2.0 cs /2.0 cse turbo koneiden erot, swappi mielessä
2.0 cs /2.0 cse turbo koneiden erot, swappi mielessä
Eli olisko iso homma nakata nuo Turbon kilkkeet cs:n keulalle?
piuhasarjan vaihto?
jotain muuta?
cse di:llä
cs tavallisella jakaj sytkällä
Onko koneissa puristuksissa eroa?
piuhasarjan vaihto?
jotain muuta?
cse di:llä
cs tavallisella jakaj sytkällä
Onko koneissa puristuksissa eroa?
Viimeksi muokannut rphx, Ti Touko 14, 2013 08:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikki on hyvin jos väliin mahtuu kymppi muttei kahta vitosta
Re: 2.0 cs /2.0 cse turbo koneiden erot
Onko molemmat samaa lohkotyyppiä (lyhyt-/pitkälohko)? 1994 eteenpäin on lyhytlohko.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: 2.0 cs /2.0 cse turbo koneiden erot
Ei taida olla cs ainakaan lyhytlohko, kun on jakajasytkällä.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: 2.0 cs /2.0 cse turbo koneiden erot
cs 91 valmistettu cse 92 tai 93 valmistettu, ainaki cs:n konehuoneen lapussa B202I ja tolle turbolle B202L
?????
?????
Kaikki on hyvin jos väliin mahtuu kymppi muttei kahta vitosta
Re: 2.0 cs /2.0 cse turbo koneiden erot, swappi mielessä
niin mitenseoli ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kaikki on hyvin jos väliin mahtuu kymppi muttei kahta vitosta
Re: 2.0 cs /2.0 cse turbo koneiden erot, swappi mielessä
No jos toinen on vapari ja toinen turbo niin onhan niissä puristuksissa eroa 11 vs 9 tai jotain sinne päin.
Jos siis meinaat turbottaa tuon vaparin, niin on iso homma. Tarkenna vähän, mitä tarkoittaa "nakata nuo Turbon kilkkeet cs:n keulalle", niin joku saattaa ehkä vastata jotain.
Sitten kun olet selvittänyt itsellesi, mitä olet tekemässä, suosittelen
Etsi -napin käyttöä.
EDIT: Alla pari satkunturbotusprojektia, B202-koneita noissakin:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=33471
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=22786
Jos siis meinaat turbottaa tuon vaparin, niin on iso homma. Tarkenna vähän, mitä tarkoittaa "nakata nuo Turbon kilkkeet cs:n keulalle", niin joku saattaa ehkä vastata jotain.
Sitten kun olet selvittänyt itsellesi, mitä olet tekemässä, suosittelen
![Kuva](http://foorumi.saabclub.fi/styles/subsilver2/theme/images/icon_mini_search.gif)
EDIT: Alla pari satkunturbotusprojektia, B202-koneita noissakin:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=33471
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=22786
Viimeksi muokannut puu, Ke Touko 22, 2013 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: 2.0 cs /2.0 cse turbo koneiden erot, swappi mielessä
Vaparista turbon tekeminen on tosiaan vaikeaa ja perseestä, vaihdat joko suoraan koko tekniikan tilalle, eli koneen ja apulaitteet + softa, tai myyt vaparin pois ja ostat turbotonnarin valmiina.Laatikko on tossa vaparissa myös aivan prkleen lyhytvälitteinen 4.45 ja maantiellä huutaa ku sika leipää.Hauska se saattaa olla jos ei paljo pitkää matkaa ajele.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: 2.0 cs /2.0 cse turbo koneiden erot, swappi mielessä
Moottorinohjaus, ei pelkkä softa. Vuosimalleista päätellen ruiskuvehjes on LH-jetillä ja turbokin taitaa olla LH-jet + DI/APC -kombolla, joista siis ainakin jälkimmäinen tarvii kokonaisuudessaan ottaa mukaan. Eli ei muuta kun autot palasiks ja kasaamaan sopivaa sekasikiötä omien toiveiden mukaan.
Saako kysyä että mikä CSE:ssä on vikana, että moista projektia mietit sen sijaan että ajaisit CSE:llä? Kolaroitu?
Saako kysyä että mikä CSE:ssä on vikana, että moista projektia mietit sen sijaan että ajaisit CSE:llä? Kolaroitu?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 2.0 cs /2.0 cse turbo koneiden erot, swappi mielessä
CSE:ssä enempi hommaa, vähä jöka paikka rempallaan, alunperin toi CS ostettiin varaosiks, mutta kun ajoin sen kotia osoittautui paremmaksi kaikin puolin sekä CSE:n tuulettimen anturi ei näkyny toimivan ja kaupungissa käväs lämmöt hiukan korkealla.aero kirjoitti:Saako kysyä että mikä CSE:ssä on vikana, että moista projektia mietit sen sijaan että ajaisit CSE:llä? Kolaroitu?
Onkohan ne rutut tehty torbossa männillä vai kannella?
Joo nuo haku toiminnot on syvältä pitäs tietää pilkulleen mitä "ahkera henkilö" on kirjottanu, että löytys vähempi kuin sata vastausta
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Kaikki on hyvin jos väliin mahtuu kymppi muttei kahta vitosta
Re: 2.0 cs /2.0 cse turbo koneiden erot, swappi mielessä
Männillä.rphx kirjoitti:Onkohan ne rutut tehty torbossa männillä vai kannella?
100 vastausta löytyy siksi, kun näitä kysytään kokoajan uudestaan eikä käytetä hakua.rphx kirjoitti:Joo nuo haku toiminnot on syvältä pitäs tietää pilkulleen mitä "ahkera henkilö" on kirjottanu, että löytys vähempi kuin sata vastausta :mrgreen:
Itseään ruokkiva kierre.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)