Takaturvavyö

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Takaturvavyö

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kannattaako suosiolla hankkia uusi, vai onko korjattavissa..

Oikean puoleinen takaturvavyö pykii tosi pahasti, ei meinaa tulla ulos siististi ja penkillä istuminen on tosi ärsyttävää, kun vyö tökkäisee aina kun yrittää nojata tai liikkua johonkin suuntaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Archie »

Mulla on hieman kiusallisempi juttu, KUSKIN vyö ei meinaa millään tulla esiin, eikä sitten tieteskään mene takaisin. Houkuttaa ajamaan ilman......ihme, kun meni katsastuksesta läpi...
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

itellä kuskin vyön joutuu käsin laittamaan takaisin, mutta suurempi ongelma on se että takana keskellä ei toimi se vastakappale ollenkaan.

paljos mahtais kuskin vyö ja sit taakse se vastakappale maksaa
BMW 525iA Touring Executive
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tuttu vika tuo, ettei tule vyö ulos rullalta. Itsellä oli samanlainen vastustava vyö joka saattoi vaatia kymmenien minuuttien houkuttelut ennenkuin tuli esiin. Meni hermot ja purin koko vyösysteemin joka tietysti meni rikki koska ei ollut tarkoitettu täysin purettavaksi.
Laitoin sitten vyön roskiin, ja ostin toisen käytetyn tilalle. Ei ollut kallis, mutta romuttamolla muistaakseni pyyntihinnat oli aika suolaisia. Kannattanee ennemmin kysyä autoja purkaneilta harrastajilta. Monesti jos nuo vyöt pääsevät kelautumaan liian sisälle, tulee juuri tuo tökkimisongelma. Houkuttelemalla varovasti se kuitenkin lopulta tulee ulos ja toimiikin hyvin kunhan ei päästä taas liian pitkälle kelautumaan.

Satkun vöistä 4 ja 5d tai 2 ja 3d vyöt sopivat keskenään, tonnareista en sitten tiedä..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jaaha, siis uuden ostoon. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

noissa turvavyön vastakappaleissa ei vissiin oo eroja oli sit cc tai cd?
BMW 525iA Touring Executive
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

Purkaamolta vöitä ostaessa kannatta olla sen verran tarkkana,
ettei osta vöitä ainakaan kolariautosta.
Kolaritilanteessa vyö nimittäin venyy ja pehmentää kehoon kohdistuvaa
painetta.

"Kerran törmätyissä" venymistä ei kolaritilanteessa ehkä tapahdukaan.
Saattaa vyö painaa silloin ikävästi...
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Archie »

Mutta eikö saabin etuvöissä ole jonkinlainen räjähdyspanos, joka kiristää vyöt kolaritilanteessa. Kannattaako mennä itse vaihtamaan vyötä.....
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei ole ainakaan og900:ssa mitään kiristimiä eikä taida olla tonnarissakaan, ihan viimeisimmistä malleista en mene vannomaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Mäksä kirjoitti:noissa turvavyön vastakappaleissa ei vissiin oo eroja oli sit cc tai cd?
...
BMW 525iA Touring Executive
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Archie »

kyllä mulla on 9000 cs -95:ssä kiristimet vöissä (räjähdyspanokset) tuli puheeksi saabin huollossa, kun poistettiin SRS-valoa mittaristosta...
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jeps ne on tulleet sitten uudempiin, satkuissa niitä ei kyllä ainakaan ole. Eipä vanhemmissa tonnareissa airbagejakaan ole, että lienee nuo turvalllisuusvarusteet ilmestyneet sitten myöhemmin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

jcarlsonille

Viesti Kirjoittaja Archie »

:lol: Sieltä muuten Oulusta ostinkin tämän tonnarini toukokuussa.
alkoi taival hieman mukavasti, kun saappi alkoi keittämään 200 metrin päässä autoliikkeestä!!! oli sulake palanut puhaltimesta. Muutenkin oli CRC:lle käyttöä, kun oli seisonut puoli vuotta liikkeessä...ajoin koeajolla lentoaseman lähelle shellille, ja huomasin huoltamolla, että valot palaa täysillä, vaikka virta oli sammutettu.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ohhoh jos ihan keittämään pääsi, niin siinä tapauksessa kannattaisi viedä myyjäliikkeelle ja vaatia että tarkastavat ettei ole mitään kansivauriota tai vastaavaa päässyt syntymään.. taitaapa olla saabin kansi kovin herkkä tuolle. Toisaalta jos siitä jo puoli vuotta on aikaa eikä oireita niin ehkäpä selvisit säikähdyksellä :?:
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

jcarlson kirjoitti:Ei ole ainakaan og900:ssa mitään kiristimiä eikä taida olla tonnarissakaan, ihan viimeisimmistä malleista en mene vannomaan.
Ainakin mulla on -91 tonnarin (CC) vöissä paukut, samoin -92 CS:n vöissä on jne... Taisi tulla yhdeksänkytluvun vaihteessa vakioksi turboihin :?: ja CS-malleissa vakiot.
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
Vastaa Viestiin