Tonnari ostettu
Tonnari ostettu
Tuollaisen kävin hakemassa:
http://www.nettiauto.com/saab/9000/4987655
Parempia kuvia otan jahka saan auton pestyä ja vahattua.
Kaikki toimii, paitsi analoginen kello.
10 vuotta og 900s ajaneena ei voi kuin hämmästellä miten hienon kyydin tuollainen antaa, vaikkakin alla on peltivanteet ja loppuunajetut kitkarenkaat. Vanteet ja renkaat saa hankittua tosin jo tällä viikolla.
Ja kesäksi sitten se 17" ?
http://www.nettiauto.com/saab/9000/4987655
Parempia kuvia otan jahka saan auton pestyä ja vahattua.
Kaikki toimii, paitsi analoginen kello.
10 vuotta og 900s ajaneena ei voi kuin hämmästellä miten hienon kyydin tuollainen antaa, vaikkakin alla on peltivanteet ja loppuunajetut kitkarenkaat. Vanteet ja renkaat saa hankittua tosin jo tällä viikolla.
Ja kesäksi sitten se 17" ?
#2502
9000cs 2.0t -97
9000cs 2.0t -97
Re: Tonnari ostettu
Onnea hienosta valinnasta.
Onko DI-kasetti mustaa mallia vai mustaksi maalattu? Tonnarissa pitäisi olla punainen. Mustalla ei vissiin nakutustunnistus toimi ihan oikein(?)
Onko DI-kasetti mustaa mallia vai mustaksi maalattu? Tonnarissa pitäisi olla punainen. Mustalla ei vissiin nakutustunnistus toimi ihan oikein(?)
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Tonnari ostettu
Kysyin tätä Länsikeskuksen autohuollosta, vastaus oli että punaisen voi vaihtaa mustaan mutta ei toisinpäin.
Kuitenkin pitää vara kasetti ostaa, niin meinaan hommata sen punaisen..
Kuitenkin pitää vara kasetti ostaa, niin meinaan hommata sen punaisen..
#2502
9000cs 2.0t -97
9000cs 2.0t -97
Re: Tonnari ostettu
Asiallisen näkönen tonnari osuvalla värivalinnalla, hopea on ajaton väri.
Ei muutako onnea uudesta autosta!
Ei muutako onnea uudesta autosta!
9000 CD 2.3i -91 USA
9000 CD 2.3i -90 elinten luovuttaja
#5365
9000 CD 2.3i -90 elinten luovuttaja
#5365
Re: Tonnari ostettu
Jos se kello ei toimi niin ei tuota kannata pitää tai korjata, voin auttaa ja hakea ton pois satasella.
Oikeasti siistin näköinen peli tuolla ajelee vielä pitkään, ruostettakin näkyi vaan rekisterikilven ruuveissa.
Oikeasti siistin näköinen peli tuolla ajelee vielä pitkään, ruostettakin näkyi vaan rekisterikilven ruuveissa.
Re: Tonnari ostettu
Nyt on saatu auto huollettua perusteellisesti, ja talvirenkaat ( bridgestone noranza2 195/65 r15 ) on saatu alle directionals - vanteiden kera.
1400 km takana ja hyvin toimii.
Kesärengas asiakin järjestyi, 17*7 Svf racing on koko ja merkki. Kiitokset näistä nimimerkille pante62.
1400 km takana ja hyvin toimii.
Kesärengas asiakin järjestyi, 17*7 Svf racing on koko ja merkki. Kiitokset näistä nimimerkille pante62.
#2502
9000cs 2.0t -97
9000cs 2.0t -97
-
- "Aero"
- Viestit: 364
- Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19
Re: Tonnari ostettu
Hienon kiesin olet hankkinut. Itsekkin kun ajelin vuosia 99 ja og satkuilla ja vaihdoin tonnariin, niin voin sanoa, että tonnari kulkee kuin kiskoilla noihin edellisiin verrattuna. Mutta uskaltaako noita tonnareita noin vuodesta -93 eteenpäin ostaa? Ainakin minut on peloteltu aika perusteellisesti sillä tasapainoakselin ketjulla, joka tahtoo olla loppukäyttäjän kallis riesa. Samaa kai voi ajatella näistä loppuvuosien ng-satkuista, eli onko huoleni aiheellinen vai ei. Eli voisiko ajatella, että jos ostaa tonnarin -93-98 tai ng satkun, niin tänä päivänä melkein kannattaisi varmistua, että tuo ketju on poissa ettei vielä auton viimeisinä käyttövuosina joudu sitä vaihtamaan tai pahimmassa tapauksessa koko moottori leviä käsiin.
Re: Tonnari ostettu
Enemmänhän noita tasapainoketjuongelmia ole ollut enemmän noissa ennen vuotta 1994 tehdyissä 2,3-litraisissa moottoreissa eli "pitkälohkoissa". 1994-1998 lyhytlohkoissa taas on käsittääkseni paraneltu tasapainoketjun rattaiden metalliseosta. Näitä koneita ei sitten saakaan enää rikki kuin väärinvirittämällä.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Tonnari ostettu
Nyt on joku tainnut hieman liioitella tasapainoketjuasioissa! Omaan aeroon vuoskaks sitten vaihdatin kaikki rojut jakopäähän kun piti hieman meteliä. Olisko hiukan alle 400€ tullut maksamaan osineen. Ja eikös ne vanhemmat 2.3:t ollu niitä ongelmallisia? Siis ennen -93.
Edit: näemmä olin hidas. Ja vuoden pielessäkin vielä
Edit: näemmä olin hidas. Ja vuoden pielessäkin vielä
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
-
- "Aero"
- Viestit: 364
- Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19
Re: Tonnari ostettu
Mitenkäs ng satkun tasapainoakselin ketju? Ilmeisesti alkuvuoden vaparit ovat ilman tuota ketjua, mutta se ketju löytynee ainakin viimeisimpien vuosien ng-satkuista.
Re: Tonnari ostettu
On jokunen topicci, joka käsittelee myös ng900 ketjuongelmia, mutta ei se niin pommi ole. (En oikein itsekään tiedä mitä sen kanssa teen, kun tuolla allekirjotuksen ammeella on nyt menty se vajaa 200 tkm)Henna Makkonen kirjoitti:Mitenkäs ng satkun tasapainoakselin ketju? Ilmeisesti alkuvuoden vaparit ovat ilman tuota ketjua, mutta se ketju löytynee ainakin viimeisimpien vuosien ng-satkuista.
Anteeksi jos minunkin tekstini toisessa topicissa oli pelkoa herättelevä. Muista nyt kuitenkin se, että mitä enemmän luet niin sitä vainoharhaisemmaksi tulet. Se on ihan sama mitä merkkiä katot niin kaikki hajoaa käsiin nettijuttujen perusteella. Pidät kuitenkin sen mielessä, että kun ostat 20 vuotta vanhan kolmannesmillin tuupatun rotiskon, niin yksilöitä ne kaikki on. Ja vaikka kone kilahtaiskin, niin ei se maailmaa kaada. Varsinkin tonnarissa kuitenkin ihan hyvää kyytiä tarjolla (6v ja 90tkm suhde takana), kunhan ostat ahdetun.
Ajatellaan pahin skenaario. Öljynpainevalo syttyy kesken ajoa -> riksrakspoks. Rahaa palaa 500 - 1000e riippuen omista taidoista ja suhteista diy-remppaajiin. Sen jälkeen sulla on koneeltaan hyvä Saabbi ja nukut hyvät yöunet. Mutta mitä tolla 1000e edes saa?
Sytkäboksi 300e
Vakuutukset ja verot vuodeks ilman bonuksia 1000e molemmin puolin
Jokku harrastaa hydrauliikkaa eksoottisessa maassa pari viikkoa 2000 - 3000e
Talvinakit ("testivoittajat") 500e
Uus mankka, erkkasatsi, subi 1000e
Taksi kylille -> alottelut kylillä -> ruokaa -> baariin sisälle ja narikka ja juomat ja vokottelujuomat -> laskuhumalaruuat -> taksi kotiin 150e+++
Kuukauden opintotuki nettona maksimiasumislisällä 469,70e
Uus iPhone 700e
Katsastus, päästöt ja uusintanäyttö kalliis konttoris 100e
Tankkaus opiskelijavalosta korkkiin käyttäen ysikasia 100e
Lapsi 18v ajan 200 000e
Ja se kamalin totuus: Osta tonnin auto, se on tonnin auto vuoden päästä. 5t auto on 3t. Ja kympin auto on 5t... Tohon muutaman tonnin arvonalenemaan mahtuu jokunen isompiki remppa.
Jatka listaa mielessäsi, ja mieti uudestaan kuinka hyvin "satasien erä" sulautuu kokonaisuudessaan auton kuluihin. Toki vaarana on se, että dumppaat auton ja alat ajeleen taksilla. Mut jos hyvän yksilön löydät, niin osta pois ja nauti yhteisestä ajastasi in kanssa niin tallilla kuin tielläkin
Ja muista myös se, että Saabistit ovat ainoita, jokka kehtaavat itkeä paskasta ostoksestaan julkisesti nettifoorumilla. Korollakuskit ei käytä nettiä, mursumiehet on liian ylpeitä ja audistit maksaa kiltisti kaiken Visalla ja elävät ankeaa elämää yksinäisyydessään samalla peläten sitä, että jos vaihtaa hyvään Saabbiin niin elämä voisi olla ulkopuolisten silmissä entistä ankeampaa.
