Mikähän tuon auton moottorin tarina on.... DI ja LH-Jetronic 2-litraisessa. Tuon ikäisessä 2-litraisessa pitäisi kait olla vielä ihan virranjakajallinen sytytys.
Näin toisenkin samanlaisen yhdistelmän, muistaakseni -89 vuosimallin tonnarissa, jokunen aika sitten.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Risto kirjoitti:DI tuli käyttöön vm. -88 CD Turboon ja vm. -89 viisioviseen Turboon. Olen kuitenkin nähnyt Saksasta tuodun vm. -91 CD Turbon(2.0), jossa on perinteinen virranjakaja.
Eikös se tullut vain 2.3-litraisiin?
Kun minä en taas muista nähneeni 2-litraisia DI-kasetilla kuin vasta B204-moottoreissa.
Archie kirjoitti:Miten näet kuvasta, että on LH-tronic ?????
Tyhjäkäyntiventtiili imusarjan päällä, ei näy MAP-anturia jne
-Jussi-
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Risto kirjoitti:DI tuli käyttöön vm. -88 CD Turboon ja vm. -89 viisioviseen Turboon. Olen kuitenkin nähnyt Saksasta tuodun vm. -91 CD Turbon(2.0), jossa on perinteinen virranjakaja.
Eikös se tullut vain 2.3-litraisiin?
Kun minä en taas muista nähneeni 2-litraisia DI-kasetilla kuin vasta B204-moottoreissa.
Se tuli nimenomaan B202 Turboon ensin, kun 2.3:sta ei ole -88 ollut saatavana. Löytyy tästäkin autosta.
Jep-juu..onhan siinä LH-jetronic, ihan kuten tuonvuotisessa pitääkin. Ja DI/APC. Siis täysin samanlainen kone kuin yhdessä toisessa tonnarissani(-89 2,0 turbo katilla myös). Ainut ero tässä ja tavallisessa 2,0-16-kat-turbossahan on se punainen APC/DI-boxi joka antaa sen 20hv lisää. Perinteisessähän on 165.
rälläkkä kirjoitti:Se tuli nimenomaan B202 Turboon ensin, kun 2.3:sta ei ole -88 ollut saatavana. Löytyy tästäkin autosta.
Niin näyttää tulleen, täytyi oikein vielä itsekkin googlettaa että uskoin
Noita jakajallisia turboja on kuitenkin silti täytynyt olla myöhemminkin kun itse sellaista muistelin ja joku muukin muisteli... tai sitten ne ovat olleet jotain moottorin vaihto tapauksia.
-Jussi-
Ex Saab 900, 9000, 9-5