9000 vm.-98 2.0t Magneettiventtiili
9000 vm.-98 2.0t Magneettiventtiili
Eli hain tuolta Vähämaan autopalvelusta mankkuvenan ja heti ilmeni ongelmia. Vena on siis alkuperäinen T5 , mutta kun antaa kaasua lappu lattiassa, alkaa 2500-3500rpm aikana kauhea nykiminen eikä ota enempää kierroksia ennenkuin laskee kaasun. Pintakaasulla keräilee huippuja mukavasti ja kiihtyy hyvin sekä ottaa ne kierrokset tappiin asti mutta silloin tällöin kanssa nykii ja pätkii. Ei siis ihan tyydytä, että ihan tuore alkuperäinen osa heti v*ttuilee Haussa en löytänyt tyydyttävää vastausta vaikka en kaikkia reilua 200 viestiä lukenut.
Voiko vika olla siinä, että pata ei saa soppaa tarpeeksi vai onko se venttiili jo valmiiksi rikki? Auto on siis 98 tonnari matalapaine turbolla eli sen 150 laiskaa hummaa. Kovasti lupaili kivoja lähtöjä kun vähän antoi kaasua (: mutta heti kun kunnolla kengittää alkaa siellä kierrosalueella nykimään ja hymy hyytyi heti. APC sulakkeen kun otti pois ongelma katosi (samoin se hymy) , sitä W letkua en ole irti ottanut ja kokeillut kun ei ahtopainemittaria ole ja mun persdyno ei osaa kertoa paineita DI kasetti on uusi musta T7 voiko se olla sen vika, entisellä omistajalla on alkuperäinen vielä tallella ja antaisi vielä luvan kokeilla sillä, mutta ei turhaan viitsi ajella jos ei vika siinä ole, jos ei muita konsteja/syitä ole niin käyn senkin vielä kokeilemassa.
Auttakaa tyhmää mäessä, älkää mäen juurella.
Voiko vika olla siinä, että pata ei saa soppaa tarpeeksi vai onko se venttiili jo valmiiksi rikki? Auto on siis 98 tonnari matalapaine turbolla eli sen 150 laiskaa hummaa. Kovasti lupaili kivoja lähtöjä kun vähän antoi kaasua (: mutta heti kun kunnolla kengittää alkaa siellä kierrosalueella nykimään ja hymy hyytyi heti. APC sulakkeen kun otti pois ongelma katosi (samoin se hymy) , sitä W letkua en ole irti ottanut ja kokeillut kun ei ahtopainemittaria ole ja mun persdyno ei osaa kertoa paineita DI kasetti on uusi musta T7 voiko se olla sen vika, entisellä omistajalla on alkuperäinen vielä tallella ja antaisi vielä luvan kokeilla sillä, mutta ei turhaan viitsi ajella jos ei vika siinä ole, jos ei muita konsteja/syitä ole niin käyn senkin vielä kokeilemassa.
Auttakaa tyhmää mäessä, älkää mäen juurella.
Rumat ne vanteilla koreilee.
Re: 9000 vm.-98 2.0t Magneettiventtiili
Suositeltavaa olisi siirtyä käyttämään T7 venttiiliä.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 34&start=0&
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 34&start=0&
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: 9000 vm.-98 2.0t Magneettiventtiili
Eli siis ihan suoraan vaan T7 ja vie ton vanhan takas tiskille?
E: Osa on siis nyt noin tunnin ajettu.
E: Osa on siis nyt noin tunnin ajettu.
Rumat ne vanteilla koreilee.
Re: 9000 vm.-98 2.0t Magneettiventtiili
T7 on huomattavasti halvempi ja luotettavampi. Pientä näpertämistä vaatii ecuun. Ohjeet tuolta topicista. Jos ei kolvi pysy kädessä niin foorumilta löytyy varmasti useampikin henkilö joka korvausta vastaan tuon toimenpiteen voi suorittaa.
Onko autossa ahtomittaria? Ettei vetäisi jostain syystä ahtoja fuelcuttiin asti?
Onko autossa ahtomittaria? Ettei vetäisi jostain syystä ahtoja fuelcuttiin asti?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: 9000 vm.-98 2.0t Magneettiventtiili
Vikakuvaus vastaa kyllä selvästi sytkäkasettivikaa.
Onko siis niin että sulla on täyspainesofta/stage vaikka 2.0t viittaakin matalapaineen nimeämissääntöihin ? Ja lisäksi puhut että auto on 150 heppainen matalapainemalli, niissähän ei magneettiventtiilillä pelkästään tee yhtään mitään ilman softamuutoksia !
Onko siis niin että sulla on täyspainesofta/stage vaikka 2.0t viittaakin matalapaineen nimeämissääntöihin ? Ja lisäksi puhut että auto on 150 heppainen matalapainemalli, niissähän ei magneettiventtiilillä pelkästään tee yhtään mitään ilman softamuutoksia !
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9000 vm.-98 2.0t Magneettiventtiili
Taitaa paukkua boost cutille kun on lpt softaan tökätty mankkuvena kii.... jossain 0.7 barin kohdilla katkee meno ku kanan lento.
Re: 9000 vm.-98 2.0t Magneettiventtiili
Mut kun ei noissa lpt softissa ole ahtopyyntinä kuin 0,5 bar ....
Tosin, jos tosiaan mankkuvena on jumissa tai jos hukkaportin paineletku puuttuu niin kyllähän se ryntää melko nopeasti ahdoille ja fuelcuttiin....
Tosin, jos tosiaan mankkuvena on jumissa tai jos hukkaportin paineletku puuttuu niin kyllähän se ryntää melko nopeasti ahdoille ja fuelcuttiin....
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9000 vm.-98 2.0t Magneettiventtiili
Jos sattuu 3" rööri oleen ahtimelta asti niin FC paukkuu lpt:n softalla kevyesti. DP auttaa ahtojen nousussa aika paljon vaikka painekello on oikein säädetty.vesa67 kirjoitti:Mut kun ei noissa lpt softissa ole ahtopyyntinä kuin 0,5 bar ....
Tosin, jos tosiaan mankkuvena on jumissa tai jos hukkaportin paineletku puuttuu niin kyllähän se ryntää melko nopeasti ahdoille ja fuelcuttiin....
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: 9000 vm.-98 2.0t Magneettiventtiili
Eikös sytkäkasetti pitänyt olla punainen näissä? Musta ei toimi?
9000 2.0t A -98
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
Re: 9000 vm.-98 2.0t Magneettiventtiili
Ei kyllä juuri käynyt ollenkaan mielessä että ton venttiilin kanssa pitää olla täyspainesen/viri softa, kun nykyinen on siis se lpt. Ecu ei kovin pahassa paikassa näytä olevan eli nyt sitten vaan jostain bittineroa ohjelmoimaan.
Pelkän OBD:n kauttahan tämä ei onnistunut, näin olen kuullut ? (korjatkaa jos olen väärässä)
Pelkän OBD:n kauttahan tämä ei onnistunut, näin olen kuullut ? (korjatkaa jos olen väärässä)
Rumat ne vanteilla koreilee.
Re: 9000 vm.-98 2.0t Magneettiventtiili
Kyllä se toimii mutta ei ole tehtaan mielestä suositeltavaa...vai miten tuo nyt muotoilisinimismies kirjoitti:Eikös sytkäkasetti pitänyt olla punainen näissä? Musta ei toimi?
Emme korjaajerkkeri kirjoitti: Pelkän OBD:n kauttahan tämä ei onnistunut, näin olen kuullut ? (korjatkaa jos olen väärässä)