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ke Loka 31, 2012 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Tonnari ostettu
Poistit sitte hienot quotet Mutta kun sanoit kiitoksesi valaisevasta esimerkistäsi, niin kaikkien pessimistien pessimisti-isänä näen sinut siinä tilanteessa, joissa itsekin olet ollut.Henna Makkonen kirjoitti:...
Älä sitten ota vittuiluna, vaan huumorilla (mutta kuitenkin taidan olla oikeassa kokoajan)
Nyt alat hylkiin tonnaria, katseesi kääntyy ng900. Ku aikas luet sen pelottelutarinoita, siirryt kaikkine lapsentautipelkoinesi lukemaan pelotteluja og9-3:sta, ja pääset ihmettelemään kilahtavia T7 moottoreita. No ei se mitää, nostetaan budjettia ja alat katteleen huoletonta alumiinilohkoista ng9-3 ja törmäät paskoihin iskarin yläpäänlaakereihin, takapään bumerangeihin ja toimimattomaan keskuslukkoon. Kaikis näis on vikansa.
Ja itseeni viittasin tuolla alussa. Olen joutunut vaihdattamaan koneen tonnariin (nykyään vaihtaisin jo ite ku itseluottamus kasvanut). Kaikista vastoinkäymisistä huolimatta ostin sähkökattoisen paskan vm95 cabben hyväksyen kaikki pelottelutarinat. Tosin siitä en jaa kokemuksia vielä, kun ehdein ajaa vain muutaman tkm. Se kattokotelon räksätys kyllä siinä ilmeni kolmantena tai toisena iltana (mut ku oli lukenu pelottelut niin heti tiesi miten korjata ilmaiseksi) Ja viitatakseni Volvopiireihin niin eipä tuo S40 2.0t ole mikään ratakiskovolvojen jälkeläinen. Ovet ei pitäisi aueta talvella, alakerta ei kestä vakionakaan ja kaikkea sähkövikaa. Hyvin se vain on pelotteluista huolimatta pelannut... Kopkop pöytään...
Osta hyvä mies se loppupään tonnari. Hyvä auto se on Ja johki se budjetin raja on vedettävä, koska tonni lisää niin saisi aina paremman maailman tappiin saakka.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Tonnari ostettu
Ja aloittajahan oli...JP_Vette kirjoitti:Osta hyvä mies se loppupään tonnari.
Sori muttaHenna Makkonen kirjoitti:...
Niin ja tosiaan, omastakin autosta oli kyllä korkanneet ne tp-akselien rattaat ennen mun omistusaikaani. Itse onnistuin korkkaamaan koko koneen kun ahtimen hukkaportti jumitti melkein yhtä paljon kun meikäläisen aivot. Vaan nythän toi alkaa pikkuhiljaa olemaan kunnossa, pitäis varmaan myydä pois.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Tonnari ostettu
Mawerick kirjoitti:
Sori mutta
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Tonnari ostettu
No onhan se niin, että B202 on koeteltumpi kone, sekä halvempi ylläpitää ja jopa varmatoimisempi. Puuttuu sytkäkasetit ja tp-akselit, mikäli osaa ei ole se ei voi hajota.
Toki vikoja tuohon vanhaan koneeseenkin tulee, osat vaan ovat halvempi uusia, esim. sytytysjohtimet, puola, laturi.
Tällä hetkellä -96 mallinen tasapainoakseli-kone ja kyllähän sill varmasti sen 500 tonnia ajelee, kun mitä ilmeisemmin öljyjä on vaihdettu riittävän usein, siitähän se kaikki lähtee. Alkupään laiminlyönnit yleensä kostautuu myöhemmin. Kait ne viimeisemmät mallit ovat kuitenkin parhaita.
Toki vikoja tuohon vanhaan koneeseenkin tulee, osat vaan ovat halvempi uusia, esim. sytytysjohtimet, puola, laturi.
Tällä hetkellä -96 mallinen tasapainoakseli-kone ja kyllähän sill varmasti sen 500 tonnia ajelee, kun mitä ilmeisemmin öljyjä on vaihdettu riittävän usein, siitähän se kaikki lähtee. Alkupään laiminlyönnit yleensä kostautuu myöhemmin. Kait ne viimeisemmät mallit ovat kuitenkin parhaita.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls