Automaattilaatikosta
Automaattilaatikosta
Kun on tuommoinen -96 2.0 9000 cse, niin onkohan tälläisessä se 4 lovinen automaattilaatikko?
oon kuullut että joissain uudemmissa on 5 lovinen joka aika herkkä vioittumaan.
Onko se 4 lovinen tosiaan luja ja kestävä? jos on 250 000 ajettu saappi niin uskaltaako ostaa? ei se KUULEMMA nyt ainakaan oireile.
oon kuullut että joissain uudemmissa on 5 lovinen joka aika herkkä vioittumaan.
Onko se 4 lovinen tosiaan luja ja kestävä? jos on 250 000 ajettu saappi niin uskaltaako ostaa? ei se KUULEMMA nyt ainakaan oireile.
Re: Automaattilaatikosta
Tonnareissa ainoastaan on ZF: n valmistamaa nelilovista laatikkoo. Joka on minun mielestä jopa parempi kun tuo esim. OG 9-5 2002- oleva loota. Kummastinkin siis kokemusta.
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
Re: Automaattilaatikosta
ei kantsi sitä suodatinta ruveta pesemään. Uutta kehiin vaan. Uus suodatinpanos maksaa jotain 40 euroa merkkiliikkeestä, täältäpäin sitä ei ainakaan tarvikeosana saanut.
Suodatinta en lähtis nyt ihan ensimmäisenä uusimaan, se on metalliverkkoinen suodatin, jonka oikeesti voi pestä ja käyttää uudestaan. Se kuka puhuu muuta niin haluaisin tosiaan kuulla jotain perusteita.
Tärkeintä on, että laittaa oikeaa öljyä oikean määrän. Ja tarkistaa sen öljymäärän oikein.
Jari
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Automaattilaatikosta
Ei siinä taida olla muuta kuin tyyppivikana oleva keskipakosäätimien o-renkaat jotka jossakin vaiheessa menevät poikki..jos ei ole sitten jo vaihdettu..laatikko rupeaa sekoilemaan vaihtokohdissa ym..kivaa..Mut osat on edulliset,noin 100-150e kaikkineen ja työn pystyy suorittamaan itse.
Muuten vahva ja kestävä laatikko ja yllättävän "hienostunut" vaihdoissaan..
Muista vaihtaa 40tkm välein öljyt ja suodatin.
Muuten vahva ja kestävä laatikko ja yllättävän "hienostunut" vaihdoissaan..
Muista vaihtaa 40tkm välein öljyt ja suodatin.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Automaattilaatikosta
Minulla on ollut kaksi automaattitonnaria. Toisessa oli myytäessä mittarissa 500 tkm ja toisessa 400 tkm. Kummassakaan ei ollut ongelmia. 250 tkm on asiallisesti käytetylle ja huolletulle automaattilaatikolle vasta sisäänajoa.
Re: Automaattilaatikosta
Hyvältä kuulostaa! kiitos vastauksista, turhaan taisin murehtia, eikun autokaupoille ja saappi taas pihaan :8)
Re: Automaattilaatikosta
Kyllä tuo ZF on kuulema parempi laatikko kuin 5-portaiset susivitosissa. ZF ainoa heikko lenkki on jos tehoja nostaa niin vaihtohetket jos ne ajaa linttapohjassa. Itse vaihtelen 20tkm välein öljyt + suodattimen. En ala pesemään sitä, koska jos sattuu että siihen tulee syystä tai toisesta reikä ja se sattuu aiheutamaan laatikkon seurauksena ongelma, niin halpa hinta maksaa joku parikybää siitä öljynvaihdon yhteydessä kuin korjautaa loota.
Uskallan suositella tonnarin tomaattia niille jotka eivät ala nostelemaan tehoja vakiosta ylöspäin. Niin ja varaudu järkyttävään kulutukseen etenkin 2.0 moteilla varustettuna.
Uskallan suositella tonnarin tomaattia niille jotka eivät ala nostelemaan tehoja vakiosta ylöspäin. Niin ja varaudu järkyttävään kulutukseen etenkin 2.0 moteilla varustettuna.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Automaattilaatikosta
Kokeileppas Etsi toimintoa sanalla "matolaatikko"
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Automaattilaatikosta
Nostaako automaatti sitten saabissa kulutusta paljonkin? eikös se ole yleensä noin 1 litra enemmän kuin manuaalilla?
Aikaisempi 2.0 9000 oli manuaali ja aivan älyttömän pieniruokainen, keskikulutus oli noin 7.3l.
Aikaisempi 2.0 9000 oli manuaali ja aivan älyttömän pieniruokainen, keskikulutus oli noin 7.3l.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Automaattilaatikosta
Ei kulutuksesta, mutta muuten mielenkiintoista luettavaa.
Vähän vanha juttu, mutta siitä huolimatta.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/harv ... -tanaankin
Ja siitä kulutuksesta.
http://translate.googleusercontent.com/ ... m93fA6PWZ4
Polttoaineen kulutus * l / 100 km: Yhdistetty 9,9 (aut. 11,2)
2.0 turbo.
Vähän vanha juttu, mutta siitä huolimatta.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/harv ... -tanaankin
Ja siitä kulutuksesta.
http://translate.googleusercontent.com/ ... m93fA6PWZ4
Polttoaineen kulutus * l / 100 km: Yhdistetty 9,9 (aut. 11,2)
2.0 turbo.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Automaattilaatikosta
Oikaiskaa jos oon väärässä, mutta eikö ranskiksissa, ainakin pösössä ole kanssa tuo ZF laatikko? ja siihen ei sitä punaista ATF öljyä saa laittaa? Aikoinaan mulla oli Vito automaatti ja siinä kanssa ZF laatikko niin siihen piti olla sellasta kirkasta öljyä.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Automaattilaatikosta
A/T uses Dexron II/Mercon ATF.
http://www.peugeot605.eu/letoltes/drepa ... _4hp18.pdf
http://www.matthijsjansen.eu/Citroen_XM ... erhaul.pdf
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/vie ... view=print
www.prima-car.cz/userfiles/file/KALATALOG_ZF.xls
http://www.peugeot605.eu/letoltes/drepa ... _4hp18.pdf
http://www.matthijsjansen.eu/Citroen_XM ... erhaul.pdf
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/vie ... view=print
www.prima-car.cz/userfiles/file/KALATALOG_ZF.xls
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 14:09
- Paikkakunta: Ii
Re: Automaattilaatikosta
Kyllähän näihin tonnareiden automaatteihin kuuluu laittaa juuri sitä punaista Dexron II ATF220:sta. Ranskiksista ei oo mitään hajua, hyi.
Oma kokemus keskikulutuksesta noin 10 tkm:n ajalta pyörii 8,4-9,5 välillä. Ajo on moottoritiepainotteista. 2 litran automaatti stage1:llä varustettuna ja ilmastointi luonnollisesti aina automaatilla.
Oma kokemus keskikulutuksesta noin 10 tkm:n ajalta pyörii 8,4-9,5 välillä. Ajo on moottoritiepainotteista. 2 litran automaatti stage1:llä varustettuna ja ilmastointi luonnollisesti aina automaatilla.
gaalix kirjoitti:Oikaiskaa jos oon väärässä, mutta eikö ranskiksissa, ainakin pösössä ole kanssa tuo ZF laatikko? ja siihen ei sitä punaista ATF öljyä saa laittaa? Aikoinaan mulla oli Vito automaatti ja siinä kanssa ZF laatikko niin siihen piti olla sellasta kirkasta öljyä.
Saabiton mies since 7/2022