Käynnistyvyys.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
TommiP
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 19:09

Käynnistyvyys.

Viesti Kirjoittaja TommiP »

Mites äkäsesti teillä tonnarit lähtee käyntiin? Miulla jurnuttaa sen 3-5 sekunttia enneku hurahtaa käyntiin olkoon lämpötila mikä tahansa. Onko tämä normaali ominaisuus vai ei?
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Taitaa olla ominaisuus tai ainakin oma käyttäytyy vastaavasti. En ole kellottanut kyllä koskaan, mut siinä varmaan 3 sekunnin kieppeillä se on. Mut haitanneeko tuo? 8O
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jep, kolme sekuntia näyttää olevan osapuilleen "hörähtämisaika". Joskus jos seisoo pari-kolme päivää (auto siis :oops: ), niin saattaa lähteä nopeamminkin, ehkä n.sekunnissa :?:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
TuomasJ
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:08
Paikkakunta: Oulu/Kaustinen

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

Sama n.3 sekuntia myös omani empii ennen kuin lähtee.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Ohjekirjassa käskee varautumaan kyseiseen ilmiöön ja kylmemmällä ilmalla saa kuulemma varautua pidempiinkin sessioihin. Vanhat kaasarit (99) saattoivat lähteä käyntiin kun avainta vähän hipaisi. ei kuitenkaan pitkän seisottamisen jälkeen(yli 2vrk).
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
9000 cs -94
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
Paikkakunta: Vantaa

Releistä kiinni

Viesti Kirjoittaja 9000 cs -94 »

9k käynnistyy heti kun startataan, jos releistön kärjet siellä hanskalokeron takana ovat puhtaat. Opetelkaa se diiseli-käynnistys, virta päälle ja kun hehkutus valo sammuu (check engine) starttaus, käynnistyy heti (kun kampi kiertynyt sen verran, että DI uskaltaa antaa kipinää). Jos releistössä on ongelmia, niin kuuluu 'päräys' hanskalokeron takanta virran kytkemishetkellä (ei joka kerta), sytytys ja bensapumpun releiden kärkiväli kannatta hioa hienolla hiekkapaperilla ja eikin 150t kilonmetriä taas huoletonta starttia.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Melkeen parempi niin että kierättää hetken ennenkuin rysäyttää.
Saapi vähän öljyä.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mulla strattas melko vihasesti vanhalla ahtimella mut ahtimen vaihon jälkeen kestää kauemmin... :roll: Mistähän tuo on ottanut itteensä?? :? Muuten ei ole mitään ongelmia. Ei mulla hätä ole mut ku nuo prkleen ööppeli kaveritkin alkanu kyselee et kestääkö aina näin kauan kun hörähtää käyntiin. :twisted:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Minäkö jo luulin että että tuo pitkä vieteri viittaisi johonkin vikaan, mutta taitaapi sitten olla ominaisuus. 3-5s.
Mitenköhän jaksaa lähteä -30 pakkasesta jos ei ole lämmitystä käytössä..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

9000CD23T kirjoitti:Minäkö jo luulin että että tuo pitkä vieteri viittaisi johonkin vikaan, mutta taitaapi sitten olla ominaisuus. 3-5s.
Mitenköhän jaksaa lähteä -30 pakkasesta jos ei ole lämmitystä käytössä..?
Jaksaa se lähteä kovastakin pakkasesta, kunhan ei akku ole ikuisuuksia vanha ja auto ei ehdi seisomaan päivä tolkulla.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

9000CD23T kirjoitti:Minäkö jo luulin että että tuo pitkä vieteri viittaisi johonkin vikaan, mutta taitaapi sitten olla ominaisuus. 3-5s.
Mitenköhän jaksaa lähteä -30 pakkasesta jos ei ole lämmitystä käytössä..?
Het sit varmana lähtee jos on auto kohtuullisessa kunnossa ja akussa virtaa. Itselläni ei edes ole lohkolämppäriä, ja viime talvenakin auto seisoi yli viikon käyttämättömänä pihassa ja koko ajan yli -25 pakkasta. Ei tarvinnut kuin näyttää avainta (olisko starttgi kerenny pyöräyttään ku vähä toista kierrosta) ja heti käyntiin. Hiukka tuppas naurattaan ku sahattiin muijan tdi-golffia käyntiin samasta tilanteesta. Ei sitte millään..... 8)
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Nyt sitten tänä aamuna kellotin startin.

3.28s
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
MarkusJ
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: To Elo 28, 2003 19:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja MarkusJ »

V.J.S kirjoitti:Jep, kolme sekuntia näyttää olevan osapuilleen "hörähtämisaika". Joskus jos seisoo pari-kolme päivää (auto siis :oops: ), niin saattaa lähteä nopeamminkin, ehkä n.sekunnissa :?:
Mulla on samanlainen ominaisuus.

Oma teoria: startatessa LH 2.4.2 odottaa kunnes kierrokset ylittävät tietyn arvon ennenkuin ruvetaan syöttämään polttoainetta, DI taas sytyttää kipinän kierrosnopeudesta riippumatta. Yön aikana suutin tai useampi tihkuu bensaa sylinteriin/-eihin sen verran että kone hyrähtää ennekuin bensaa syötetään. Monasti lähtee käymään todella epätasaisesti, mutta jos käyttää virrat pois ja käynnistää uudelleen niin käy oikein nätisti.

Ongelma poistuu joksikin aikaa suutinten puhdsituksen (=pitkän maantieajon jälkeen) mutta palautuu hiljalleen suutinten likaantuessa (=lyhyttä sahausta kaupungissa).
kf3461
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 08:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kf3461 »

Neljä kertaa puristuksen yli ja<aina syttyy -87 tonnikala.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Kyllä...

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

...tonnikala yleeensä hörähtää noin 3 sekunnin paikkeilla. Kesällä minusta tuntui, että starttausaika piteni ja lopputulos oli jonkun ajan päästä bensapumpun vaihto. Muutama viikko ennen pumpun hyytymistä sai kesälläkin sahata yli 5 sekuntia, reilusti.

Mutta uuden pumpun jälkeen pärähtää taas kolmessa sekunnissa. Sen kiirempi ei ole koskaan ollutkaan...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Vastaa Viestiin