Sytytyskasetti

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Rare
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 11:44
Paikkakunta: Kalajoki

Sytytyskasetti

Viesti Kirjoittaja Rare »

Mulla on 9000cs vm.92 2,3 automaatti, tuli hankittua vasta ja myyjä sanoi , että on vaihdettu kasetti joskus.
No nyt haluaisin varalle hankkia kasetin , niin punaisia on tarjolla, mutta nyt paikoillaan musta, käykö punainen tuohon ,vai tartteko olla musta?
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Sytytyskastti

Viesti Kirjoittaja Jope »

Tarttis olla punainen.

Ei se musta kuitenkaan maailmanloppu ole, etenkään vakiovireisessä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1811
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: Sytytyskasetti

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Tyhmänä kysyn; mikä mustan ja punasen varsinainen ero?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Sytytyskasetti

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Punaisen kasetin kipinä muodostetaan tyristorin avulla tasavirtakipinäksi, ja mustan kipinä taas triacin avulla vaihtovirtasellaiseksi ja tämän jälkimmäisen kipinän kestoaika on noin kolme kertaa pidempi. Lisäksi kasettien liipaisunopeudessa ja nakutustunnistuksen ionisaatiomittauksessa on eroja.
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Sytytyskasetti

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Eli kumpi on parempi? Olen kuullut noita mustia käytettävän viritys käytössä T5 koneissa. Parempi käynti kierroksilla isoilla ahdoilla ja ei pätki.. Vaikö?
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Sytytyskasetti

Viesti Kirjoittaja Jope »

Parempi laittaa se kasetti, joka autoon on tarkoitettu.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Sytytyskasetti

Viesti Kirjoittaja karg »

lepisto89 kirjoitti:Eli kumpi on parempi? Olen kuullut noita mustia käytettävän viritys käytössä T5 koneissa. Parempi käynti kierroksilla isoilla ahdoilla ja ei pätki.. Vaikö?
Meikäl oli jonkun aikaa musta kasetti tossa NG900:ssa kiinni (10-20tkm). Softa on stage 3. Vanhahko musta kasetti alkoi sitten lopultakin pätkimään ykköspytyn osalta kovemmilla ahdoilla, joten hylkäsin sen ja hain uuden punaisen kasetin tilalle. En huomannu vaihdon jälkeen muuta eroa, kuin että kaikki pytyt ovat taas pelissä koko ajan. Ahtaa samalla tavalla tasaisesti eikä esiinny tosiaankaan mitään pätkimisiä. Jostain lueskelin lähiaikoina että T5-softaa olis hyvä vähän rukata jos käyttää mustaa kasettia juurikin Minutemanin mainitseman erilaisen nakutustunnistuksen takia.
Vastaa Viestiin