Automaatin painejousista

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Automaatin painejousista

Viesti Kirjoittaja LR »

Moi, tästä asiasta ollut ennenkin juttua mutta:

automaatti nykäisee jonkin verran, kun vaihtaa 2->3 ja 3>4 vaihteille, 1->2 menee aika mukavasti. Viikonloppuna meinataan tarkistaa kickdown -vaijerin säätö. Sekä tänään tilasin laatikkoon uudet painejouset, tilasinko oikeat vai väärät jouset tähän tarkoitukseen?
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: Automaatin painejousista

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

LR kirjoitti:Moi, tästä asiasta ollut ennenkin juttua mutta:

automaatti nykäisee jonkin verran, kun vaihtaa 2->3 ja 3>4 vaihteille, 1->2 menee aika mukavasti. Viikonloppuna meinataan tarkistaa kickdown -vaijerin säätö. Sekä tänään tilasin laatikkoon uudet painejouset, tilasinko oikeat vai väärät jouset tähän tarkoitukseen?
Kuullostaa kickdown vaijerin säädöllä korjaantuvalta vialta. Itsellä 1-2-3 vaihtuu jees mutta 3-4 tuntuu hieman mutta eräs asiantuntija sanoi että zf:n lootassa se pitääkin tuntua koska se on suht vanha laatikko tekniikaltaan, mutta vahvempi kuin nykyiset sähköohjatut aw:t
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Automaatin painejousista

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

9000cst kirjoitti:
Kuullostaa kickdown vaijerin säädöllä korjaantuvalta vialta. Itsellä 1-2-3 vaihtuu jees mutta 3-4 tuntuu hieman mutta eräs asiantuntija sanoi että zf:n lootassa se pitääkin tuntua koska se on suht vanha laatikko tekniikaltaan, mutta vahvempi kuin nykyiset sähköohjatut aw:t
Jep, 3-4 vaihdossa menee turbiini lukkoon ja siksi se kai tuntuu.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Jees, tänks! Katotaan ensteks toi vaijerin säätö ja jos ei auta, niin ruvetaan vaihtamaan jousia...
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
volmari
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 11:28
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja volmari »

Minulla oli tuossa 3-4 vaihdossa pienoisia ongelmia ja D:tä kytkiessä vaihteisto "rykäisi", kunnes vaihdoin matolaatikkoon kaksi jousta (joiden vaihtoon sain vinkin täältä keskustelupalstalta). Tämän operaation jälkeen laatikko muuttui käytökseltään täysin. Laatikko toimi kuin unelma, kunnes "vauhtipyörä" kämähti. Mutta se onkin toinen tarina.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Noniin, nyt rupes toimimaan hienosti! Kaikki oli kiinni kickdown -kaapelin säädöstä! :D Joutokäyntimitta oli 9.5mm yli sallitun arvon!! Säädin vaijerin oikeaan mittaan ja nyt pelittää TODELLA hyvin, ei nykimistä enää yhtään milläkään vaihteella vaikka autolla ajettu 379tkm! Kiitoksia taas neuvoista! :D
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

LR kirjoitti:Noniin, nyt rupes toimimaan hienosti! Kaikki oli kiinni kickdown -kaapelin säädöstä! :D Joutokäyntimitta oli 9.5mm yli sallitun arvon!! Säädin vaijerin oikeaan mittaan ja nyt pelittää TODELLA hyvin, ei nykimistä enää yhtään milläkään vaihteella vaikka autolla ajettu 379tkm!
Omassani ollut myös vähän rajunpuoleiset nuo vaihdot. Tämän topicin luettuani otin ja tarkistin kickdown-vaijerin säädöt ja kas vain, pielessähän ne oli :!: Ei paljon, mutta kuitenkin...
Pistin korjausoppaan antamiin säätöihin ja avot :!: Nyt tosiaan pykältää todella sievästi :lol: :lol: :lol:
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Vastaa Viestiin