Käynnistyvyys.
Käynnistyvyys.
Mites äkäsesti teillä tonnarit lähtee käyntiin? Miulla jurnuttaa sen 3-5 sekunttia enneku hurahtaa käyntiin olkoon lämpötila mikä tahansa. Onko tämä normaali ominaisuus vai ei?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Jep, kolme sekuntia näyttää olevan osapuilleen "hörähtämisaika". Joskus jos seisoo pari-kolme päivää (auto siis
), niin saattaa lähteä nopeamminkin, ehkä n.sekunnissa 


-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Ohjekirjassa käskee varautumaan kyseiseen ilmiöön ja kylmemmällä ilmalla saa kuulemma varautua pidempiinkin sessioihin. Vanhat kaasarit (99) saattoivat lähteä käyntiin kun avainta vähän hipaisi. ei kuitenkaan pitkän seisottamisen jälkeen(yli 2vrk).
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Releistä kiinni
9k käynnistyy heti kun startataan, jos releistön kärjet siellä hanskalokeron takana ovat puhtaat. Opetelkaa se diiseli-käynnistys, virta päälle ja kun hehkutus valo sammuu (check engine) starttaus, käynnistyy heti (kun kampi kiertynyt sen verran, että DI uskaltaa antaa kipinää). Jos releistössä on ongelmia, niin kuuluu 'päräys' hanskalokeron takanta virran kytkemishetkellä (ei joka kerta), sytytys ja bensapumpun releiden kärkiväli kannatta hioa hienolla hiekkapaperilla ja eikin 150t kilonmetriä taas huoletonta starttia.
Mulla strattas melko vihasesti vanhalla ahtimella mut ahtimen vaihon jälkeen kestää kauemmin...
Mistähän tuo on ottanut itteensä??
Muuten ei ole mitään ongelmia. Ei mulla hätä ole mut ku nuo prkleen ööppeli kaveritkin alkanu kyselee et kestääkö aina näin kauan kun hörähtää käyntiin. 



Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Jaksaa se lähteä kovastakin pakkasesta, kunhan ei akku ole ikuisuuksia vanha ja auto ei ehdi seisomaan päivä tolkulla.9000CD23T kirjoitti:Minäkö jo luulin että että tuo pitkä vieteri viittaisi johonkin vikaan, mutta taitaapi sitten olla ominaisuus. 3-5s.
Mitenköhän jaksaa lähteä -30 pakkasesta jos ei ole lämmitystä käytössä..?
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Viggen"
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Het sit varmana lähtee jos on auto kohtuullisessa kunnossa ja akussa virtaa. Itselläni ei edes ole lohkolämppäriä, ja viime talvenakin auto seisoi yli viikon käyttämättömänä pihassa ja koko ajan yli -25 pakkasta. Ei tarvinnut kuin näyttää avainta (olisko starttgi kerenny pyöräyttään ku vähä toista kierrosta) ja heti käyntiin. Hiukka tuppas naurattaan ku sahattiin muijan tdi-golffia käyntiin samasta tilanteesta. Ei sitte millään.....9000CD23T kirjoitti:Minäkö jo luulin että että tuo pitkä vieteri viittaisi johonkin vikaan, mutta taitaapi sitten olla ominaisuus. 3-5s.
Mitenköhän jaksaa lähteä -30 pakkasesta jos ei ole lämmitystä käytössä..?

Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Mulla on samanlainen ominaisuus.V.J.S kirjoitti:Jep, kolme sekuntia näyttää olevan osapuilleen "hörähtämisaika". Joskus jos seisoo pari-kolme päivää (auto siis), niin saattaa lähteä nopeamminkin, ehkä n.sekunnissa
Oma teoria: startatessa LH 2.4.2 odottaa kunnes kierrokset ylittävät tietyn arvon ennenkuin ruvetaan syöttämään polttoainetta, DI taas sytyttää kipinän kierrosnopeudesta riippumatta. Yön aikana suutin tai useampi tihkuu bensaa sylinteriin/-eihin sen verran että kone hyrähtää ennekuin bensaa syötetään. Monasti lähtee käymään todella epätasaisesti, mutta jos käyttää virrat pois ja käynnistää uudelleen niin käy oikein nätisti.
Ongelma poistuu joksikin aikaa suutinten puhdsituksen (=pitkän maantieajon jälkeen) mutta palautuu hiljalleen suutinten likaantuessa (=lyhyttä sahausta kaupungissa).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Kyllä...
...tonnikala yleeensä hörähtää noin 3 sekunnin paikkeilla. Kesällä minusta tuntui, että starttausaika piteni ja lopputulos oli jonkun ajan päästä bensapumpun vaihto. Muutama viikko ennen pumpun hyytymistä sai kesälläkin sahata yli 5 sekuntia, reilusti.
Mutta uuden pumpun jälkeen pärähtää taas kolmessa sekunnissa. Sen kiirempi ei ole koskaan ollutkaan...
Mutta uuden pumpun jälkeen pärähtää taas kolmessa sekunnissa. Sen kiirempi ei ole koskaan ollutkaan...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...