Nykyiseen tonnariin 2,3 turbo -95 on hakusessa lisätehoa. Tällä hetkellä on kiinni Speedpartsin Stage 4. Kysymyksiä on paljon ja sopivia osiakin voi tarjota.
Tällä hetkellä on kiinni Specin stage 2 kytkin, jonka pitäisi kestää. Vaihdelaatikko on hyvä, mutta kaipa tuo sulakkeeksi muodostuu. Mihinkähän vääntö kannattaisi rajoittaa, että vakiolaatikko kestäisi pitempään?
Kysyn kuitenkin moottorin kestosta. Tarkoitus ei ole vaihtaa nokka-akseleita eikä välttämättä peltipakosarjaakaan, vaan tarkoitus on pitää peruskone ihan vakiona, luultavasti.
Minkälaisia tehoja tuosta moottorista saa turvallisesti? Minkälainen kombinaatio olisi hyvä?
Löytyykö kiinacoolereita bolt on kokoisina? Olisiko viisaampaa panostaa laatuun tässä tapauksessa? Kyllä auton muokkaaminenkin onnistuu, jos vain hyvä cooleri löytyy. ja todistettavasti sopii ja ilmastointikin toimii edelleen.
Suuttimet ovat nyt vihreä, jotka tulivat Speedpartsin stage 4:n mukana. Kuinka korkealle noilla pääsee ilman, että menee laihalle? Olisiko etua tehon kannalta jos vaihtaisi niin isot suuttimet, että voisi vaihtaa etanoliin? Ainoastaan polttoainekuluissa säästämisen nimissä en meinaa etanoliin siirtyä.
Minkälainen ahdin sopisi katukäyttöön, jos hakee esimerkiksi yli 400 hv tehoja? Onko halpisahtimet aivan surkeita ja saako niihin edes osia? Pakosarjaa ei ensisijaisesti ole tarkoitus vaihtaa peltipakosarjaan, mutta ei se vaihtoehto ole pois suljettu.
Jos sopivia osia tarjoat niin yv tavoittaa.
Millä palikoilla kannattaisi lähteä lisätehoa hakemaan?
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Millä palikoilla kannattaisi lähteä lisätehoa hakemaan?
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Re: Millä palikoilla kannattaisi lähteä lisätehoa hakemaan?
Jos laatikosta kestävän haluat niin varmaan kannattaisi laittaa lukko sinne,normiloota alkaa olla jo aika kovilla yli 400nm väännöissä. Korjatkaa joku jos tuli mutua.
Todistettavasti mahtuu 600x300x76 kokoinen välijäähy menemään eikä tartte tehdä ilmastoinnille yhtään mitään paitsi kennoa siirtämään.
Todistettavasti mahtuu 600x300x76 kokoinen välijäähy menemään eikä tartte tehdä ilmastoinnille yhtään mitään paitsi kennoa siirtämään.
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Millä palikoilla kannattaisi lähteä lisätehoa hakemaan?
Semmonen perus 400hp setti varmaan ois että garretin 3071. Vakionokat riittää erittäin hyvin, niitä ei tartte vaihdella, Tonniset suuttimet ois varmaan viinan kanssa ok, tarttee kyllä tukevamman pumpun kun vakio.JiiVee kirjoitti:Nykyiseen tonnariin 2,3 turbo -95 on hakusessa lisätehoa. Tällä hetkellä on kiinni Speedpartsin Stage 4. Kysymyksiä on paljon ja sopivia osiakin voi tarjota.
Tällä hetkellä on kiinni Specin stage 2 kytkin, jonka pitäisi kestää. Vaihdelaatikko on hyvä, mutta kaipa tuo sulakkeeksi muodostuu. Mihinkähän vääntö kannattaisi rajoittaa, että vakiolaatikko kestäisi pitempään?
Kysyn kuitenkin moottorin kestosta. Tarkoitus ei ole vaihtaa nokka-akseleita eikä välttämättä peltipakosarjaakaan, vaan tarkoitus on pitää peruskone ihan vakiona, luultavasti.
