check oil level
check oil level
on nyt syksyllä kahteen kertaan tullut tuo ilmoitus kojelautaan. no olen sit tarkistanut sen ja se on ollut molemmilla kerroilla noin millin max:sta (eli kyl se sitä hiukan tuntuu syövän mutta ei luulis viel varottavan)
no tänäänki tarkistuksen jälkeen valo paloi edelleen. sit auto seisoi parituntia ja kun lähdin kotiinpäin niin valo ei enää palanut.
eli onko tuolla nyt jotain vikaa ja onko jokin yleinenkin vika et tietäis mistä lähteä etsimään?
no tänäänki tarkistuksen jälkeen valo paloi edelleen. sit auto seisoi parituntia ja kun lähdin kotiinpäin niin valo ei enää palanut.
eli onko tuolla nyt jotain vikaa ja onko jokin yleinenkin vika et tietäis mistä lähteä etsimään?
BMW 525iA Touring Executive
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 0629#30629
Omassa autossa oli myös öljypohjassa olevan pinnankorkeusanturin johdot nirhaantuneet paljaalle kuparille kun johtojen koppuraksi kovettuneen suojasukan reuna oli kalvanut. Johdot eivät olleet oikosulussa, mutta irrotin pistokkeet liitinrungosta ja laitoin kutistesukat johtoihin.
Omassa autossa oli myös öljypohjassa olevan pinnankorkeusanturin johdot nirhaantuneet paljaalle kuparille kun johtojen koppuraksi kovettuneen suojasukan reuna oli kalvanut. Johdot eivät olleet oikosulussa, mutta irrotin pistokkeet liitinrungosta ja laitoin kutistesukat johtoihin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Minulla on ollut sama "vika" omassa autossa aina. Jostakin syystä, luultavasti ed. mainitun kaltaisista kosketus yms. häiriöistä johtuen "oil level" palaa vaikka öljyä onkin max-merkkiin asti. Valo sammuu kun öljyä lisää niin että sen pinta on hivenen max:in yläpuolella. Eli kyse on joko vanhemmiten rispaantuneista/hapettuneista johdoista ja liittimistä tai sitten anturi on vain niin pirun tarkka että ilmoittaa ikään kuin varotoiminnon varotoimintona tarkastamaan oljyn pinnan jo ennen kuin varsinaisesti edes olisi sen aika. Nyt kun öjynpinta sitten on aivan siinä rajalla, että palaako check oil level-valo vaiko ei niin tuo mainitsemasi ilmiö tapahtuu. Eli valo väliin palaa ja väliin ei... Mistään vakavammasta ei ole kyse.
Viimeksi muokannut jarska, To Marras 11, 2004 14:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
-
- "Hirsch"
- Viestit: 733
- Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
- Paikkakunta: Västra Götaland
- Viesti:
en mä tehoista mitään sano mut molemmilla kerroilla kun tuo on tapahtunut on tullut tehtyä "liian aikaisin" eli kylmänä hiukan rajumpi kiihdytys.
mut toi on kyl nyt varmaan siin rajalla just et palaako vaiko ei, viimeksi se loppu kun sitä lisäs...kummallisinta oli myös se että ensimmäiseen 5tkm ei syöny öljyä yhtään. toisella 5:lla on sit kaks kertaa syttyny valo ja öljyntaso laskenu.
mut toi on kyl nyt varmaan siin rajalla just et palaako vaiko ei, viimeksi se loppu kun sitä lisäs...kummallisinta oli myös se että ensimmäiseen 5tkm ei syöny öljyä yhtään. toisella 5:lla on sit kaks kertaa syttyny valo ja öljyntaso laskenu.
BMW 525iA Touring Executive
-
- "Hirsch"
- Viestit: 733
- Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
- Paikkakunta: Västra Götaland
- Viesti:
Ei se valon palaminen vaarallista ole, lähinnä ärsyttävää. Valo syttyy aika herkästi jos käynnistät auton hetkeksi ja sammutat eikä öljyt ehdi lämpiämään ja siten valu nopeasti pohjalle, jolloin valo syttyy uudelleen käynnistettäessä. Etenkin jos keula on hieman alaspäin.
Toki jos valo syttyy aina kylmänä käynnistettäessä ja vaikka auto olisi suorassa, niin silloin kannattaa jo oikeasti lisätä sitä öljyä pari desiä.
Oman kokemuksen mukaan tuo mittatikku näyttää aina liikaa tonnarissa. Satkussa siihen pystyi kyllä luottamaan aina kun oltiin tasaisella. Tonnariin (2.0) on tullut aina laitettua se 3,5 litraa öljyä ja sitten on pelattu merkkivalon mukaan ja lisätty öljyä kun em. valo on ruvennut häiritsemään tiuhemmin.
On muuten öljyn poistoproppu ja suodatin laitettu aika
mäiseen paikkaan jos satkuun verrataan. Vaatii vaan aina auton ilmaan tai montun päälle että pääsee vaihtamaan
. Ja penteleen huoltoliikkeet sen kun rahastaa niin yksinkertaisesta hommasta yleensä ihan sikana..
Toki jos valo syttyy aina kylmänä käynnistettäessä ja vaikka auto olisi suorassa, niin silloin kannattaa jo oikeasti lisätä sitä öljyä pari desiä.
Oman kokemuksen mukaan tuo mittatikku näyttää aina liikaa tonnarissa. Satkussa siihen pystyi kyllä luottamaan aina kun oltiin tasaisella. Tonnariin (2.0) on tullut aina laitettua se 3,5 litraa öljyä ja sitten on pelattu merkkivalon mukaan ja lisätty öljyä kun em. valo on ruvennut häiritsemään tiuhemmin.
On muuten öljyn poistoproppu ja suodatin laitettu aika


