä sammui itsestään ajossa.Nyt on pysynyt poissa jo melkein viikon..Pitääkin katsella tarkasti ne piuhat jos vielä syttyy..
Pitää kokeilla noita liittimien putsailua. Itsellä tosiaan alko tämä oireilu tällä viikolla juuri näillä lämpimillä keleillä.
Saab 900 Special
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Re: Check engine vikakoodi imuilma lämpöanturi
CE ei pala ajossa jos vika ei ole päällä. Eli siis sammuu jos/kun vika poistuu (ainakin omien kokemusten perusteella).
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Re: Check engine vikakoodi imuilma lämpöanturi
Kattelin noi anturit läpi
Niin käytetty anturi minkä ostin niin siinä ei kulje mitään virtaa
ja vanhassa on menee 1,4kohmia
Imuvuotoja ei löytynyt johdotki näytti hyviltä. Tiedä sitten pitäiskö uus anturi ostaa taas ja katsoa jos vika korjaantuu
Niin käytetty anturi minkä ostin niin siinä ei kulje mitään virtaa
ja vanhassa on menee 1,4kohmia
Imuvuotoja ei löytynyt johdotki näytti hyviltä. Tiedä sitten pitäiskö uus anturi ostaa taas ja katsoa jos vika korjaantuu
Saab 900 Special
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Re: Check engine vikakoodi imuilma lämpöanturi
Anturi antaa 2,1-2,9 kohm 20 asteen lämpötilassa eli vanha on enemmän kunnossa kuin se mykkä yksilö.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Check engine vikakoodi imuilma lämpöanturi
1,7kohmia antaa kiinni olessa anturi ja Ecun navasta mitattuna 2kohmia.
Se reagoi 10ohmia käyntiin kierroksilla vs tyhjäkäynti nopeus.
5v signaali jännite tulee eculta anturille.
Voisko mahdollisesti ecussa olla vika?
Se reagoi 10ohmia käyntiin kierroksilla vs tyhjäkäynti nopeus.
5v signaali jännite tulee eculta anturille.
Voisko mahdollisesti ecussa olla vika?
Saab 900 Special
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Re: Check engine vikakoodi imuilma lämpöanturi
Ei niitä voi kytkettynä mitata ellet tiedä mikä on ecun sisäinen kytkentä.
Mittaa anturi irrallaan ja sitten liitettynä, ecu irti ja ecun kantaliittimeltä oikeista pinneistä (signaali 46 ja toinen maassa) näkyykö anturi mittarille vai ei. En usko ecuvikaan kun sellaista ei ole tullut yhtään vastaan.
Tarkista myös ettei kantaliittimen pinnejä ole painuneena sisäänpäin ja liitos olisi siksi huono, niitä kyllä on tullut vastaan.
Mittaa anturi irrallaan ja sitten liitettynä, ecu irti ja ecun kantaliittimeltä oikeista pinneistä (signaali 46 ja toinen maassa) näkyykö anturi mittarille vai ei. En usko ecuvikaan kun sellaista ei ole tullut yhtään vastaan.
Tarkista myös ettei kantaliittimen pinnejä ole painuneena sisäänpäin ja liitos olisi siksi huono, niitä kyllä on tullut vastaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Check engine vikakoodi imuilma lämpöanturi
Ei mitattu tietenkään ecu kytkettynä paitsi signaali arvo.vesa67 kirjoitti:Ei niitä voi kytkettynä mitata ellet tiedä mikä on ecun sisäinen kytkentä.
Mittaa anturi irrallaan ja sitten liitettynä, ecu irti ja ecun kantaliittimeltä oikeista pinneistä (signaali 46 ja toinen maassa) näkyykö anturi mittarille vai ei. En usko ecuvikaan kun sellaista ei ole tullut yhtään vastaan.
Tarkista myös ettei kantaliittimen pinnejä ole painuneena sisäänpäin ja liitos olisi siksi huono, niitä kyllä on tullut vastaan.
Meinaat että itse liittimessä olisi mahdollisesti pinnit painuneena?
Itse ecun pinnit on ainakin ok kunnossa
Saab 900 Special
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Re: Check engine vikakoodi imuilma lämpöanturi
Sain kolmannen käytetyn anturin mikä anto vähän parempia lukemia kun mun alkuperäinen.
Iskin kiinni ja kävin ajaa 20km lenkin koneen lämpimäksi ja vikaa ei ilmennyt eli oma anturi oli kuitenkin rikki.
Iskin kiinni ja kävin ajaa 20km lenkin koneen lämpimäksi ja vikaa ei ilmennyt eli oma anturi oli kuitenkin rikki.
Saab 900 Special
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85