9000 kikkailee??
9000 kikkailee??
Alko tonnari kikkaileen tässä viimeviikkoina.Saattaa lämpinä parkissa ollessa yhtäkkiä sammua. Viime viikolla rupes nykiin kiihdyttäessä ja välillä se ei halua lämpimänä lähtä käyntiin! (Saa aivan perkeleen rikkaan seoksen,yrittää tukehtua ja haiskahtaa sille että tavaraa tulee paljon ). Pitäs nyt alkaa kartottaan kaikki mahdolliset vika-alueet. Pitää tsekata kaikki alipaineletkut, tulpat+virrat,ahtoputki, liittimet ja putsailla kaikkia. By pass on paskana mutta vaihdan ens viikolla dumpin tilalle.
Kertokaa jos on jotain vielä mitä en ite hoksaa??
(9000 turbo ,ei kat, ei DI vm.-88)
Kertokaa jos on jotain vielä mitä en ite hoksaa??
(9000 turbo ,ei kat, ei DI vm.-88)
"Saab continues its quest for the ultimate
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
Nykkii
Itselläni sain tonnarin bemsaongelman kuntoon tässä paripäivää sitten ja sen jälkeen oli tuota samaa oireilua, lukuun ottamatta sammumista. Sitä ei esiintynyt. Oletinkin sen ensin liittyvän bensa hommaan. Mutta koska kuitenkin oli tarkoitus vaihtaa tulpat, jakajan kansi ja tulpan johdot. Avot jo loppui nuo oireilut. Käynti tasaista ja vetää alusta asti kunnolla ilman röpeltelyä.
En ole paha, olen sairas.Ajan vain saabilla.
Jäsen: 2227
Jäsen: 2227
Joo loppuhan tuo nykiminen,käytin kaikki liittimet irti ja puhdistusta &CRC:tä, vaihdoin vielä lisäksi lämpöanturin ja kaikki alipaineletkut. Nyt pelaa taas normaalisti..
"Saab continues its quest for the ultimate
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
Itse suoritin samaisen vaihdoksen n. kk sitten, kun omastani hajosi myös by-pass. Hommasin Patelta "letkumallin" dumpin ja iskin kiinni. Alkoi mittari mennä alipaineelle kuten pitää ja muutenki toimia auto kuten pitää. Ei ole dumpista ainakaan itsellä ollut mitään ongelmia, enemmän hyötyä...Jussi kirjoitti:Älä ainakaan vaihda by-pass:a dumb-valveen, ei tahdo toimia ilmamassamittarillisissa Saabeissa.
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Niinpä,ei se ilmaa vetele väliin jos dumppi ei oo aivan horo kalvomalli...vasta kesällä kans asennettiin kaverin saabiin dumppi (säädettävä) ja kaveriksi seosmitttari..ei ainakaan tähänpäivään oo ilmottanu mitään.
Itse tilasin proturbolta letkumallin dumpin...
Itse tilasin proturbolta letkumallin dumpin...
"Saab continues its quest for the ultimate
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
Se ei sihise ja pussauttele, sillä ei saa fjongaa, rispektii ja katu-uskottavuutta -> kiistattomasti huonompiAksu900 kirjoitti:Mutta jos sen dumpin säätää kireälle niin ahdin saa kovemman paineiskun..![]()
Kukaan ei liene erimieltä jos väitän, että paras ratkaisu olisi takaisin kierrättävä mäntämalli.

-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5