Ei se valon palaminen vaarallista ole, lähinnä ärsyttävää. Valo syttyy aika herkästi jos käynnistät auton hetkeksi ja sammutat eikä öljyt ehdi lämpiämään ja siten valu nopeasti pohjalle, jolloin valo syttyy uudelleen käynnistettäessä. Etenkin jos keula on hieman alaspäin.
Toki jos valo syttyy aina kylmänä käynnistettäessä ja vaikka auto olisi suorassa, niin silloin kannattaa jo oikeasti lisätä sitä öljyä pari desiä.
Oman kokemuksen mukaan tuo mittatikku näyttää aina liikaa tonnarissa. Satkussa siihen pystyi kyllä luottamaan aina kun oltiin tasaisella. Tonnariin (2.0) on tullut aina laitettua se 3,5 litraa öljyä ja sitten on pelattu merkkivalon mukaan ja lisätty öljyä kun em. valo on ruvennut häiritsemään tiuhemmin.
On muuten öljyn poistoproppu ja suodatin laitettu aika
mäiseen paikkaan jos satkuun verrataan. Vaatii vaan aina auton ilmaan tai montun päälle että pääsee vaihtamaan
. Ja penteleen huoltoliikkeet sen kun rahastaa niin yksinkertaisesta hommasta yleensä ihan sikana..
Toki jos valo syttyy aina kylmänä käynnistettäessä ja vaikka auto olisi suorassa, niin silloin kannattaa jo oikeasti lisätä sitä öljyä pari desiä.
Oman kokemuksen mukaan tuo mittatikku näyttää aina liikaa tonnarissa. Satkussa siihen pystyi kyllä luottamaan aina kun oltiin tasaisella. Tonnariin (2.0) on tullut aina laitettua se 3,5 litraa öljyä ja sitten on pelattu merkkivalon mukaan ja lisätty öljyä kun em. valo on ruvennut häiritsemään tiuhemmin.
On muuten öljyn poistoproppu ja suodatin laitettu aika


-
- "Aero"
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
- Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa
Muistaakseni vuosia sitten oli postilistalla juttua samasta viasta. Oli korjaantunut anturin irroittamisella ja uudelleen "säädöllä".
Kyllä toi öljytikku musta aika tarkka kapistus on tähän asti ollut, joko siellä on öljyä tai sitten siellä ei ole
Min - Max merkkien väli on noin 1 litra (manuaalin mukaan).
Kyllä toi öljytikku musta aika tarkka kapistus on tähän asti ollut, joko siellä on öljyä tai sitten siellä ei ole

R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
-
- "Hirsch"
- Viestit: 733
- Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
- Paikkakunta: Västra Götaland
- Viesti: