Ilmastointi ja lukko ok Soitinasiaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
arcti
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 21:35
Paikkakunta: Kokkola

Ilmastointi ja lukko ok Soitinasiaa

Viesti Kirjoittaja arcti »

Tulipa tässä vaihdettua satkulaisesta tonnarikerhoon.
Elikkäs tuli hommattua tommonen :saab: 9000 CSE vm.1997 Jubilee
Sitten itse asiaan:
Automaatti-ilmastointi puhaltaa vain ja ainoastaan kuumaa ja sitä tuleekin sitten riittävästi näille keleille, vaikka sammuttaakin koko järjestelmän ja sulkee luukut. Kalibrointia on kokeiltu eikä vaikutusta. Mitä vikamahdollisuuksia säätömoottorin lisäksi ja mistä kannattaa aloittaa etsimään vikaa, kun autossa on airbag myös apparilla? Haulla löysin puhetta että jostain "akvaariosta" näkisi onko säätövipu rikki mutta selostakaa tyhmälle missä on "akvaario"?

Toisena vikana/ominaisuutena on keskuslukituksen toimiminen satunnaisesti. Ilmeisesti jonkinmoinen "ominais" vika? Missä se boxi sijaitsee josko vaikka tarkistaisi ne tinaukset?
Viimeksi muokannut arcti, Ma Syys 24, 2012 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
| 9-5 2.3T Sedan Vector 2006 "viirusilmä"|
| 9000 CSE Jubilee 1997 *myyty*|
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ilmastointi ja keskuslukko ongelmaa

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Suora lainaus UKT:sta jota nyt kannattaa lukea muutenkin:

Keskuslukon boksi löytyy kuskin jalkatilasta, musta neliskanttinen pitkulainen boksi, jonka päässä liitin.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ilmastointi ja keskuslukko ongelmaa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Akvaario on tulipellin etupuolella oleva tila (tulipellin ja karvaverhoillun wannabetulipellin välissä). Konepelli ylös ja tuulilasin edessä on muovilevy/lätyskä/koriste koko auton leveydeltä, jonka läpi tulee pissapojan letku. Kiinni jokusella ööö olisko 8mm pultilla. Se irti, niin alla on "akvaario", jossa sijaitsee kaikkea roinaa ja johon on myös mm. helppo piilottaa jenkkavehkeiden virtapiuha. Se rännin syöksytorvi voi ahdistaa irrottamista, mutta ei siitä kannata liikaa stressiä ottaa.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Ilmastointi ja keskuslukko ongelmaa

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Ei se torvi siinä hirveemmin kyllä ahdista et ei siitä pelkoa. Ite just koko systeemin pois ottaneena tosta varaosakatiskasta.. Jos tarvetta tolle keskuslukon boksille niin yyveetä vaan..
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Ilmastointi ja keskuslukko ongelmaa

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Siitä höyrystimen ja puhaltimen välistä pääsee näkemään lämmönsäätövivun ja siihen tulevan vaijerin. Muistaakseni lämpimimmässä asennossa sisällä, joka vaikeuttaa vaijerin irroitusta vivusta, jolloin saisi käsin käännettyä vivun esim.keskiasentoon, jolloin ei ole niin kuuma, operointiin tarvitsee pitkävartiset pihdit. Säätömoottoreihin pääsee käsiksi irroittamalla kojelaudan kannen.
Torvesta tuli mieleen, että tuossa omassani se ei ole paikallaan, mihin lie tippunut.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Ilmastointi ja keskuslukko ongelmaa

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Niin, tarkista se sisäilman haistelijan kunto siitä kojelaudasta ilmastoinnin ohjainyksikön vasemmalta puolelta, jos kovin likainen ei toimi oikein ja siksi kuumalla.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
arcti
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 21:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ilmastointi ja keskuslukko ongelmaa

Viesti Kirjoittaja arcti »

Täytyy koittaa ottaa toi sisäanturi irti ja puhdistella, mutta jos siinä olisi vika niin eikös lo asennossa pitäisi silti tulla kylmää? Mites onko normaalia että kojelaudassa jokin jää raksuttamaan sammutuksen jälkeen muutamaksi minuutiksi? Pitäisikö sen puhaltaa johonkin sen raksutuksen aikana, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin...

Ja mitenkäs kun oli takaparkin polttimo rikki ja vaihdoin uuteen niin nyt startin jälkeen tossa piktogrammissa palaa jotkin merkkivalot takapäässä ja sammuvat sitten myöhemmin. Rikkinäisellä polttimolla ne jäi palamaan kokoajaksi?
| 9-5 2.3T Sedan Vector 2006 "viirusilmä"|
| 9000 CSE Jubilee 1997 *myyty*|
Mijupa
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 13:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Ilmastointi ja keskuslukko ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Mijupa »

itellö tekee piktogrammi samaa käynnistäessä mutta sammuu kun painaa jarrupoljinta! varmaan joku tarviketunnistin itellä siellä!:D
Jäsen# 5674

9000 2.3t -90
BMW 320i Touring -02
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Ilmastointi ja keskuslukko ongelmaa

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Jarruvalot testautuvat vasta poljinta painettaessa, siksi palavat käynnistyksen jälkeen, jos jarrua ei paineta.
Rutina kojelaudassa tulee todennäköisesti siitä sisäilmantunnistimesta. Pyörii jonkin aikaa sammutuksen jälkeen.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Ilmastointi ja keskuslukko ongelmaa

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Toimiiko takaikkunoiden puhallus sammutuksen jälkeen? Kuuluisi puhaltaa 5-10min sammutuksen jälkeen..ohjelmoitu paneeliin näin..
Viallinen acc3 paneeli tekee myös häiriötä vaikkei vikakoodia näytäkään..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmastointi ja keskuslukko ongelmaa

Viesti Kirjoittaja jus »

Olisiko sittenkin näin:

Virrankatkaisun jälkeen kuuluu sisäilman lämpöanturin puhaltimen jäädä toviksi pyörimään.

Takaovipuhaltimien kuuluu pysähtyä heti virrankatkaisusta, viallinen ACC-ohjauspaneli voi aiheuttaa ovipuhaltimien päälle jäämisen.
TolTuo
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 12:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: Ilmastointi ja keskuslukko ongelmaa

Viesti Kirjoittaja TolTuo »

Mijupa kirjoitti:itellö tekee piktogrammi samaa käynnistäessä mutta sammuu kun painaa jarrupoljinta! varmaan joku tarviketunnistin itellä siellä!:D

Tässä on kaksi versioo jarruvaloista. Musta tunnistuslaatikko ja valkoinen laatikko. Ainakin CD mallissa mulla on toiminut molemmat, muistelen että valkoisella piti painaa poljinta että hävisi piktogrammista. Mustalla ei tarvii mitää painella. Ainoa ero näissä on lisäjarruvalon navalla
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
arcti
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 21:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ilmastointi ja keskuslukko ongelmaa

Viesti Kirjoittaja arcti »

Testasin tossa että takalasien puhaltimet toimii ja sammuu kun sammuttaa auton. Varmaan viikonloppuna tutkin tuota lämmönsäätöä ja tinailen keskuslukituksen uusiksi. Piktogrammi näytti kanssa sammuttavan valon kun painoin jarrua, joten sekin on ok. Onko etutuennan taaempi pusla symmetrinen kun vaihdoin sen ja huomasin että toisellapuolella oli eripäin eli toisessa on avoin kumipää eteen ja toisessa taakse?

Mukavasti muuten aktiivista porukkaa tonarifoorumilla, joten kiitos siitä.
| 9-5 2.3T Sedan Vector 2006 "viirusilmä"|
| 9000 CSE Jubilee 1997 *myyty*|
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmastointi ja keskuslukko ongelmaa

Viesti Kirjoittaja jus »

Etualatukivarren takapusla kuuluu asentaa umpisivu etupuolelle kohti tukivartta, avoin sivu taakse mutterin puolelle.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Ilmastointi ja keskuslukko ongelmaa

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

jus kirjoitti:Olisiko sittenkin näin:

Virrankatkaisun jälkeen kuuluu sisäilman lämpöanturin puhaltimen jäädä toviksi pyörimään.

Takaovipuhaltimien kuuluu pysähtyä heti virrankatkaisusta, viallinen ACC-ohjauspaneli voi aiheuttaa ovipuhaltimien päälle jäämisen.
Niin en nyt satavarma ole asiasta..V6 tonnarissa teki niin et jäi aina puhaltamaan taka-ikkunoille..viallisella paneelilla ei jäänyt,mut ohjekirja sanoi et kuuluu puhaltaa ajon jälkeen ikkunoiden huurtumisen estämiseksi..

Uudella paneelilla sen tekikin,muistaakseni 8min puhalti ja sit sammui..luulin et vika päällä,näin manuaali kertoi..voi sen varmaan ohjelmoida pois jos haluaa et akku pysyy ainakin paremmin varauksessa..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin