Voimansiirto???

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jussi74
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Touko 16, 2011 17:21

Voimansiirto???

Viesti Kirjoittaja jussi74 »

Onko mitään tapaa selvittää, minkä kokoinen kytkin on saabissani, purkamatta autoa? Onko myös voimansiirroissa eroja, noissa 2,3 ja 2,0 turboissa? On ollut pitkään jo haaveena hieman "virkistää" autoa, mutta on aina tullut kaiken maailman estettä vastaan, joten selvitellään näitä asioita ensin, mitä voimansiirto kestää ja mitä ei. Auto on saab 9000 cse 2,0t-1994
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Voimansiirto???

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Jos alkuperäinen matalapaine turbo niin 215mm kykä siellä varmaankin on..riippuen minkälaista viritys astetta rakennat,mutta joku stage 1-3,niin vauhtipyöränhän joudut etsimään isomman,sit joko 228 tai 240mm kytkin sisään..

Itselle tuli erehdyksessä 228mm kykä,mut onpahan sulakkeena siellä sit..
Kyllä se 240mm kestää stage 3:sta järkevällä käytöllä..
Kaikkihan saa rikki jos haluaa..

Niin 2.3:ssa on isompi hyrrä ja 240mm kykä..täyspaineisessa 2.0:ssa myös..Loppupään matalapaineisissa oli isompi hyrrä jo valmiina mutta koskee ilmeisesti -97/98 mallia..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
jussi74
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Touko 16, 2011 17:21

Re: Voimansiirto???

Viesti Kirjoittaja jussi74 »

Kestääköhän tuo meidän kytkytin minkäänlaista tehonlisäystä, onko käyttäjäkokemuksia? Autosta ei ole tarkoitusta tehdä rakettia, vaan, kumma kyllä, tehon lisäys vähentää polttoaineen kulutusta ja siihen olisi "viirin" suurin syy. Kiitos kaikille vastauksista.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Voimansiirto???

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Mulla kesti 4 päivää ja alkoi luistamaan stage 1:llä.. :roll: Saattoi olla alkuperäinen kykä,340tkm ajettu..oli levyssä vielä pintaa mut irroitti jo tosi ylhäällä ja ei kestänyt 3-5 vaihteilla vedätystä..
Kyllähän se uusi pikkukykäkin kestää maltillisesti käytössä,mut samalla vaivalla kannattaa heittää isompi..Ei ne rahassa paljoa enempää maksa ne kytkinsarjat..Työ siinä maksaa jos teetät sen jossain..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin