DP:n irroitus
DP:n irroitus
Joudun käyttämään downpipeä irti tuosta 2.3T:sta. Tuohon olisi varmaan hyvä uusia ainakin ne kolme mutteria sinne turbolle. Ovatko ne kuparimuttereita? Tänään metsästelin sellaisia eikä tunnu paikallisilta liikkeiltä löytyvän. Merkkitiskillä en ole vielä käynyt. Minkälaiset mutterit tuohon käy vai pitääkö olla nimenomaan kupariset?
# 5930
Re: DP:n irroitus
Taitaa käydä ihan ei-kuparisetkin, kunhan lukitus on hoidettu metallia muokkaamalla. Ts mutteria on litistetty toisesta päästään sen verran, että on tiukka ruuvata paikoilleen. Ei lähde aukeamaan itsestään. Merkkitiskiltä varmaan löytyy suolaiseen hintaan, mutta motonetissä on ainakin ollut saatavilla pakosarjan pinnapulttisarja ihan kohtuhinnalla. Tai tilaa PCS:ltä kirjekuoressa kotiin kannettuna.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: DP:n irroitus
Kuparisia en ole itse nähnyt, ainoastaan kuparoituja kiinnipalamisen estämiseksi. Jos merkkitiskin hinnat nostavat hiukset pystyyn niin esim. Motonetistä löytyy tällä hetkellä Helsingistä, Vantaalta, Oulusta ja Kotkasta sekä Porista kohtuuhintaista pakosarjan pinnapulttisarjaa josta saa sosialisoitua tarvittavat epäkeskolukitteiset mutterit jotka ovat samalla M8*1,25 kierteellä kuin DP:n laipan kiinnityskin: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=25-1500
Tai sitten vaikkapa tuolta lukittuvat laippamutterit: http://www.nippelit.fi/1st/html/default ... e=showprod
Kuparointi ei ole välttämätön mikäli viitsii käyttää asennuksessa esim. alumiini- tai keraamista tahnaa.
Tai sitten vaikkapa tuolta lukittuvat laippamutterit: http://www.nippelit.fi/1st/html/default ... e=showprod
Kuparointi ei ole välttämätön mikäli viitsii käyttää asennuksessa esim. alumiini- tai keraamista tahnaa.
Re: DP:n irroitus
Löysin mutterit ja vieläpä nuo kuparoidut kun älysin mennä Joensuun Moottorikoneistamolle(Tammer Diesel). Ei löytynyt pulttiliikkeestä noita lukittuvia laippamuttereitakaan
Vaatiikos tuo DP:n irroitus ja asennus apumiehen vai onnistuuko yksinään?
Vaatiikos tuo DP:n irroitus ja asennus apumiehen vai onnistuuko yksinään?
# 5930
Re: DP:n irroitus
Ainakin B202:n tapauksessa onnistuu yksinään eikä pitkässä B234:ssa muistaakseni aivan kaameita eroja tuon suhteen ole, joten eiköhän se tuossakin onnistu.
Suosittelen tunkkaamaan autoa ylöspäin tai vielä mieluummin ettimään nosturipaikan. Ekaan tonnariin tuli DP vaihdettua ilman tunkkia ja takaliitoksen operointi oli kieltämättä hivenen ahdasta .
Suosittelen tunkkaamaan autoa ylöspäin tai vielä mieluummin ettimään nosturipaikan. Ekaan tonnariin tuli DP vaihdettua ilman tunkkia ja takaliitoksen operointi oli kieltämättä hivenen ahdasta .
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: DP:n irroitus
Asennuksessa kannattaa varmistaa että putki jää riittävän kauas auton pohjasta, ettei tarvi kolinoiden takia asennella uudestaan. Saabin korjaamokäsikirja neuvoo laittamaan Xcm paksun puupalikan putken ja pohjan väliin.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: DP:n irroitus
Jos sen saman DP:n ottaa irti ja laittaa takaisin niin ei sitä varmaankaan kovin väärin voi asentaa..ilmeisesti ymmärsin ainakin itse et putkistoa ollaan vaan käyttämässä irti,eikä rakentamassa uutta DP:ia..vai voiko se kiristäessä kääntyä vinoon jos ei esim. sillä puupalikalla tue putkea?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-