Minkälaisia tehoja tuosta moottorista saa turvallisesti? Minkälainen kombinaatio olisi hyvä?
Löytyykö kiinacoolereita bolt on kokoisina? Olisiko viisaampaa panostaa laatuun tässä tapauksessa? Kyllä auton muokkaaminenkin onnistuu, jos vain hyvä cooleri löytyy. ja todistettavasti sopii ja ilmastointikin toimii edelleen.
Suuttimet ovat nyt vihreä, jotka tulivat Speedpartsin stage 4:n mukana. Kuinka korkealle noilla pääsee ilman, että menee laihalle? Olisiko etua tehon kannalta jos vaihtaisi niin isot suuttimet, että voisi vaihtaa etanoliin? Ainoastaan polttoainekuluissa säästämisen nimissä en meinaa etanoliin siirtyä.
Minkälainen ahdin sopisi katukäyttöön, jos hakee esimerkiksi yli 400 hv tehoja? Onko halpisahtimet aivan surkeita ja saako niihin edes osia? Pakosarjaa ei ensisijaisesti ole tarkoitus vaihtaa peltipakosarjaan, mutta ei se vaihtoehto ole pois suljettu.
Jos sopivia osia tarjoat niin yv tavoittaa.
3071 saa jotenkin askarreltua vakiopakosarjaan, mutta tosiaan tarvii askartelua.
Yks vaihtoehto on ettiä vanhan tonnarin T3 laippanen pakosarja ja ja siihen sitten joku sievä ahdin HX35? tms. Downpipe menee joka tapauksessa uusiksi.
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Millä palikoilla kannattaisi lähteä lisätehoa hakemaan?
tuo vääntö 400 nm pitäisi löytyö nytkin, mutta en kovin paljon ole kenkää antanutkaan. Ilmastoinnin kennon siirtäminen on varsin kohtuullinen vaiva.saba90 kirjoitti:Jos laatikosta kestävän haluat niin varmaan kannattaisi laittaa lukko sinne,normiloota alkaa olla jo aika kovilla yli 400nm väännöissä. Korjatkaa joku jos tuli mutua.
Todistettavasti mahtuu 600x300x76 kokoinen välijäähy menemään eikä tartte tehdä ilmastoinnille yhtään mitään paitsi kennoa siirtämään.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Millä palikoilla kannattaisi lähteä lisätehoa hakemaan?
riittäisiköhän nuo vihreät suuttimet 400 hv jos bensalla ajelee? Jos suurentamaan lähtee niin voisihan sitä ne tonniset ostaa. Ei kai siitä haittaakaan voi olla.JouniCSE kirjoitti:Semmonen perus 400hp setti varmaan ois että garretin 3071. Vakionokat riittää erittäin hyvin, niitä ei tartte vaihdella, Tonniset suuttimet ois varmaan viinan kanssa ok, tarttee kyllä tukevamman pumpun kun vakio.JiiVee kirjoitti:Nykyiseen tonnariin 2,3 turbo -95 on hakusessa lisätehoa. Tällä hetkellä on kiinni Speedpartsin Stage 4. Kysymyksiä on paljon ja sopivia osiakin voi tarjota.
Jos sopivia osia tarjoat niin yv tavoittaa.
3071 saa jotenkin askarreltua vakiopakosarjaan, mutta tosiaan tarvii askartelua.
Yks vaihtoehto on ettiä vanhan tonnarin T3 laippanen pakosarja ja ja siihen sitten joku sievä ahdin HX35? tms. Downpipe menee joka tapauksessa uusiksi.
Askartelu ei haittaa kunhan tiedän mitä teen. Kuinka vanhoista tonnareista tuota T3 laippasta pakosarjaa löytyy? Pitkälohko? Downpipen muokkaamisen kanssa usko pärjääväni kyllä.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB