Joo elikkäs viime yönä teki sen että syttyi check engine ja auto rupes pätkimään ja hyyty . No aika myö sitä ihmetelltiin ja sitte se lähti käyntii pari kertaa ja kävi epätasasesti. Turvauduttiin hinaus-palveluun kun ei liikkunu minnekkään. Tänä aamuna sain di-kasetin lainaan ja testasin sillä. Ennen kuin asensin kasetin niin auto lähti käyntiin vanhalla kasetilla mutta työnsi mustaa usvaa, no varakasetti kiinni ja auto kävi tyhjäkäyntiä suhkot hyvin, mutta pitkä startti oli. Puoli kaasulla toimii normaalisti mutta sitte ku enemmän nii tukehtuu, ja koko aja palaa se ce-valo. Jos bensapumppu olisi rikki niin eihä se lähtis ees käyntiin. Vikakoodit katotaa huomenna kuha korjaamo aukii. Onko kellään ollut vastaavanlaista ongelmaa koskaan? Kuvittelin di-kasetti viaksi tai pumppu viaksi mutta ei näytä oleva niistä. Tuskin ecussakaan mitään tollasta häröä voi olla?
Vikakoodit näytti: Intake air temperature sensor eli imuilman lämpötila-anturi.
Eli suunta mistä vikaa etsiä löytyi ja toivottavasti on oikea. Kiitoksia vesa taas kerran !
Löytyy ahtoputkesta ihan sytkäkasetin liittimen vierestä. Tarkista ettei johdot ole katki kun se tekee aika jyrkän mutkan juuri siinä liittimen juuressa.
Pikkasen epäilisin että voiko vaikuttaa noin paljon seoksiin mutta jos löytyy yleismittari niin mittaa resistanssi vaikka silloin kun konetila on ihan pakkasella ja taas kun putki on lämmin koneen lämmöstä;
-10 astetta 7-11 kohm
+20 astetta 2-3 kohm
+40 astetta 1-1,3 kohm
Entäpäs lambdavika ...
Jos irrotat akun 10 sekunniksi eli nollaat adaptaatiot niin miten auto lähtee käyntiin sen jälkeen? Lambdasäätöhän ei vaikuta ennenkuin lambda on lämennyt eli yli puolen minuutin jälkeen vasta.
omassa tontussa oli kans imuilman anturi sökö,mut ei se muuta tehnyt kuin vähän epätasaisesti välillä kävi..kyllä siellä varmasti jotain muuta on..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projektisäädöissäporsimusits back againIts dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Arvot oli ok 6,5kohm pakkasta -5. Käytin akunkenkää irti eikä vaikutusta. Tänään ei edes luvannut vanhalla kasetilla vaikka eilen lähti silläkin. Mikäköhä tolla on hätänä. Kampiakselin asentotunnistinkin kävi mielessä. Ja map-anturin letku on kunnossa.
Joo, kokeiltava huomenna jos se sillä lähtis. Onha tolla ajettu 245tkm eikä kuiteissa/huoltokirjassa oo mainittu bensapumpunvaihtoa. Ihmetyttää toki miks se antaa vian tonne.
Vielä lisäykseksi, Tuntuu että kun toissapäivänä kokeilin miten se vastaa kaasuun niin jos ei paina kerralla pohjaan vaan ihan pikku hiljaa silleen että ei nouse ahot niin nostaa kiekat 2500 mutta sitte ku vähän enemmän painaa nii tukehtuu. Eli sillon pyöri tyhjäkäyntiä.
vesa67 kirjoitti:kyllä siltikin veikkaan polttoaineen puutetta. Syötä imusarjaan startin aikana alipaineletkusta bräkleeniä jos vaikka lähtiskin käyntiin.
Todella väärä kemikaali tuo bräkleeni muuhun kuin jarruremonttiin ja siihenkin yleensä tarpeeton, nestekaasua ilmanputsariin vaikka kaasugrillin letkulla. Ei tuhoa osia eikä kastele tulppia.