Autoni on 96-vm 9000 CS.Ongelmaksi on tullut avata takaluukku yksin.Ovessa olevasta napista kun painaa niin surina takakontin lukolta kuuluu mutta et ehdi nostaa luukkua auki. Joskus kun olen painanut useamman kerran napista olen ehtinyt avaamaan luukun mutta näin tapahtuu noin 1/20 kerrasta.Avaimella avattaessa pitää olla tosi nopea että ehtii nosta luukun auki heti kun surina kuuluu avainta kääntäessä;tosi hauska esitys marketin parkkiksella viereisen auton lapsista,pyysivät tekemään uudestaan .Voisiko joku kohtalotoveri kertoa mikä vika?Mitä pitää uusia/säätää?
PS.Hakutoiminnalla en apua löytänyt;kaikki 29 sivua 9000:a kahlattu läpi.
Viimeksi muokannut hillotassu, Pe Marras 26, 2004 19:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bäst Från Sverige
900i-87
9000 2.0i CS-96
9000 2.0t CD-97
hillotassu kirjoitti:Autoni on 96-vm 9000 CS.Ongelmaksi on tullut avata takaluukku yksin.Ovessa olevasta napista kun painaa niin surina takakontin lukolta kuuluu mutta et ehdi nostaa luukkua auki. Joskus kun olen painanut useamman kerran napista olen ehtinyt avaamaan luukun mutta näin tapahtuu noin 1/20 kerrasta.Avaimella avattaessa pitää olla tosi nopea että ehtii nosta luukun auki heti kun surina kuuluu avainta kääntäessä;tosi hauska esitys marketin parkkiksella viereisen auton lapsista,pyysivät tekemään uudestaan .Voisiko joku kohtalotoveri kertoa mikä vika?Mitä pitää uusia/säätää?
PS.Hakutoiminnalla en apua löytänyt;kaikki 29 sivua kahlattu läpi.
Kai luukun pitäisi CS-mallisakin nytkähtää hieman ylöspäin, kun nappia painaa.
Ainakin CD-mallissa napinpainallus napsauttaa luukun irti lukkokappaleesta.
Oiskohan korjattavissa ihan säädöllä?
No, CS-kansalta löytyy varmaan oikeat säätöohjeet...
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Oikeassa olette hiukan se luukku nytkähtää auki ei suinkaan kokonaan,
Olisikohan kaasujouset hiukan veltostuneet tms...
Se lukkolaitteen kieleke asettuu sellaiseen asentoon että luukun on pakko jäädä hieman raolleen.
Takaluukussa oleva tappi painaa kielekkeen takaisin lukkoasentoon.
Onko vaivaan löytynyt selitystä? Itselläni lukko rupesi tekemään tuota samaa. eli surahtaa mutta ei kuulu sitä selvää naksahdusta. Et kerkeä aukaisemaan takaluukkua jos oven napista avaat. Tietty jos kaukosäädin kädessä seisoo takaluukun kahvassa kiinni ja sitten avaa niin ehtii.
Onko säätöä vai puhdistusta/rasvausta vailla? Joku palikka kulunut?
Voiko tosiaan nuo kaasujouset löystyneet? Pitää kuitenkin luukun ylhäällä ihan niinkuin ennen.
97 CS:ssä on kyseinen kulkuneuvo...
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Ruuvaa niitä kumisia vastintutteja korissa luukun vastinkulmissa vähän ylemmäksi, niin että lukkoon mennessään kontin kansi jää ikään kuin hiukan kantamaan noista. Sitten kun lukko aukeaa niin luukku singahtaa yles/auki... "Elementary my dear Watson"