Tonnari,Edustusauto?
Tonnari,Edustusauto?
Luin saabisti-lehdestä(joita minulla on kokonaiset 1kpl) että 9000 olisi suunniteltu alunperin edustusluokan autoksi. Miten tämä näkyy autossa? Kuluttaako ne paljon? Kun niillä ajaa tuntuuko todellakin että ajaa edustusluokan autolla?
Saab 9000 CD -96
-
- "Hölösuu"
Jep, pakko yhtyä edelliseen, eli kyllä se tuntuu suuremman luokan autolta. Etenkin kun auton hakureissun jälkeen ensi kerran istuin satkun rattiin parin viikon tonnarilla ajelun jälkeen, tuntui ero kyllä og900:en ja tonnarin välillä etenkin leveyssuunnan tiloissa suurelta. Ja kyllä niitä varusteita on vähintään riittävästi, kunhan ne nyt vaan kaikki on toimintakunnossa
#1572, tonnarin omistaja jo vuodesta 2003

#1572, tonnarin omistaja jo vuodesta 2003

Tekisi mieleni heittää sen verran hiekkaa rattaisiin, eikun kapuloita silmille, että jousitusmukavuus vastaa paremminkin jotain keskikokoista japsia eikä mitään edustusautoa. Ei ehkä haitanne urheilullisuuteen orientoitunutta nykyistä käyttäjäkuntaa mutta tuosta jaksettiin natkuttaa jo taannoisissa autolehtien koeajoissa ja itsekin tonnarin omistaneena ja muutamassa muussa matkustaneena allekirjoitan.
Re:
Hessu kirjoitti:Tekisi mieleni heittää sen verran hiekkaa rattaisiin, eikun kapuloita silmille, että jousitusmukavuus vastaa paremminkin jotain keskikokoista japsia eikä mitään edustusautoa. Ei ehkä haitanne urheilullisuuteen orientoitunutta nykyistä käyttäjäkuntaa mutta tuosta jaksettiin natkuttaa jo taannoisissa autolehtien koeajoissa ja itsekin tonnarin omistaneena ja muutamassa muussa matkustaneena allekirjoitan.
pakko kyllä laittaa tähänkin itellä on 9000 turbo ja alusta on kyllä lähenpänä ranskalaista kun japsia ei siinä että japsit olis huonoja ajaa mutta ranskikset on parhaita ajaa vaikka muuta hyvää niissä ei juuri olekkaan
OG 900 Convertible
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
Re: Tonnari,Edustusauto?
kyllähän tuo tonnari on omasta mielestä niin mukava ajaa ja mitä jousiin tulee niin edellinen purkki minulla oli nissan sunny 1991 ajettu 84000km iskarit ja jouset vaihdoin niin ei se kyllä tuota saapasta vastannut ajettavuudeltaan missään vaiheessa, mutta jokaisella omat mielipiteet tykkään saappaastani ja sillä selvä
on paras

Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
N14-Saniainen tuntuu todella ahtaalta tonnariin verrattuna.
-
- "Hölösuu"
Ekan kappaleen loppu on aika mainio:liteFun kirjoitti:N14-Saniainen tuntuu todella ahtaalta tonnariin verrattuna.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nissan_Sunny
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
ihmeen paljon teiän tonnarit painaa.. mulla painaa rapiat 1300kg
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Sellasia ne karvalakit on ilman sähköpenkkejä tai ilmastointeja, myös muualta tulee sitä painoeroa
.

Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Niin siis rekisteriotteessä rapiat 1300kg.. ja kyl löytyy lepakot sähköillä, ilmastoinnin otin pois, sillä mitään tee talvella ku pyörällä tulee kuitenkin ajeltua kesällä
Niin ja painoa tippuu ku aletaan uudenvuoden jälkee rälläköimään helmaan uutta muotoa ja pakoputkisto lyhentyy puolella
Niin ja painoa tippuu ku aletaan uudenvuoden jälkee rälläköimään helmaan uutta muotoa ja pakoputkisto lyhentyy puolella

Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Mulla taasen rekisteriotteessa n. 1470kg omamassa.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Siinä olet aivan oikeassaliteFun kirjoitti:N14-Saniainen tuntuu todella ahtaalta tonnariin verrattuna.

Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
Re: Re:
Hyvä ajettavuus ja hyvä ajomukavuus on kaksi täysin eri asiaa. Ranskalaisissa on todellakin loistava ajoMUKAVUUS, mutta niiden AJETTAVUUS muistuttaa varmaankin titanicin ominaisuuksia kun nopeaa kääntyvyyttä ym haetaan.Koutonen kirjoitti:Hessu kirjoitti:Tekisi mieleni heittää sen verran hiekkaa rattaisiin, eikun kapuloita silmille, että jousitusmukavuus vastaa paremminkin jotain keskikokoista japsia eikä mitään edustusautoa. Ei ehkä haitanne urheilullisuuteen orientoitunutta nykyistä käyttäjäkuntaa mutta tuosta jaksettiin natkuttaa jo taannoisissa autolehtien koeajoissa ja itsekin tonnarin omistaneena ja muutamassa muussa matkustaneena allekirjoitan.
pakko kyllä laittaa tähänkin itellä on 9000 turbo ja alusta on kyllä lähenpänä ranskalaista kun japsia ei siinä että japsit olis huonoja ajaa mutta ranskikset on parhaita ajaa vaikka muuta hyvää niissä ei juuri olekkaan
Itse olen pilannut tonnarin kivireki alustalla , joten siitä olen väärä kaveri puhumaan mitään. Vakiona oli niin kamala ajettava että ei sillä pitkään viitsinyt mennä kun maantielläkin jokainen tuulenpuuska heittia autoa ties minne.
Jos tonnari vakiona on sinusta tuulen vietävissä niin älä erehdy ikinä kokeilemaan vanhempaa (80-90 luvun) japuniinialaista tuulipussia. Se saattaa siinä tapauksessa yllättää ikävästiKaide kirjoitti:Hyvä ajettavuus ja hyvä ajomukavuus on kaksi täysin eri asiaa. Ranskalaisissa on todellakin loistava ajoMUKAVUUS, mutta niiden AJETTAVUUS muistuttaa varmaankin titanicin ominaisuuksia kun nopeaa kääntyvyyttä ym haetaan.Koutonen kirjoitti:Hessu kirjoitti:Tekisi mieleni heittää sen verran hiekkaa rattaisiin, eikun kapuloita silmille, että jousitusmukavuus vastaa paremminkin jotain keskikokoista japsia eikä mitään edustusautoa. Ei ehkä haitanne urheilullisuuteen orientoitunutta nykyistä käyttäjäkuntaa mutta tuosta jaksettiin natkuttaa jo taannoisissa autolehtien koeajoissa ja itsekin tonnarin omistaneena ja muutamassa muussa matkustaneena allekirjoitan.
Itse olen pilannut tonnarin kivireki alustalla , joten siitä olen väärä kaveri puhumaan mitään. Vakiona oli niin kamala ajettava että ei sillä pitkään viitsinyt mennä kun maantielläkin jokainen tuulenpuuska heittia autoa ties minne.

Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen