Tonnari,Edustusauto?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Leipuri
"Ruisku"
Viestit: 135
Liittynyt: Ti Elo 05, 2003 12:39
Paikkakunta: Turku

Tonnari,Edustusauto?

Viesti Kirjoittaja Leipuri »

Luin saabisti-lehdestä(joita minulla on kokonaiset 1kpl) että 9000 olisi suunniteltu alunperin edustusluokan autoksi. Miten tämä näkyy autossa? Kuluttaako ne paljon? Kun niillä ajaa tuntuuko todellakin että ajaa edustusluokan autolla?
Saab 9000 CD -96
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jep, pakko yhtyä edelliseen, eli kyllä se tuntuu suuremman luokan autolta. Etenkin kun auton hakureissun jälkeen ensi kerran istuin satkun rattiin parin viikon tonnarilla ajelun jälkeen, tuntui ero kyllä og900:en ja tonnarin välillä etenkin leveyssuunnan tiloissa suurelta. Ja kyllä niitä varusteita on vähintään riittävästi, kunhan ne nyt vaan kaikki on toimintakunnossa :)

-Ville
#1572, tonnarin omistaja jo vuodesta 2003 8)
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Tekisi mieleni heittää sen verran hiekkaa rattaisiin, eikun kapuloita silmille, että jousitusmukavuus vastaa paremminkin jotain keskikokoista japsia eikä mitään edustusautoa. Ei ehkä haitanne urheilullisuuteen orientoitunutta nykyistä käyttäjäkuntaa mutta tuosta jaksettiin natkuttaa jo taannoisissa autolehtien koeajoissa ja itsekin tonnarin omistaneena ja muutamassa muussa matkustaneena allekirjoitan.
Koutonen
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 30, 2009 09:40
Paikkakunta: Oulu

Re:

Viesti Kirjoittaja Koutonen »

Hessu kirjoitti:Tekisi mieleni heittää sen verran hiekkaa rattaisiin, eikun kapuloita silmille, että jousitusmukavuus vastaa paremminkin jotain keskikokoista japsia eikä mitään edustusautoa. Ei ehkä haitanne urheilullisuuteen orientoitunutta nykyistä käyttäjäkuntaa mutta tuosta jaksettiin natkuttaa jo taannoisissa autolehtien koeajoissa ja itsekin tonnarin omistaneena ja muutamassa muussa matkustaneena allekirjoitan.


pakko kyllä laittaa tähänkin itellä on 9000 turbo ja alusta on kyllä lähenpänä ranskalaista kun japsia ei siinä että japsit olis huonoja ajaa mutta ranskikset on parhaita ajaa vaikka muuta hyvää niissä ei juuri olekkaan
OG 900 Convertible
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Tonnari,Edustusauto?

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

SAAB 9-5 Aero -05
juhaz_619
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Su Maalis 01, 2009 09:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tonnari,Edustusauto?

Viesti Kirjoittaja juhaz_619 »

kyllähän tuo tonnari on omasta mielestä niin mukava ajaa ja mitä jousiin tulee niin edellinen purkki minulla oli nissan sunny 1991 ajettu 84000km iskarit ja jouset vaihdoin niin ei se kyllä tuota saapasta vastannut ajettavuudeltaan missään vaiheessa, mutta jokaisella omat mielipiteet tykkään saappaastani ja sillä selvä
:saab: on paras
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Tonnari,Edustusauto?

Viesti Kirjoittaja liteFun »

N14-Saniainen tuntuu todella ahtaalta tonnariin verrattuna.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tonnari,Edustusauto?

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

liteFun kirjoitti:N14-Saniainen tuntuu todella ahtaalta tonnariin verrattuna.
Ekan kappaleen loppu on aika mainio:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nissan_Sunny
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tonnari,Edustusauto?

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

ihmeen paljon teiän tonnarit painaa.. mulla painaa rapiat 1300kg
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Tonnari,Edustusauto?

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Sellasia ne karvalakit on ilman sähköpenkkejä tai ilmastointeja, myös muualta tulee sitä painoeroa :).
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tonnari,Edustusauto?

