By-pass
By-pass
Näyttäis olevan by-passkin nyt sitten rikki kaiken muun jo hajonneen lisäksi. Ilmaa tulee alipaineletkusta imemällä yhtä helposti, kuin pelkän letkun läpi imemällä. Kysymys kuuluukin, että kannattaako hommata samanlaista alkuperäistä tilalle, vai jokin vahvempi mäntämalli? Olisi kuitenkin tulevaisuudessa tarkoitus nostaa ahtoja reiluun kiloon?
Eli mitä suositteletta ja mistä ja hintaluokka suurinpiirtein...
Eli mitä suositteletta ja mistä ja hintaluokka suurinpiirtein...
Viimeksi muokannut samsikki, Pe Marras 26, 2004 15:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Haku-tsydeemillä tämä oli suhteellisen lähellä asiaani.
Elikäs:
Jos (ja kun) turbo ei ahda kunnolla, elikäs ilmeinen (ilma?) vuoto on jossain, niin tulisiko vikaa silloin etsiskellä by-passista vai mistä kannattaisi alkaa katselemaan?
Samaiseen vikaoireeseen kuuluu, notta autolla on taipumusta sammua, ilmeisesti joko lämpimänä tai vain kuumalla säällä... (talar inte så bra svenska..
)
Onko tämänsorttista vikaa kovinkin vaikea korjailla, ja minkälaisia hinta-arvioita noin lonkalta heittäisitte kehiin - jos esim. tuo by-pass temppuilee.
Ilmeisesti autolla voi kuitenkin ajella, vaikka se ei ahtoja nostakaan kehiin kunnolla? Onko silloin riskinä rikkoa jotain?
Ja vielä sitten hieman OT, mutta mistähän voi tarkistaa onko ruåtsinmaan autossa verot ookoo, totta myyjillä jonnimmoista dokumenttia asiasta löytyy?
Kiitosta jälleen teille!
Elikäs:
Jos (ja kun) turbo ei ahda kunnolla, elikäs ilmeinen (ilma?) vuoto on jossain, niin tulisiko vikaa silloin etsiskellä by-passista vai mistä kannattaisi alkaa katselemaan?
Samaiseen vikaoireeseen kuuluu, notta autolla on taipumusta sammua, ilmeisesti joko lämpimänä tai vain kuumalla säällä... (talar inte så bra svenska..

Onko tämänsorttista vikaa kovinkin vaikea korjailla, ja minkälaisia hinta-arvioita noin lonkalta heittäisitte kehiin - jos esim. tuo by-pass temppuilee.
Ilmeisesti autolla voi kuitenkin ajella, vaikka se ei ahtoja nostakaan kehiin kunnolla? Onko silloin riskinä rikkoa jotain?
Ja vielä sitten hieman OT, mutta mistähän voi tarkistaa onko ruåtsinmaan autossa verot ookoo, totta myyjillä jonnimmoista dokumenttia asiasta löytyy?
Kiitosta jälleen teille!

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Silloin kun autoni hommasin, niin sillä oli taipumusta sammuilla risteyksiin. Esimerkiksi silloin, kun oli lähdössä ja painoi pikkusen kaasua, jonka jälkeen pitikin vielä pysähtyä, niin lähestulkoon aina sammui.Tonppa kirjoitti:Haku-tsydeemillä tämä oli suhteellisen lähellä asiaani.
Elikäs:
Samaiseen vikaoireeseen kuuluu, notta autolla on taipumusta sammua, ilmeisesti joko lämpimänä tai vain kuumalla säällä... (talar inte så bra svenska..)
Onko tämänsorttista vikaa kovinkin vaikea korjailla, ja minkälaisia hinta-arvioita noin lonkalta heittäisitte kehiin - jos esim. tuo by-pass temppuilee.
Ilmeisesti autolla voi kuitenkin ajella, vaikka se ei ahtoja nostakaan kehiin kunnolla? Onko silloin riskinä rikkoa jotain?
Muun huollon yhteydessä merkkiliikkessä diagnosoivat rikkinäisen by-passin ja sen kokonaishinnaksi vaihtoineen muodostui 40€.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
No eipä ole hinnan kiroissa..
Eli että ei pitäisi olla kovinkaan vakava ongelma.
Nimittäin tuossa naapurimaassa ei niin kovin kaukana olisi kyseinen yksilö, ja ajattelin pyrkiä sitä käymään katsomassa ehkäpä alkuviikosta. Kuulemma vähäisen pintaruosteen lisäksi tuo on ainoa "vika" mitä autossa on. Eli että turbo ei ahda kunnolla ja autolla on taipumusta kuumalla sammuilla..
Jos 40 egeä riittää vian korjaamiseen +-muutama kymppi, niin ei ole mielestäni paha.


Eli että ei pitäisi olla kovinkaan vakava ongelma.
Nimittäin tuossa naapurimaassa ei niin kovin kaukana olisi kyseinen yksilö, ja ajattelin pyrkiä sitä käymään katsomassa ehkäpä alkuviikosta. Kuulemma vähäisen pintaruosteen lisäksi tuo on ainoa "vika" mitä autossa on. Eli että turbo ei ahda kunnolla ja autolla on taipumusta kuumalla sammuilla..
Jos 40 egeä riittää vian korjaamiseen +-muutama kymppi, niin ei ole mielestäni paha.

Uudempi metallisisustainen (ilmesesti -110 loppuinen) orggisbypassi kestää paremmin. Se vanha ottaa ja hajoaa yli 1 bar ahdoilla väistämättä. Hajoaa itseasiassa aika erikoisella tavalla, koska imemällä ei tunnu ilma kulkevan läpi mutta silti venttiili alkaa pitää ahdoilla älytöntä möykkää. Tuo uudemmanmallinen on kuitenkin nyt ainakin hetken kestänyt, saa nähdä antautuuko sekin vielä.. 

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kannattaa tutkia kyseinen auto kunnolla, voi olla että by-pass on pieni ongelma muitten joukossa. Turbo Sabassa on monen monta vaihtoehtoa, jos ahtopaineet liian alhaiset.Tonppa kirjoitti:No eipä ole hinnan kiroissa..![]()
Eli että ei pitäisi olla kovinkaan vakava ongelma.
Nimittäin tuossa naapurimaassa ei niin kovin kaukana olisi kyseinen yksilö, ja ajattelin pyrkiä sitä käymään katsomassa ehkäpä alkuviikosta. Kuulemma vähäisen pintaruosteen lisäksi tuo on ainoa "vika" mitä autossa on. Eli että turbo ei ahda kunnolla ja autolla on taipumusta kuumalla sammuilla..
Jos 40 egeä riittää vian korjaamiseen +-muutama kymppi, niin ei ole mielestäni paha.


Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Juu.. siis katsastettu autohan on kyseessä. Mutta ongelmaksi jälleen muodostuu (no aiemmin mainitsemani) tietämättömyyteni trubo sabeleista.. Ei mtn hajua, että mitä tulisi etsiä ja mistä. (lukuun ottamatta mitä nyt täältä olen muutaman viikon aikana lueskellutLR kirjoitti:
Kannattaa tutkia kyseinen auto kunnolla, voi olla että by-pass on pieni ongelma muitten joukossa. Turbo Sabassa on monen monta vaihtoehtoa, jos ahtopaineet liian alhaiset.Mutta onnea reissuun!

Ongelmana myös, ettei tuttavapiirissä tunnu olevan tietämystä/kiinnostusta lähetä kaveriksi renkaita potkimaan - joten jos reissuun lähden niin ummikkona menen.

Mutta miten se menikään - ei taidolla, vaan tuurilla....vai juuri toisin päin..



-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Mmm...kun auto on noinkin kaukana, ja ainoa vika ainakin näennäisesti helposti/halvasti korjattavissa, niin itse varmaankin pistäisin myyjälle edes tutustumiskäynnin ehdoksi by-passin korjaamisen. Jos viat sillä helpottaisivat, niin olisi heti parempi pohja autoa harkita...Tonppa kirjoitti:No eipä ole hinnan kiroissa..![]()
Eli että ei pitäisi olla kovinkaan vakava ongelma.
Nimittäin tuossa naapurimaassa ei niin kovin kaukana olisi kyseinen yksilö, ja ajattelin pyrkiä sitä käymään katsomassa ehkäpä alkuviikosta. Kuulemma vähäisen pintaruosteen lisäksi tuo on ainoa "vika" mitä autossa on. Eli että turbo ei ahda kunnolla ja autolla on taipumusta kuumalla sammuilla..
Jos 40 egeä riittää vian korjaamiseen +-muutama kymppi, niin ei ole mielestäni paha.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
No katsotaanpa sen jälkeen tilannetta tarkemmin, jos pääsen ko. ajokin kanssa sinuiksi.se93tbo kirjoitti:Olis yx ehjä ylimääräisenä hyllyssäLR kirjoitti:Se Boschin 110-loppuinen toimii ihan kivasti ja kestää hyvin painetta.

Ei muuten sattuis olemaan ketään vapaa-ajalla varustettua saabistia alueelta kemi-tornio mahd. tiistain tietämillä innokkaana lähtemään potkimaan renkaita?

