Trionicille tuleva jännite heittelee

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Trionicille tuleva jännite heittelee

Viesti Kirjoittaja marg3 »

Akulta jännitettä mitattaessa se on stabiili, 13,7v muistaakseni. Edu ja torquen jännitenäyttö taasen vaihtelee 12,5-13,8v välillä jatkuvasti. Lisäksi auto käy huonosti tyhjäkäyntiä kylmänä.


Lisäksi sammuilee välillä kylmänä kun lähtee liikkeelle.

Eculle tuleva jännite ilmeisesti vaikuttaa miten bensaa suihkutetaan moottoriin. Trionicin lämpötila-anturi on vaihdettu. Mittariston lämpömittari on kuollut mikä aiheuttaa sen että flekti pyörii jatkuvasti.

Mistä pystyisi mittailemaan trionicille tulevaa jännitettä? Vikakohteista saa vinkkailla
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Trionicille tuleva jännite heittelee

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Trionicissa on kompensointi jännitteen muutoksille. Se mittariston lämpömittari on oma piirinsä, eikä vaikuta mihinkään. Tuon ikäisessä flektin ohjaus tulee trionicista muistaakseni. En kyllä keksi miten jännite voi noin heitellä, ellei jossain ole katkosta?
M97CSB234EFM57001 RE85
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Trionicille tuleva jännite heittelee

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kyllä se heittelee jos akku on jo huonontunut ja kuormia menee päälle, ilmastoinnin kompressori, kaukovalot tms.
Mutta ei todellakaan vaikuta ecun toimintaan, sylttysysteemin käyttöjännite on 5V reguloitu joten pikku akkujännitteen notkahdus ei tunnu missään.

Canlogia/techillä katsomaan antaako joku anturi puutaheinää tai muuten omituista paramatria pukkaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: Trionicille tuleva jännite heittelee

Viesti Kirjoittaja puu »

Kyllä se sytkäkin alkaa pätkiä kun antaa hehkuvikaiselle mersulle apuvirtaa ja jännitteet notkahtaa 7 volttiin. ;)
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Trionicille tuleva jännite heittelee

Viesti Kirjoittaja jus »

Voi myös kokeilla paljonko jännite-eroa on laturin, startin ja akun plusnavan välillä kun on iso sähkökuorma päällä. Samoin akun miinusnavan ja rungon välillä. Huonot kaapelit voi aiheuttaa harmia vaikka akku olisikin OK.

Miten Torque saa jännitelukeman, tuleeko se datana väylästä, vai mittaako OBD-pulikka vaan sen jännitteen liittimestä sillä tarkkuudella kuin sattuu kulloinkin saamaan?

Kokeile puhdistaa maadoituspiste akun vieressä ja kuskin kaiutinritilän alla.
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Re: Trionicille tuleva jännite heittelee

Viesti Kirjoittaja marg3 »

Torquesta en tiedä mutta samoja lukemia näyttää kuin EDU. Lukema ei siis pysy hetkeäkään samana vaan vaihtelee jatkuvasti. Parkissa kun mittasin akulta jänniteen niin samalla vahtasin puhelimesta torquella jännitettä ja se heittelee.

Akun alla oleva piste on putsailtu ja se näytti olevan ok. Kylmänä tosiaan sammuu helposti kun lähtee liikkeelle ja tyhjäkäynti seilaa sellasta 500-800rpm.

Torquella kattelin lämpötiloja joten lämpötila-anturi toimii. Eli antaako Trionicille lämpötilatiedon se imusarjan alla oleva anturi ja flektiä ohjaa toi kannen päässä oleva anturi? Jos imusarjan alla oleva anturi ei toimisi niin eihän Trionic voisi tietää jäähdytinnesteen lämpötilaa? Ja jos mittariston lämpömittarissa on eloa niin flekti ei pyöri 24/7.
Vastaa Viestiin