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

Niin siis rekisteriotteessä rapiat 1300kg.. ja kyl löytyy lepakot sähköillä, ilmastoinnin otin pois, sillä mitään tee talvella ku pyörällä tulee kuitenkin ajeltua kesällä


Niin ja painoa tippuu ku aletaan uudenvuoden jälkee rälläköimään helmaan uutta muotoa ja pakoputkisto lyhentyy puolella :lol:
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Tonnari,Edustusauto?

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Mulla taasen rekisteriotteessa n. 1470kg omamassa.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
juhaz_619
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Su Maalis 01, 2009 09:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tonnari,Edustusauto?

Viesti Kirjoittaja juhaz_619 »

liteFun kirjoitti:N14-Saniainen tuntuu todella ahtaalta tonnariin verrattuna.
Siinä olet aivan oikeassa :lol:
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Koutonen kirjoitti:
Hessu kirjoitti:Tekisi mieleni heittää sen verran hiekkaa rattaisiin, eikun kapuloita silmille, että jousitusmukavuus vastaa paremminkin jotain keskikokoista japsia eikä mitään edustusautoa. Ei ehkä haitanne urheilullisuuteen orientoitunutta nykyistä käyttäjäkuntaa mutta tuosta jaksettiin natkuttaa jo taannoisissa autolehtien koeajoissa ja itsekin tonnarin omistaneena ja muutamassa muussa matkustaneena allekirjoitan.


pakko kyllä laittaa tähänkin itellä on 9000 turbo ja alusta on kyllä lähenpänä ranskalaista kun japsia ei siinä että japsit olis huonoja ajaa mutta ranskikset on parhaita ajaa vaikka muuta hyvää niissä ei juuri olekkaan
Hyvä ajettavuus ja hyvä ajomukavuus on kaksi täysin eri asiaa. Ranskalaisissa on todellakin loistava ajoMUKAVUUS, mutta niiden AJETTAVUUS muistuttaa varmaankin titanicin ominaisuuksia kun nopeaa kääntyvyyttä ym haetaan.

Itse olen pilannut tonnarin kivireki alustalla , joten siitä olen väärä kaveri puhumaan mitään. Vakiona oli niin kamala ajettava että ei sillä pitkään viitsinyt mennä kun maantielläkin jokainen tuulenpuuska heittia autoa ties minne.
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tonnari,Edustusauto?

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Kaide kirjoitti:
Koutonen kirjoitti:
Hessu kirjoitti:Tekisi mieleni heittää sen verran hiekkaa rattaisiin, eikun kapuloita silmille, että jousitusmukavuus vastaa paremminkin jotain keskikokoista japsia eikä mitään edustusautoa. Ei ehkä haitanne urheilullisuuteen orientoitunutta nykyistä käyttäjäkuntaa mutta tuosta jaksettiin natkuttaa jo taannoisissa autolehtien koeajoissa ja itsekin tonnarin omistaneena ja muutamassa muussa matkustaneena allekirjoitan.


pakko kyllä laittaa tähänkin itellä on 9000 turbo ja alusta on kyllä lähenpänä ranskalaista kun japsia ei siinä että japsit olis huonoja ajaa mutta ranskikset on parhaita ajaa vaikka muuta hyvää niissä ei juuri olekkaan
Hyvä ajettavuus ja hyvä ajomukavuus on kaksi täysin eri asiaa. Ranskalaisissa on todellakin loistava ajoMUKAVUUS, mutta niiden AJETTAVUUS muistuttaa varmaankin titanicin ominaisuuksia kun nopeaa kääntyvyyttä ym haetaan.

Itse olen pilannut tonnarin kivireki alustalla , joten siitä olen väärä kaveri puhumaan mitään. Vakiona oli niin kamala ajettava että ei sillä pitkään viitsinyt mennä kun maantielläkin jokainen tuulenpuuska heittia autoa ties minne.
Jos tonnari vakiona on sinusta tuulen vietävissä niin älä erehdy ikinä kokeilemaan vanhempaa (80-90 luvun) japuniinialaista tuulipussia. Se saattaa siinä tapauksessa yllättää ikävästi :wink:
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Vastaa Viestiin