Pitäisi nostaa moottori keulilta tehdä vähän temppuja ja sitten takaisin.
Tarkoitus ottaa moottori ja laatikko yhtenä klönttinä.
Meneekö niin, että imusarjan vois jättää paikalleen? Sen irrotus kun menee jo simät sidottuna. Mahtuuko olemaan vai tuleeko jotain ongelmia? Öljypaineanturin joutuu ilmeisesti kiertämään lohkosta irti, koska liitintä ei ola vaan piuhat katoaa isompaan nippuun. Öljyn täyttöputki voi myös aiheuttaa vähän haastetta.
Jos imusarjan jättää koneeseen niin miten sähköpiuhat riisutaan? Akvaarion puolella on iso liitin mutta osa tulee pidempää ilman liitintä?
Tonnarin moottorin vaihto, työmenetelmät
Tonnarin moottorin vaihto, työmenetelmät
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Tonnarin moottorin vaihto, työmenetelmät
Nosta vaan koko pakettina imusarjoineen. Purat akvaariosta sen Trionicin liittimen ja sen toisen ison liittimen(harmaa), joka on ruuvilla kiinni. Kaikki mahtuu tulemaan siitä johtosarjan reiästä valetulipellissä. Öljynpaineanturin liitin pitäisi olla ihan normaali abikonaaras, mutta ei sitäkään tarvitse ruuvailla/irrotella vaan tulee johtosarjan mukana pois.
Matti
jk... vuosimalli voi toki vaikuttaa asiaan johtosarjan osalta, kyseessä on kuitenkin lyhytlohko. Parhaiten näet tilanteen, kun purat akvaariosta kaiken tarvittavan irti ja tarkastelet tilannetta sen jälkeen. Jos kaikki piuhat on niissä kahdessa isossa liittimessä, niin sitten vain konetta pois.
Matti
jk... vuosimalli voi toki vaikuttaa asiaan johtosarjan osalta, kyseessä on kuitenkin lyhytlohko. Parhaiten näet tilanteen, kun purat akvaariosta kaiken tarvittavan irti ja tarkastelet tilannetta sen jälkeen. Jos kaikki piuhat on niissä kahdessa isossa liittimessä, niin sitten vain konetta pois.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Tonnarin moottorin vaihto, työmenetelmät
Itse olen tiputtanut etukelman kanssa alas eli laskenut trukkilavalle, jossa on pyörät ja sen jälkeen nostanut auton riittävän ylös. Ilmastoinnin osat jäävät autoon kiinni, mutta loput tulevat mukana.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Tonnarin moottorin vaihto, työmenetelmät
Helposti imusarjan kanssa, itse irroittelin kaikki sähköt vaan moottorin puolelta ja jätin akvaariosta kaikki paikalleen. Ei ollut pahakaan homma, konepeltiä en edes ottanut pois kun paketti mahtui nousemaan norsulla pellin ollessa paikallaan.
Jyri
Jyri
Saab 9000 2.3T -95 Imola Red RE85
#5359 Jyri Koskinen
#5359 Jyri Koskinen
Re: Tonnarin moottorin vaihto, työmenetelmät
Kiitos kaikista vinkeistä
Taidan ottaa isot liittimet akvaarion puolelta, imusarjassa on muutenkin riittävästi nypittävää.
Taidan ottaa isot liittimet akvaarion puolelta, imusarjassa on muutenkin riittävästi nypittävää.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Tonnarin moottorin vaihto, työmenetelmät
Riippuu lähinnä millaiset työvälineet käytössä. 2-pilarinosturilla on mielestäni mennyt kätevästi alakautta.