Takaturvavyö
Takaturvavyö
Kannattaako suosiolla hankkia uusi, vai onko korjattavissa..
Oikean puoleinen takaturvavyö pykii tosi pahasti, ei meinaa tulla ulos siististi ja penkillä istuminen on tosi ärsyttävää, kun vyö tökkäisee aina kun yrittää nojata tai liikkua johonkin suuntaan.
Oikean puoleinen takaturvavyö pykii tosi pahasti, ei meinaa tulla ulos siististi ja penkillä istuminen on tosi ärsyttävää, kun vyö tökkäisee aina kun yrittää nojata tai liikkua johonkin suuntaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Tuttu vika tuo, ettei tule vyö ulos rullalta. Itsellä oli samanlainen vastustava vyö joka saattoi vaatia kymmenien minuuttien houkuttelut ennenkuin tuli esiin. Meni hermot ja purin koko vyösysteemin joka tietysti meni rikki koska ei ollut tarkoitettu täysin purettavaksi.
Laitoin sitten vyön roskiin, ja ostin toisen käytetyn tilalle. Ei ollut kallis, mutta romuttamolla muistaakseni pyyntihinnat oli aika suolaisia. Kannattanee ennemmin kysyä autoja purkaneilta harrastajilta. Monesti jos nuo vyöt pääsevät kelautumaan liian sisälle, tulee juuri tuo tökkimisongelma. Houkuttelemalla varovasti se kuitenkin lopulta tulee ulos ja toimiikin hyvin kunhan ei päästä taas liian pitkälle kelautumaan.
Satkun vöistä 4 ja 5d tai 2 ja 3d vyöt sopivat keskenään, tonnareista en sitten tiedä..
Laitoin sitten vyön roskiin, ja ostin toisen käytetyn tilalle. Ei ollut kallis, mutta romuttamolla muistaakseni pyyntihinnat oli aika suolaisia. Kannattanee ennemmin kysyä autoja purkaneilta harrastajilta. Monesti jos nuo vyöt pääsevät kelautumaan liian sisälle, tulee juuri tuo tökkimisongelma. Houkuttelemalla varovasti se kuitenkin lopulta tulee ulos ja toimiikin hyvin kunhan ei päästä taas liian pitkälle kelautumaan.
Satkun vöistä 4 ja 5d tai 2 ja 3d vyöt sopivat keskenään, tonnareista en sitten tiedä..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Purkaamolta vöitä ostaessa kannatta olla sen verran tarkkana,
ettei osta vöitä ainakaan kolariautosta.
Kolaritilanteessa vyö nimittäin venyy ja pehmentää kehoon kohdistuvaa
painetta.
"Kerran törmätyissä" venymistä ei kolaritilanteessa ehkä tapahdukaan.
Saattaa vyö painaa silloin ikävästi...
ettei osta vöitä ainakaan kolariautosta.
Kolaritilanteessa vyö nimittäin venyy ja pehmentää kehoon kohdistuvaa
painetta.
"Kerran törmätyissä" venymistä ei kolaritilanteessa ehkä tapahdukaan.
Saattaa vyö painaa silloin ikävästi...
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Jeps ne on tulleet sitten uudempiin, satkuissa niitä ei kyllä ainakaan ole. Eipä vanhemmissa tonnareissa airbagejakaan ole, että lienee nuo turvalllisuusvarusteet ilmestyneet sitten myöhemmin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jcarlsonille
Sieltä muuten Oulusta ostinkin tämän tonnarini toukokuussa.
alkoi taival hieman mukavasti, kun saappi alkoi keittämään 200 metrin päässä autoliikkeestä!!! oli sulake palanut puhaltimesta. Muutenkin oli CRC:lle käyttöä, kun oli seisonut puoli vuotta liikkeessä...ajoin koeajolla lentoaseman lähelle shellille, ja huomasin huoltamolla, että valot palaa täysillä, vaikka virta oli sammutettu.
alkoi taival hieman mukavasti, kun saappi alkoi keittämään 200 metrin päässä autoliikkeestä!!! oli sulake palanut puhaltimesta. Muutenkin oli CRC:lle käyttöä, kun oli seisonut puoli vuotta liikkeessä...ajoin koeajolla lentoaseman lähelle shellille, ja huomasin huoltamolla, että valot palaa täysillä, vaikka virta oli sammutettu.
Ohhoh jos ihan keittämään pääsi, niin siinä tapauksessa kannattaisi viedä myyjäliikkeelle ja vaatia että tarkastavat ettei ole mitään kansivauriota tai vastaavaa päässyt syntymään.. taitaapa olla saabin kansi kovin herkkä tuolle. Toisaalta jos siitä jo puoli vuotta on aikaa eikä oireita niin ehkäpä selvisit säikähdyksellä
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Aero"
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
- Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa
Ainakin mulla on -91 tonnarin (CC) vöissä paukut, samoin -92 CS:n vöissä on jne... Taisi tulla yhdeksänkytluvun vaihteessa vakioksi turboihin ja CS-malleissa vakiot.jcarlson kirjoitti:Ei ole ainakaan og900:ssa mitään kiristimiä eikä taida olla tonnarissakaan, ihan viimeisimmistä malleista en mene vannomaan.
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08