2.3:sen imusarja 2.0 koneeseen?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

2.3:sen imusarja 2.0 koneeseen?

Viesti Kirjoittaja Japso »

Onko mitään esteitä/hyötyä tehdä tuommoinen vaihdos? Virtaako itse imusarja paremmin ja onko imuputkien ja kaasuläppäkoteloiden koolla eroja? Ja luonnollisesti turbosta kyse :) .
Foxbody turbo
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

2.3 imusarja

Viesti Kirjoittaja jani »

Siinä 2.3 imusarjassa on isommat kanavat mutta onnistuuhan se ajaa kanavat sopivan kokoiseksi . Justiinsa etsiskelin tietoa tuolta netistä kyseisistä kansi ja imusarja virityksistä mitä on tehty. Tulin siihen tulokseen että porttaan tuon 2 litrasen turbon kannen sopimaan tuohan imusajaan eli otan noin 2-3 milliä imukanavaa suuremmaksi . Samalla tulee kanavat muotoiltua paremmin virtaavammaksi. Muuten kiinnitykseltään tuo imusarja sopii koneeseen siitä kaasuläpästä en ole aivan 100 varma onko se suurempi kuin 2 litrasen pitää huomenna mittailla .
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Kiitoksia, tuo jelppasi jo kummasti :) . Melkein tuota vaihtas samalla vaivalla kannenkin suoraan 2.3:sta, kun se olis kuitenkin irroitettava porttausta varten. Vielä kun löytäs semmosen kannen jostain.
Foxbody turbo
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

Siinä onkin hommaa etsiä ehjä 2.3:sen kansi :lol:

Tuskan ja työn takana oli löytää tuollainen vähän aikaa takaperin :?
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

On niitä kansia aika vaikea saada . Nyt olisi tiedossa yksi josta on alakerta räjähtänyt tasapainoakseli leikannut kiinni. Pitää ottaa kansi irti ja katsoa onko ehjä.
TuomasJ
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:08
Paikkakunta: Oulu/Kaustinen

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

Kannattaa kysellä Veljekset Mäntykorvelta Kokkolasta. Puh.nro on
06-8301811. Siellä ne purkaa Saabbeja ja vois hyvinki löytyä, jos et ole jo kysellyt sieltä.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

:( mitä eroa on 2.0 ja2.3 kansissa minun mielestä ei mitään ja kansia saatavilla tosi paljon...
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

hetkinen.
eikös 2.0T kansi ole parempi aihio kun ruvetaan tekeen isojen poikien viri kantta?
jostakin muistan lukeneeni, en ole varma...
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Turbo S
"Turbo"
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 19:12

Viesti Kirjoittaja Turbo S »

ei se ole yhtään sen parempi koska kannet ovat samanlaisia :wink: :lol: :wink:
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Kovastippa nuo ainakin tuolla länsinaapurinkin puolella vaihtavat 2.3:sen kansia viritys mielessä 2.0 koneisiin...Kuuleman mukaan 2.3:sen kannessa olisi hivenen paremman muotoiset palotilat kuin 2.0 kannessa mutta tuo on tosiaankin kylillä kuultua ja voi olla pa*ka puhettakin!
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

jarska kirjoitti:Kovastippa nuo ainakin tuolla länsinaapurinkin puolella vaihtavat 2.3:sen kansia viritys mielessä 2.0 koneisiin...Kuuleman mukaan 2.3:sen kannessa olisi hivenen paremman muotoiset palotilat kuin 2.0 kannessa mutta tuo on tosiaankin kylillä kuultua ja voi olla pa*ka puhettakin!
Näinpä olen minäkin ymmärtänyt.
Foxbody turbo
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

Tonnarissa on kahta eri b 202 kansityyppiä eli on asymmetrisillä imukanavilla . Kannen valmistenumero on 752170. Tässä kannessa on irralliset öljynkiertoputket nokkalaakereille . Näitä kansia on 88 asti tonnareissa. Toinen kansi on varustettu symmetrisillä imukanavilla eli imukanavat ovat kumpikin saman kokoisia ja sen kannen numero on 9107376. Tästä kannesta on kahta eri mallia jossa vanhemmassa on irralliset öljyputket nokkalaakereille ja uudemman kannen öljykanavat on valussa. Sitten 212 mootori kannen numero 911535 eli 2.1 ruiskun kansi on samanlainen kuin 2,3 kansikin ja näistä kin on kahta eri versiota vanhempi virtaa kait vähemmän kuin uudempi versio tästä ei ole minulla speksejä mitä on uudemmassa parannettu . Varmaan kanavia ja 2,1 +2,3 kansissa on isommat imuventtiilit kuin 2,0 kansissa . Nokka-akseleita on näissä kansissa muutamia erinlaisia ja sen tarinan kerron kun saan lisää tietoa niistä.
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

85vm 202 koneessa taisi imunokka olla erinlainen kuin muissa 202 koneissa. Muistaakseni jotenkin niin, että venttiili aukeaa hieman aijemmin mutta toisaalta taas sulkeutuu aijemmin verrattuna muihin 202 koneiden imunokkiin. Aukioloaika sinällään taisi olla aikalailla sama kuin muissakin nokissa mutta siis vain hivenen aikaisemmin...Aika yksinkertaisesti sanottu mutta yksinkertainen on allekirjoittanutkin :lol:
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Herätelläämpäs vanhaa topiikkia.

Onkos joku vaihtanu 2litraseen tonttuun 2.3:sen kantta ja imusarjaa ja mitenkä vaikutti?

Tuota kanttahan on satkuissa käytetty menestykkäästi mutta onko ero tonnareiden 2.0 ja 2.3 imusarjoissa samaa luokkaa mitä satkuissa 2.1:sen ja 2.0:n?

Ja ennen kaikkea sopiiko noiden 2.3:sten imusarjat suoraan tuollaiseen vm.86:seen. Toi kansihan lyheni jossain vaiheessa että imusarjahan olisi varmaan hyvä olla myös tota vanhempaa.

Noita 2.3sen imusarjohan luulis olevan tyrkyllä kun porukat on noita kansia haalinu satkuihin ja halkinaisten tilalle.

"Tuon tonnarin virittäminen olis vain pykälien mukaan paljon vapaampaa mitä tuon vähäpäästöisen ässän"
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Älkää hyvät ihmiset tuhlatko harvoja ehjiä 2.3-litrasten kansia!

Saksan pojat rääkkää vanhoilla öljyillä meidän tuomien koneiden kannet haölki ja vaihtokuntoon, joten pitäähän meillekin jotain varaosia!

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin