Tonnarin moottorin vaihto, työmenetelmät

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Tonnarin moottorin vaihto, työmenetelmät

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Pitäisi nostaa moottori keulilta tehdä vähän temppuja ja sitten takaisin.
Tarkoitus ottaa moottori ja laatikko yhtenä klönttinä.

Meneekö niin, että imusarjan vois jättää paikalleen? Sen irrotus kun menee jo simät sidottuna. Mahtuuko olemaan vai tuleeko jotain ongelmia? Öljypaineanturin joutuu ilmeisesti kiertämään lohkosta irti, koska liitintä ei ola vaan piuhat katoaa isompaan nippuun. Öljyn täyttöputki voi myös aiheuttaa vähän haastetta.

Jos imusarjan jättää koneeseen niin miten sähköpiuhat riisutaan? Akvaarion puolella on iso liitin mutta osa tulee pidempää ilman liitintä?
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Tonnarin moottorin vaihto, työmenetelmät

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Nosta vaan koko pakettina imusarjoineen. Purat akvaariosta sen Trionicin liittimen ja sen toisen ison liittimen(harmaa), joka on ruuvilla kiinni. Kaikki mahtuu tulemaan siitä johtosarjan reiästä valetulipellissä. Öljynpaineanturin liitin pitäisi olla ihan normaali abikonaaras, mutta ei sitäkään tarvitse ruuvailla/irrotella vaan tulee johtosarjan mukana pois.

Matti

jk... vuosimalli voi toki vaikuttaa asiaan johtosarjan osalta, kyseessä on kuitenkin lyhytlohko. Parhaiten näet tilanteen, kun purat akvaariosta kaiken tarvittavan irti ja tarkastelet tilannetta sen jälkeen. Jos kaikki piuhat on niissä kahdessa isossa liittimessä, niin sitten vain konetta pois.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Tonnarin moottorin vaihto, työmenetelmät

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Itse olen tiputtanut etukelman kanssa alas eli laskenut trukkilavalle, jossa on pyörät ja sen jälkeen nostanut auton riittävän ylös. Ilmastoinnin osat jäävät autoon kiinni, mutta loput tulevat mukana.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Koskinen
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: La Touko 07, 2011 12:30
Paikkakunta: Imatra

Re: Tonnarin moottorin vaihto, työmenetelmät

Viesti Kirjoittaja Koskinen »

Helposti imusarjan kanssa, itse irroittelin kaikki sähköt vaan moottorin puolelta ja jätin akvaariosta kaikki paikalleen. Ei ollut pahakaan homma, konepeltiä en edes ottanut pois kun paketti mahtui nousemaan norsulla pellin ollessa paikallaan.

Jyri
Saab 9000 2.3T -95 Imola Red RE85
#5359 Jyri Koskinen
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: Tonnarin moottorin vaihto, työmenetelmät

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Kiitos kaikista vinkeistä

Taidan ottaa isot liittimet akvaarion puolelta, imusarjassa on muutenkin riittävästi nypittävää.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Tonnarin moottorin vaihto, työmenetelmät

Viesti Kirjoittaja wesku »

Riippuu lähinnä millaiset työvälineet käytössä. 2-pilarinosturilla on mielestäni mennyt kätevästi alakautta.
Vastaa Viestiin