abel kirjoitti:Ostin "tonnarin", on ihan vuoden 96 jubilee malli. 2.0 tbo manuaalilaatikolla. Kytkin on jäykkä, mutta ei luista ja auton saa pehmeästi liikkeelle. Ilmastointi puskee kylmää auto antaa hienon kyydin. Autosta tuli ns. kakkosauto perheeseen, joten en karsastanut 460 000 ajokilometriä.. Teinkö virheen?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sen näyttää aika, mutta tuskin. Etenkin jos auto on hyväkuntoinen, on tonnarissa melko hyvät mahdollisuudet saada paljon autoa suhteessa hintaan.
abel kirjoitti:
Mitä muuta huomioitavaa uuden saabistin pitäisi ihmetellä? Uskaltaako ilmastointia käyttää huoletta kesäkuumalla, vai onko tuon ajan autolle "liian kova projekti"
Käytä ihan rohkeasti vaan, niin se ilmastointi pysyykin kuosissa. Vielä parempi, jos talvisin saat auton lämpimään halliin tms, että ilmastointi pääsee hitusen pyörähtämään. Yleensä se "AUTO" -asento on ACC:ssä melko palkitseva.
abel kirjoitti:
Koeajolenkin jälkeen paisari pihisi hiljalleen, samaa teki vanha kasipätkäni, josta siirryin saabismin maailmaan. Edellinen omistaja ei ole lisännyt kertaakaan vettä.. Tartteeko huolehtia?
Se korkki hoitaa paineentasauksen ja pitää jäähdytysjärjestelmän paineen n. 1bar ylipaineella, pientä pihinää voi muistaakseni tulla ihan tuostakin. Jos kovasti paineistuu tai pulputtaa, kannattaa huolestua.
abel kirjoitti:
Cruise ei toiminut, on varmaan joku sähkönappula jossain pohjassa..
Kytkin- tai jarrupolkimen tunnistuskytkin voisi ainakin moisen efektin tehdä, saattaa lähteä irti pidikkeestään. Löytyy kuskin jalkatilasta. Jarrupolkimelle on toinenkin kytkin, mutta sen jumahtaminen saa jarruvalot palamaan tauotta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla