Mulla on 9000cs vm.92 2,3 automaatti, tuli hankittua vasta ja myyjä sanoi , että on vaihdettu kasetti joskus.
No nyt haluaisin varalle hankkia kasetin , niin punaisia on tarjolla, mutta nyt paikoillaan musta, käykö punainen tuohon ,vai tartteko olla musta?
Sytytyskasetti
Re: Sytytyskastti
Tarttis olla punainen.
Ei se musta kuitenkaan maailmanloppu ole, etenkään vakiovireisessä.
Ei se musta kuitenkaan maailmanloppu ole, etenkään vakiovireisessä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Sytytyskasetti
Tyhmänä kysyn; mikä mustan ja punasen varsinainen ero?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Re: Sytytyskasetti
Punaisen kasetin kipinä muodostetaan tyristorin avulla tasavirtakipinäksi, ja mustan kipinä taas triacin avulla vaihtovirtasellaiseksi ja tämän jälkimmäisen kipinän kestoaika on noin kolme kertaa pidempi. Lisäksi kasettien liipaisunopeudessa ja nakutustunnistuksen ionisaatiomittauksessa on eroja.
Re: Sytytyskasetti
Eli kumpi on parempi? Olen kuullut noita mustia käytettävän viritys käytössä T5 koneissa. Parempi käynti kierroksilla isoilla ahdoilla ja ei pätki.. Vaikö?
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: Sytytyskasetti
Parempi laittaa se kasetti, joka autoon on tarkoitettu.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Sytytyskasetti
Meikäl oli jonkun aikaa musta kasetti tossa NG900:ssa kiinni (10-20tkm). Softa on stage 3. Vanhahko musta kasetti alkoi sitten lopultakin pätkimään ykköspytyn osalta kovemmilla ahdoilla, joten hylkäsin sen ja hain uuden punaisen kasetin tilalle. En huomannu vaihdon jälkeen muuta eroa, kuin että kaikki pytyt ovat taas pelissä koko ajan. Ahtaa samalla tavalla tasaisesti eikä esiinny tosiaankaan mitään pätkimisiä. Jostain lueskelin lähiaikoina että T5-softaa olis hyvä vähän rukata jos käyttää mustaa kasettia juurikin Minutemanin mainitseman erilaisen nakutustunnistuksen takia.lepisto89 kirjoitti:Eli kumpi on parempi? Olen kuullut noita mustia käytettävän viritys käytössä T5 koneissa. Parempi käynti kierroksilla isoilla ahdoilla ja ei pätki.. Vaikö?